hoe gaat baarmoeder onderzoek/eileideronderzoek?

ik heb ook een HSG gehad. Van te voren veel te druk gemaakt door al die verhalen, maar al met al viel het mee. Ik kreeg 2 pijnstillers voor die avond ervoor en twee voor 2 uur ervoor, ik neem nooit paracetamol ofzo, dus ik denk dat dat bij mij wel werkte, zo n relatief hoge dosis.

Het hele gebeuren duurde denk ik 10 tot 15 minuten (na eerst 20 minuten in mijn blote gat gewacht te hebben op de gyn, leuk ;-).

Ze brengen een klein buisje in je baarmoedermond, spuiten vloeistof in en klemmen het dan even dicht en maken de foto. Het onderzoek zelf was een ongemakkelijk gevoel (volgens mij bij mij juist het inspuiten en niet het klemmetje), net of je een hele erge menstruatiekramp hebt. Maar met een paar keer diep ademhalen was het wel te doen. Binnen een minuut lieten ze het weer los en was het gevoel ook snel weg. Die middag nog een klein beetje bloedverlies gehad, samen met een plakkerige substantie die je verliest. En ik was een beetje slaperig door de pijnstillers (en de spanning denk ik), dus wel lekker even geslapen.

Heel veel sterkte en probeer een beetje te ontspannen, want dan is het denk ik een stuk prettiger (makkelijk gezegd, maar probeer t in ieder geval).

Gr.
wenser

Hallo allemaal,
Fijn al die reacties. Er is 1 klein probleempje. as woensdag heb ik het onderzoek en ik ben nog niet ongi geworden :-(
Wanneer het nu nog langer duurt kan het onderzoek niet doorgaan en de gyn gaat na woensdag met vakantie.... Dat betekent een maand langer wachten.
Het vreemde is nu dat mijn borsten erg vervelend zijn. Potjandrie, dan ga ik toch weer hopen. Slaat helemaal nergens op want de samenlevingstest was niets, laat staan dat er sprake is geweest van een bevruchting. Daarnaast is mijn cyclus niet echt regelmatig, dus tja.
Soms zou ik willen dat ik vooruit kon kijken, dan kon ik mezelf geruststellen.
ik hou jullie op de hoogte...
liefs x

Terug
Bovenaan