Hoe gaat dat bij jullie?

hallo!

Dat ik meer doe omdat ik nog vrij ben kan ik uiteraard goed snappen..
Toch is het wel een klus om bijvoorbeeld iedere nacht niet langer dan
2,5 uur te slapen. Sinds ik over ben op fv kan mijn vriend ook flesjes
geven en dus ook 's nachts... Dat gaat nog wel eens gepaard met
gemopper en gegrom. Is het misschien niet fair van mij om dat te vragen
dan...? Ik vind met name nu (eerste weken ging het me prima af) de
gebroken nachten een killer.

Mijn vraag is: Hoe gaat dat bij jullie? Gaat jullie man er 's nachts
ook uit ook al werkt hij en jij nog niet? En doet hij nog andere dingen
of laat hij het aan jou over?

Ben benieuwd naar jullie verhaal!

Groetjes Daan

Overigens, petje af voor de dames die het in hun eentje doen

hoi Daan,

inderdaad...moeders die het alleen moeten doen, knap hoor.

Merel krijgt al vanaf dag 1 flesvoeding, en de eerste 2 weken was mijn man ook thuis en toen deden we het omstebeurt.
Merel is nu 9.5 week en ik heb nog 1.5 week vrij.
Maar snachts slaapt ze al door sinds 3/4 weken. Mijn man haalt haar uit bed rond 6/7 uur gaat dan naar beneden om flesje warm te maken, ik word dan langzaam wakker en geef haar fles, verschoon haar en hup terug naar bedje.
In het weekend doen we wel eens ondersom, dan geeft mijn man de fles en kan ik verder slapen nadat ik haar flesje gehaald heb!

Moeten nog wel kijken hoe we het straks gaan doen als ik weer 3 dagen ga werken.

hallo,

Wij hebben het eerlijk verdeeld.Zoë kan niet goed aan de borst drinken
dus kolf ik alle moedermelk en dat krijgt zij dan via een flesje.

Mijn vriend is overdag aan het werk. ´s nachts slaapt hij overal
doorheen.Als Zoë wakker wordt probeer ik eerst wat tijd te rekken met
een speen.Als dit niet langer lukt ga ik naar beneden om een eerder
gekolfd flesje warm te maken.Ondertussen wordt mijn vriend dan wakker
omdat zij behoorlijk aan het huilen is.Ik ga haar verschonen,mijn
vriend geeft haar de fles en ik lig ernaast de voeding voor de volgende
keer te kolfen.Toen mijn vriend net weer aan het werk was na Zoë ´s
geboorte heb ik hem door laten slapen en deed alles zelf.(Ben je wel
een groot gedeelte van de nacht mee bezig : verschonen,voeden en dan
nog kolfen.)

Ik kreeg daarop commentaar van mijn vriend.Hij wil graag dat ik hem ´s
nachts ervoor wakker maak,omdat hij overdag ook al zo weinig met haar
kan doen.

Zodra hij thuis komt neemt hij grotendeels de verzorging voor onze kleine meid over.

Ik ben echt super blij dat we het op deze manier doen.Geweldig ook om te zien hoe supertrots hij op zijn kleine meid is.

groeten van dianka

Hoi,

Die van mij is nu 11,5 weken en de eerste weken heb ik vanwege de Bv alle voedingen zelf gedaan. Mijn vriend sliep ook overal doorheen (had ik nooit van hem verwacht)
De gebroken nachten begonnen me al heel snel op te breken.
Dus toen begonnen met kolven. Dat lukte ook niet, kreeg na drie kwartier kolven nog geen 50cc (uit beide borsten!!), dus toen zijn we begonnen met de voeding van 23.00 uur een flesje kv te geven. Dat gaf mijn vriend dan, zodat ik naar bed kon. In het begin zat hij wel eens te mopperen (we gaan allebei graag vroeg naar bed), maar ik dacht echt: " doei...ik doe de nachten al".

Vervolgens sliep hij nachts  nog overal doorheen.

Toen werden de nachten nog erger.....ipv 1x wakker te worden, werd meneer wel 5 a6 keer wakker.

Ik zat er op een gegeven moment echt helemaal doorheen. En ben toen 2 nachtn op zolder gaan slapen. Mijn vriend heeft me die nachten wakker gemaakt voor de nachtvoeding. En wat denk je....toen hoorde hij het allemaal wel.

Ze doen het dus echt (niet wakker worden)  omdat ze onbewust echt wel weten dat wij er toch wel uitgaan. Erggguh he!!

Maar nu ik heb aangegeven dat ik het echt niet meer trek doen we het om en om. Lullig voor hem, omdat ie gewoon moet werken, maar ja....tis nou ook niet zo dat ik de hele dag op mijn luie kont kan zitten toch. Een baby is ook keihard werken vind ik!!

De nachten gaan nu ietsjes beter dus hopelijk houden we het zo nog even vol totdat hij gaat doorslapen.

Dus gewoon aangeven dat je het niet meer trekt hoor.....dat begrijpen ze heus wel!!

Mijn vriend geeft meestal de laatste voeding van 23.00 uur en dan lig ik al op bed.
's Nachts ga ik eruit voor z'n flesje. M'n vriend moet regelmatig al om 5 uur uit z'n bed, dus dan vind ik het zielig voor 'm als tie ook nog 's nachts moet gaan zitten voeden.

In het weekend sliep hij regelmatig met Finn beneden zodat ik dan es een nacht kon doorslapen (en dan werd ik steevast 's nachts om een uur of 4 wakker).

Nu gaat Finn gelukkig doorslapen en komen we zo allebei weer aan onze rust toe.
Mijn dochter sliep al met 5 weken door, dus het was wel ff taai dat ons knulletje met 10 weken  's nachts nog kwam.

Nog ff geduld meid, en jullie moppie slaapt ook lekker door en kom je weer aan je rust.

Liefs,

Tessie

Hoi,

Omdat ik nog niet werk en mijn vriend wel vind ik het niet meer dan logisch dat ik ook s'nachts de zorg voor de kleine draag. Uiteraard breken de onderbroken nachten soms wel op, maar zodra de fles van 07.00 uur is gegeven kan ik dat uurtje (of 2)slaap nog mooi meepikken.

Als ik het zou vragen aan mijn vriend de kleine s'nachts te voeden, zou daar geen enkel probleem van gemaakt worden!

Mijn vriend zit in het onderwijs en had nog vakantie toen Kay geboren werd. De eerste 3 weken hebben we dus écht alles samen gedaan.. Samen op voor de luier.. samen de fles.. We vonden dan heel gezellig en genoten er enorm van.

Nu Kay 11 weken is en mijn vriend werkt, doe ik dus het grootste gedeelte van de dag, maar zodra hij thuis is wil hij gelijk met de kleine man spelen en hem verschonen,.. fles geven! Hij haast zich er ook echt voor naar huis!

We doen het dus eigenlijk zover het gaat samen,.. alleen de vroege fles, of als hij s'nachts zijn speen moet hebben, ben ik degene die uit bed spingt!

Succes!

Esmé mv Kay

Hallo,

Hier was het ook vanzelfsprekend dat toen Jamie ;s nachts nog kwam dat
ik de fles deed. Ik kon tenslotte overdag nog extra naar bed als de
kleine sliep en ik moe was. Eigenlijk slaapt Jamie al vanaf 6 weken
door, dus wij hebben geluk en hoeven ons hier dus ook niet meer druk om
te maken. Ik moet ook zeggen dat mijn vrind zoveel werkt dat ik
eigenlijk alles doe in huis en met de kleine. Alleen als mijn man in
het weekend vrij is dat is hij ook met de kleine bezig. Ik heb er geen
moeite mee en het werkt op deze manier heel goed.

Groetjes Natasja

hallo allemaal,

ik voel me bijna bezwaard als ik zeg dat we de fles 's nachts om en om geven. De ene nacht doe ik het en de andere nacht mijn vriend. Borus is nu bijna 6 weken en ik heb er ook nog één van bijna 3 rondlopen. Van overdag bijslapen komt er dus niet veel. Mijn vriend werkt wel fulltime, maar ik vind mijn dagen eigenlijk net zo zwaar als dan niet zwaarder. Dus wij doen het lekker om en om en dat gaat prima. De eerste fles 's ochtends vroeg doen ik natuurlijk wel, want dan moet mijn vriend opschieten om naar z'n werk te gaan.
Groetjes,

Josie

Terug
Bovenaan