Hoe gaat dat bij jullie?

Toen mijn oudste zoontje geboren werd, ging ik er in het begin altijd 's nachts uit. Maar aangezien mijn zoontje zowat de hele nacht wakker was, brak mij dat. Toen hebben mijn vriend en ik besloten om het om en om te doen. Dat ging stukken beter. Hij werkte wel maar ik moest wel de hele dag voor ons zoontje zorgen die weinig sliep. Dus ik kwam overdag ook niet aan slapen toe. Deze keer is het gelijk al van het begin af aan zo gegaan dat we om en om er uitgaan. Het is nu maar 1 keer per nacht dat ons zoontje wakker word en zodra de fles op is, slaapt hij gewoon lekker weer verder. Ik vind ook dat de man net zo goed er 's nachts uit kan gaan hoor. Ik ben dan wel thuis, maar moet wel voor 2 kinderen zorgen, het huishouden doen, boodschappen doen en koken. Dus tijd voor mezelf of tijd om bij te slapen heb ik ook niet hoor. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over. Wij hebben samen gekozen voor onze kindjes, dus de minder leuke dingen doen we ook samen.

Liefs Maria

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn Brigitte slaapt al vanaf dat ze 1,5 week oud was de nachten door. Ze kreeg toen om 11 uur de laatste fles en om 7 uur de eerste weer. Nu is ze bijna 9 weken en ze krijgt de laatste fles tussen half 10 en 10 en komt dan de volgende ochtend tussen half 9 en 9 voor de volgende fles.

In die 1,5 week dat ze wel s'nachts kwam deed ik het door de week en mijn man deed het in het weekend. Ze kwam dan wel pas om half 5. dus konden evengoed 6 uurtjes slapen.

Meiden heel veel succes met jullie ukkies en de voedingen. Ik hoop voor jullie dat ze snel door gaan slapen zodat jullie ook een lekkere nacht kunnen maken.

dikke zoen guppie en Brigitte

mijn vriend heeft verschillende diensten,dat heeft wel weer z,n voordeel.
als hij s,middags begint doet hij of ik de late avondfles,hij de nachtfles en ik de vroege ochtend fles.heeft hij nachtdienst,tja dan is hij er niet..dusikke.heeft hij vroege dienst dan moet hij er erg vroeg uit en dan doe ik het.ik hoop tegen de tijd dat ik ga werken da ze geen nachtfles meer heeft of een enkele keer.
het is ook al ben je thuis idd best vermoeiend die nachten hoor..vooral in het begin toen ik nog heel erg moest herstellen van de bevalling en dan de hele nacht er om de drie uur uit.x piewie,mama van mila(4,5 week)

Hallo meiden

Dank voor jullie reacties!

Erg leuk om te lezen hoe het bij anderen gaat.

Zo te zien doen de meeste mannen best veel en gelukkig ook maar, denk ik dan.

Uiteraard heb ik mijn vriend de reacties laten lezen... met een dikke
knipoog reageerde hij wat mopperend! Bij het lezen van wat andere
mannen allemaal deden.... hij deed toch best veel, vond hij, maar het
zette hem toch wel enigszins aan het denken!

Overigens denk ik dat de meeste mannen meer betrokken raken als de
kleintjes iets groter worden en het in het begin daarom meer aan mams
overlaten...

Groetjes van Daan!

Terug
Bovenaan