Hoe gaat het bij jullie?

Hallo dames,

Hoe gaat het bij jullie?

Gisteren voor het eerst dat ik mijn buik zag bewegen... het lijkt wel of die kleine nu wel een flinke groeispurt inzet.

Gisteren ook de definitieve data van de cursus samen bevallen gelegen. We zien met drie stellen in totaal. Dus nu vier ipv negen avonden. De andere twee koppels zijn begin en half januari al uitgeteld. Heb er wel veel zin in. :)
Gaan jullie deze cursus of een ander ook nog volgen?

Liefs,
 
heey

Hier gaat het wel goed. Kleine is niet heel erg druk maar ligt wel enorm op mn blaas dus ik blijf rennen ;). Laatste dagen ook veel last van maagzuur.
Ook blijf ik elke avond last houden van een gespannen buik. Merk dat ik al snel te veel doe en dat het dan echt pijn doet. Moet het rustiger aan doen, maar dat gaat moeilijk met een peuter en mn werk. 's Avonds ook zere benen na mn werk ( heb beginnende spataderen). Volgende week vakantie en dan is het 8 weken tot de kerstvakantie/verlof. Kijk er naar uit!
Verder gaat het goed hoor :)

Wat ik wel merk is dat de kilo;s eraan vliegen. Vindt het wel apart dat ik bij mn dochter echt veel at en snoepte en een veel grotere buik had, terwijl de kilo;s er heel langzaam bij kwamen. Zou dat verschil jongen/meisje zijn of heeft het met een 2e zwangerschap te maken??
 
Alles goed hier, geen klagen dus dat doen we ook niet.

Ggen cursus, bij de 1e ook niet gedaan en ook niet gemist. Ik merkte dat min lichaam zelf wel aangaf wat ik moest doen tijdens de weeen storm. Gewone weeen heb ik namelijk niet gehad.

Ik kom juist helemaal nog niet veel aan.
3 kilo nu.
Bij de 1e zat ik al thuis vanwege bloedingen door laagliggenfe placenta en de combinatie werken in de zorg kon risico's hebben voor de baby.
 
Hier gaat het ook prima. Wel veel last van mijn liezen en heupen. Ik moet ook rustig aan doen en niet te veel willen doen op een dag.
Volgende week vrijdag begin ik ook met een cursus bij de plaatselijke sportschool.
Ik ben nu ruim 3 kilo gegroeid. Mijn buik groeit ook hard. Harder als bij de eerste.
De kleine is veel in beweging. Ook zo dat ik er 's nachts wel eens wakker van wordt. Zucht!
Vanmiddag weer op controle bij de verloskundige.
Even weer luisteren.
 
Hoi Maris,
wat vervelend dat je maar naar het toilet blijft rennen. Hopelijk gaat de kleine nog op een andere manier liggen dat je er minder last van krijgt.
Probeer zo veel mogelijk rust te nemen. Dan worden hopelijk de klachten ook minder. Tuurlijk zal het lastig zijn met een peuter. Echter kan die niet op andere tijden bijv. naar de peuterspeelzaal? Zodat jij wat meer tijd voor jezelf hebt? Of dat de buurvrouw even een uurtje wil oppassen, wanneer jij heel erg moe bent?

@Dora, wat fijn dat het goed gaat. :) Zonder moppers. ;)
3 kg is inderdaad niet heel erg veel maar ook niet heel erg weinig... als ik het zo van internet af haal. ;) Ik ben zelf 4,5 kg aangekomen en vorige week in 3 dagen tijd bijna 1,3 kg afgevallen. Nu komt het er langzaam weer aan. Snoep nu wel wat meer.... vorige week erg veel last gehad van mijn darmen (darmafwijking) dus 3 dagen diaree.
Logisch dat ik dus was afgevallen.
Was je bij de eerste dan ook meer aangekomen? Omdat je dan thuis zit en minder doet... denk ik.

@Andrea,
Fijn dat het prima gaat. :) Mooi om te lezen/horen.
Succes met minder doen op een dag. Dat is vaak nog niet zo makkelijk.
Oké, wat leuk. Zo'n speciaal programma. Dat hadden ze bij de sportschool waar ik ga niet, dus ik heb maar opgezegd. Alleen zit ik er nu alsnog tot eind nov. aan vast ivm 1 maand opzegtermijn. Grrr...
's Nachts er wakker van worden, zo... dan is de kleine zeker druk bezig.
Hoe was de controle?
Ik mag dinsdag weer. (dan gaat de schoonmoeder ook mee)


Ik heb nu echt een snackperiode. Gewoon brood staat mij niet aan, maar chips of iets zoets wel. Best vervelend. Verder ook echt een fruitaanval. Ik kan wel 5 stuks op een dag op. Dat is dan wel weer positief voor de vitaminen. :)
 
Vandaag weer bij de VK geweest. Kindje is nu al 28 cm. Iets groter dan het gemiddelde. Maar niet zo groot dat er extra op gelet moet worden, alleen wanneer het de volgende keer nog steeds groter is dan de gemiddelde lijn.
Ergens wel fijn dat het goed groeit, maar anderzijds wordt het een grote en meestal zijn dat alsnog ziekenhuisbevallingen. Mijn moeder vermoed zwangerschapssuiker ook omdat ik daar hoger risico op heb ivm PCOS.
Over 2 weken heb ik die suikertest en dan over 3 weken is de uitslag bij de VK.
Verder is mijn bloeddruk goed en ook het hartje van de kleine.
 
Hebben jullie je ook bij de Kruidvat al aangemeld voor een zwangerbox?? Kan sinds deze week mits je een voordeelkaart hebt. Dan krijg je ong. 8 weken voordat je bent uitgerekend een bericht waarin dan staat dat je box klaar staat. Stond deze week voor het eerst in hun folder. :)
Direct aangevraagd natuurlijk.
In de winkel vertelde ze vandaag dat er een pak luiers in zit in het kleinste maatje. Dus dat zou mooi zijn. Scheelt alweer een heleboel kosten. ;)
 
Oeps, hierbij ook de link.

http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/s2/baby_mama_intro_tas.aspx?navigationid=13980000000117&parentid=13980000000115

 
Terug
Bovenaan