Hoe gaat het jullie de eerste week/weken?

Hoi allemaal,

David is nu een maand oud en het gaat heel goed met hem. Hij drinkt heel goed en lijkt ook goed te groeien. In ieder geval was hij al snel over zijn geboortegewicht heen. Hij is een tevreden mannetje en kan heerlijk 2 uur achter elkaar slapen tussen de voedingen.

Ondertussen heeft hij wel last van krampjes gekregen, dus hij is een paar uur per dag
ineens enorm bewerkelijk :)

Het is inderdaad superbijzonder om moeder te worden. Als ik terugdenk aan die eerste keer dat ze hem  op  mijn borst legden.....en ondertussen  zijn we zo aan hem gewend dat we ons leven niet meer zonder hem kunnen voorstellen!  Ik geniet erg van David en verheug me nu al op wat er allemaal komen gaat.

Vinden jullie het ook zo geweldig om je partner tot papa te zien ontpoppen? Het is onze eerste en ik ben erg onder de indruk van hoe betrokken  mijn man  bij alles is.  Hij is erg leuk met  David en geniet zichtbaar van zijn nieuwe rol.

De nachten zijn bij ons nog erg rommelig. Hij heeft nog steeds twee nachtvoedingen nodig en de tijden daarvan varieren erg sterk. Soms weet ik dan ook niet meer hoe het overdag met de voedingen moet. Maar ik vind de regelmaat van een voedingsschema wel prettig, moet ik zeggen.

Met mijn bekkeninstabiliteit gaat het elke week een stukje beter. Ik ben de eerste 2 weken helemaal niet buiten geweest en sindsdien bouw ik het langzaam een beetje op. Gisteren ben ik helemaal naar de supermarkt 15 minuten verderop (en terug) gelopen. Echt een mijlpaal, want ik kan nu af en toe zelf boodschappen doen. Ook kan ik al kleine stukjes fietsen, dus in het weekend kan ik even de stad in als ik iets voor mezelf nodig heb (zoals een voedingsbeha).

groetjes
Staartmees

hee moeders!!!

noa is nu bijna 2 weken oud alweer..
wat gaat dat snel!!
ze doet het super goed en ook ik begin me weer wat beter te voelen..
af en toe nog een beetje slap van al dat bloed verlies na de bevalling maar ik zit nu 3 keer daags aan de staal tabletten dus dat moet goed komen.
wat fij om te lezen dat jullie ook zo met dat voeden zitten te dubben.
onze kliene kreeg eerst de borst maar ze had zo'n zuig kracht dat mijn   tepels er niet meer tegen konden en ik ook niet trouwens.
zijn nu sinds 4 dagen aan de fles en de eerste dagen had ze behoorlijk last van krampjes.
maar na 2 luiers vol te hebben gepoept was het klaar en nu is ze er aan gewend gelukkig.
noa is ook een heel wakker meisje net zoals eva van ellesz, dus ik herken dat wel.
eerst dacht ik zal ze nou alweer honger hebben??
soms is dat ook zo en soms is ze gewoon wakker.
en ook bij ons vooral tegen het einde van de middag en de avond wil ze nog wel lekker lang wakker blijven.
en dan zijn papa en mama vaak erg moe....
maar ik voed nu meestal al om de 4 uren en in de nacht komt ze soms 1 keer en soms 2 keer..
is nog erg verschillend en dat zal nog even moeten wennen allemaal.
ik twijfel ook nog wel eens of ze misschien nog niet helemaal verzadigd is na een fles maar anders was ze wel weer veel vaker gekomen zoals om het uur ofzo.
ik ga maar gewoon op mij gevoel af en dan is het altijd goed..

groeten annelies moeder van noa 13 dagen oud

Hee Annelies,

Nog van harte gefeliciteerd met Noa! Het lange wachten is gelukkig beloond met een gezonde spruit.... Is het echt zo dat sommige baby's gewoon te hard zuigen? Ik wilde daar niet aan,  maar mijn huisarts zegt dat ik daarom zo'n pijn heb in mijn tepels. De lactatiekundige heeft daar niks over gezegd en denkt dat het een hardnekkige schimmelinfectie is. Ik ga dus verwoed door met de zoektocht naar een  werkend medicijn. Maar misschien is het echt zo dat hij een te sterke zuigreflex heeft?

quote: missyannelies reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-10-2008 11:03:24'));

hee moeders!!!

noa is nu bijna 2 weken oud alweer..
wat gaat dat snel!!
ze doet het super goed en ook ik begin me weer wat beter te voelen..
af en toe nog een beetje slap van al dat bloed verlies na de bevalling maar ik zit nu 3 keer daags aan de staal tabletten dus dat moet goed komen.
wat fij om te lezen dat jullie ook zo met dat voeden zitten te dubben.
onze kliene kreeg eerst de borst maar ze had zo'n zuig kracht dat mijn   tepels er niet meer tegen konden en ik ook niet trouwens.
zijn nu sinds 4 dagen aan de fles en de eerste dagen had ze behoorlijk last van krampjes.
maar na 2 luiers vol te hebben gepoept was het klaar en nu is ze er aan gewend gelukkig.
noa is ook een heel wakker meisje net zoals eva van ellesz, dus ik herken dat wel.
eerst dacht ik zal ze nou alweer honger hebben??
soms is dat ook zo en soms is ze gewoon wakker.
en ook bij ons vooral tegen het einde van de middag en de avond wil ze nog wel lekker lang wakker blijven.
en dan zijn papa en mama vaak erg moe....
maar ik voed nu meestal al om de 4 uren en in de nacht komt ze soms 1 keer en soms 2 keer..
is nog erg verschillend en dat zal nog even moeten wennen allemaal.
ik twijfel ook nog wel eens of ze misschien nog niet helemaal verzadigd is na een fles maar anders was ze wel weer veel vaker gekomen zoals om het uur ofzo.
ik ga maar gewoon op mij gevoel af en dan is het altijd goed..

groeten annelies moeder van noa 13 dagen oud

Gefeliciteerd nog! ! :)
hier ook dat probleem van te hard zuigen...
had steeds mijn tepels kapot en had Valentijn zijn mondje vol met bloed....
ben uit eindelijk gaan kolven... maar sinds eergister ben ik daar ook mee gestopt... was eerst de hele tijd kolven en dan nog de fles gaan geven.. ging beetje moeilijk omdat mijn dochter ook nog aandacht wou.... dus uit eindelijk gestopt en nu zitten we aan de similac... welke voeding gebruik jij?
mijn zoontje heeft nu ook wat krampjes zo zielig... ik probeer soms een beetje venkelthee maar dat gaat er nog niet echt in... Valentijn   is nu 3 weken en 3 dagen.

Hoe gaat het stoppen met borstvoeding bij jou? veel last van stuwing?
hier valt het gelukkig allemaal erg mee :)

en dat getwijfel of ze wel genoeg hebben herken ik wel...
van de borstvoeding dronk hij zo 150 cc op en nu krijgt hij maar 120 cc....
hoeveel cc krijgt Noa?

Groetjes Ilona mama van twee Naomi 3 jaar en valentijn 3 weekjes

hee iloontje..

noa is nu bijna 3 weken oud en ze zit nu op meestal 130cc voeding..
ze heeft ook wel behoorlijk honger als ze aan de fles mag.
ik heb de voeding van friso standaard, en die bevalt me wel goed.

ik heb eerst ook nog af zitten kolven en dat nog aan haar gegeven totdat ik er niks meer uit kreeg.
en dat ging bij mij wel behoorlijk snel.
en dat heb ik toen eerst nog afgewisselt met fles, en daarna overgestapt op de fles.
ze heeft 2 dagen wel behoorlijk wat last van krampjes gehad en nu nog wel soms, ze kunnen hier tot 3 maanden last van blijven houden.

noa is alleen een heel wakker meisje en hoeft niet zozeer 2 uren te slapen, en dan twijfel ik nog wel eens even of ze misschien toch nog niet goed verzadigd is en honger heeft, wat de voeding aangaat is het echt wel even zoeken vind ik, je ebnt er veel mee in de weer.
ervaren jullie dat ook zo??
en heeft iemand ervaring hiermee?
misschien moet ik toch maar voeding voor hongerige bay's kopen..
graag jullie advies..

groet annelies moeder van noa

Terug
Bovenaan