Hoe gaat het mama's?

Hoi allemaal,

Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie zelf gaat. Zijn jullie al opgeknapt of nog steeds aan het bijkomen van de zwangerschap en de bevalling?

Niek is 9,5 week oud en ik dacht dat ik wel weer goed opgeknapt was. Ik heb nog niet gesport, dat stel ik steeds maar uit. Maar gisteren was ik naar een carnavalsoptocht, en dat viel toch wel even tegen. Na 3 uur moest ik weg gaan omdat ik het niet meer volhield om te staan. Vandaag een eindje moeten fietsen en ook dat vond ik toch we zwaar. En zadelpijn!

Van onderen ben ik wel prima genezen, maar dat had deze keer ook niet veel te lijden gehad.

Ik heb wel pech, ik blijk galstenen te hebben. Dus nu heb ik af en toe gigantische pijnaanvallen. Over ongeveer 5 weken wordt ik geopereerd. 1 nachtje ziekenhuis blijven en dan 1 week rust. Dat wordt nog lastig met 2 kleine mannetjes thuis!

Over 3 weken weer werken. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat fysiek ga trekken. Hoe gaat dat bij jullie?

Groetjes, Irene

Hoi hoi,

Ik werk alweer 2 weken maar gelukkig 1 dag in de week (heb ook nog ouderschapsverlof)
Werken vind ik wel okee, maar veel en lang lopen kan ik ook nog niet. En vooral traplopen niet te vaak.
Gister ook naar carnavalsoptocht geweest met Pepijn in de draagdoek. Gelukkig heb ik een hele tijd kunnen zitten, anders had ik het na een uur op moeten geven.
Ook rust ik nog iedere dag als de kinderen op bed liggen, maar dit is ook in combi met traagwerkende schildklier, waardoor ik rust moet hebben anders trek ik de dag niet haha.

Mijn onderkantje is helemaal okee. Maar had dit keer ook niks te lijden. (bij eerste knip van voor naar achter, flink veel hechtingen en ook nog ontstoken)

Ik had na de bevalling van mijn eerste ook galstenen. Oooh wat deed dat zeer. Ik ben (toen Myrthe 8 mndn was) ook geopereerd. De eerste week mag je helemaal niet tillen, daarna voelde ik me nog 2 weken niet lekker, maar kon zelf wel weer voor Myrthe zorgen.
Heel veel sterkte ermee ik weet uit ervaring dat het echt geen pretje is, galsteenaanvallen.
Ik heb toen regelmatig geroepen dat ik liever nog 10x beval dan dat nog een keer mee te maken (vooral ook omdat je bij bevalling weet waarom je pijn hebt en bij zo'n aanval krijg je er niks moois voor terug)

Verder met Pepijn alles goed. Myrthe is nog steeds een grote trotse zus die luiers verschoont en flessen geeft. En ze komt voor hem op hoor!!
Zo leuk die twee. Ze lijken elkaar echt te begrijpen en als Pepijn zijn zus ziet gaat hij glimmen van oor tot oor.
Donderdag echo om zijn balletjes te zoeken. Ik ben er wel benieuwd naar.

Sterkte meis en ben ook benieuwd naar iedereen

Liefs

Hallo meiden,
hier alles prima. De reflux hebben we nu eindelijk wat meer onder controle. Je wordt er zelf ook wat makkelijker in. Robin is nu een vrolijk mannetje die gek is op aandacht. Zodra we erboven gaan hangen begint hij al te lachen. Zijn grote zus maakt dezelfde geluiden als wij en roept de hele dag "mannetje"! Echt schattig.
De nachten zijn nog wel kort. Hij komt 0;00, 3:00 en 6:00 uur, maar ik kan hem meestal vrij snel weer neerleggen en loop niet meer 2 uur per voeding te klooien.
1 april komen mijn oppas kindjes weer. Ik heb dan lekker 1,5 maand extra vrij gehad. Ik had er ook niet aan moeten denken nu al te moeten werken. Maar tegen die tijd moet het wel weer lukken.
Sterkte Irene!

Ik denk dat ik lichamelijk redelijk opgeknapt ben. Nog af en toe wat last beneden, maar dat gaat wel over. Fietsen naar m'n werk valt nog behoorlijk tegen, snel zure spieren enzo. Traplopen ook ik kwam gister binnen op mn werk en mn'n collega vroeg of ik net de Mt. Everest had beklommen (2 trappen). Nu na 2 dagen werken heb ik wel wat pijn weer in mijn bekken. Dus vandaag even opletten want rustig aan doen is niet mogelijk. Ow en moe! Ik ben echt nog niets gewend.

Lichamelijk ben ik weer echt mijn conditie aan het opbouwen. Op vakantie veel geskied en dat voelde ik in mijn bovenbenen! Ik merkte ook wel dat ik sneller moe was dan andere jaren. Maar voor mijn gevoel wel echt een week heel sportief geweest en zelfs een kilo afgevallen, niet dat dat nou nodig was, ik zat al lang weer op mijn oude gewicht.
Ik ben ook van plan om volgende maand de anti-depressiva, die ik dit keer preventief heb gekregen af te gaan bouwen. De vorige keren kon dat ook na ongeveer 4 maanden. En het heeft goed gewerkt, ik heb dit keer echt genoten van mijn kraamtijd en de tijd daarna, voor mij heel bijzonder.
Ik heb alweer 2 weken gewerkt voor de vakantie en dat gaat goed, maar na die 2 dagen ben ik bekaf! Vooral 's ochtends alledrie de meiden aankleden en op tijd een fles/boterham voorzetten is echt even doorwerken en dan moet de dag nog beginnen! Maar het lukt, dat is toch wel het belangrijkste (zonder al te veel stress).

met mij gaat het ook weer lekker.
ik had met 12 weken het gevoel dat ik weer een beetje de oude was. ik kan eigenlijk alles weer. ik sport 1 a 2 keer in de week flink echt heerlijk. maandag weer voor het eerst gewerkt, daar heb ik nog wel even moeite mee gehad. de volgende dag flink last van de rug en bekken. toch te veel kindjes getild. verder is het ook heerlijk genieten met de meiden. Mare ontwikkeld zich vlot ze rolt heerlijk heen en weer en de eerste twee tandjes zijn sinds gisteren ook een feit.

Hoi,

Ik voel me ook al weer zo goed als de oude. Stas slaapt sinds twee weken door. Ondanks de vele hechtingen is mijn onderkant ook snel goed genezen. Voor mijn gevoel kan ik alles weer. We genieten echt volop van onze twee zoontjes.Vind het ook geweldig om te zien hoe onze oudste met Stas omgaat, hij is echt super lief voor hem.

Alleen heeft Stas deze week buikgriep,onze oudste had het de week ervoor. Gister toch maar even met Stas naar de dokter geweest omdat alles wat er boven ingaat er onder weer uitkomt. Ook heeft hij een keer flink overgeven. Nu krijgt hij om de 2 uur de fles 120cc met 2 schepjes voeding de ene keer drinkt hij dit op en de andere keer niet.Vandaag gelukkig nog geen diarree luier gehad. Als het vandaag wat rustiger blijft wil ik morgen toch wel echt gaan proberen om hem op het oude ritme te gaan krijgen, moet er niet aan denken dat hij dadelijk gewend raakt om de fles om de 2 uur te krijgen.

Vandaag is mijn eerste werkdag en nu heb ik zelf vanaf gister de griep. Gelukkig i.v.m de carnaval maar 1 oppas kindje. Mijn man heeft vandaag vrij genomen zodat hij op de kinderen kan passen.

Irene heel veel sterkte met de ingreep voor de galstenen. Ik weet van mijn moeder en mijn nichtje dat die gal aanvallen erg pijnlijk kunnen zijn.

Groetjes

Ik ben sinds zondag weer aan het werk en dat bevalt prima. Ik moet op mij werk de hele dag lopen en daar heb ik geen last van. Ik ga er met de fiets naar toe (+/- 6km enkele reis) en ook dat valt niet tegen. Paddy doet het prima, al heeft hij wel een zware relux en de oudste twee zijn helemaal gek op hem. Hij is vrolijk en blij dus al met al ben ik een heel tevreden mama!

Terug
Bovenaan