Hoi hoi
Ook maar een berichtje van mij. Ik ben nu 12 weken zwanger en het voelt anders als bij Ilse. Ik heb meer pukkels, bij Ilse had ik er juist helemaal geen last van. Misselijk ben ik wel, maar heb er een wondermiddel voor gekregen. Een aanrader voor iedere misselijke zwangere: nux vomica druppels van A. Vogel. Het is homeopathisch, maar kan absoluut geen kwaad tijdens de zwangerschap. Ik heb door deze druppels een hele fijne vakantie gehad en dat is me ook veel waard.
Wel heb ik andere kwalen als bij Ilse. Ik vind vlees bijvoorbeeld niet te pruimen, terwijl ik juist een vleeseter ben. Bij Ilse had ik dit bij brood.
Ik vind het deze keer ook allemaal sneller gaan en sta er ook minder bewust bij stil als de eerste keer.
Mijn omgeving (ouders, vrienden, familie en collega's) zijn inmiddels op de hoogte en dat is wel prettig, want die vetpens was niet echt meer te verbergen. Ik loop al met de knoop los en sommige broeken kan ik al helemaal niet meer aan. Zwangerschapsbroeken zonder band zitten me nu al heerlijk. Met band zijn uiteraard nog te groot.
De aandacht die ik nu al krijg omdat men weet dat je zwanger bent vind ik heerlijk, daar geniet ik echt van. Alleen Rob staat er nu wel anders in. Hij betuttelt me niet meer zoals bij de eerste keer. Toen mocht ik niks meer van hem, wasmand zou hij wel dragen, op een trapje staan vond ie ook doodeng en de boodschappen zou hij ook wel naar binnen dragen. Nu niets van dit allemaal. Ben zelfs afgelopen weekend nog op het platdak geklommen om de klimop te snoeien. Dat had ik de eerste keer niet moeten wagen.
Maar om een (heel) lange verhaal kort te maken: ik voel me prima de echo (al bij 6 weken) gaf en hartslag aan en alles gaat sneller als de eerste keer. Genieten dus!!!!!!
Liefs Jeske