Hoe gaat het met alle zwangere???

Hallo,

Ook hier alles goed. De eerste 13 weken zijn al weer voorbij! Wat dat betreft vliegt de tijd en moet ik mezelf af en toe er echt op wijzen dat ik zwanger ben. Want kwaaltjes, wat zijn dat?? Nee ik voel me echt super, sinds 3 weken is de vermoeidheid weg en heb ik het gevoel de hele wereld aan te kunnen.
Mijn buik begint al hard te groeien, kon ik bij Tijn tot 26 weken mijn eigen broeken aan, krijg ik nu met 13 weken mijn broeken echt niet meer dicht.
Over 2,5 week weer naar de vk en dan kunnen we voor het eerst het hartje horen.
Maar voordat het zover is, gaan we natuurlijk eerst Tijn zijn verjaardag nog vieren.

Groetjes Danielle

Hoi,

Ook hier gaat het goed, vorige week de eerste echo gehad en weer een flinke brok in mijn keel bij het zien van dat kloppende hartje... zucht!
Ik voel me wel minder goed dan bij mijn 1e zwangerschap. Bij Isis was ik in het begin alleen heel moe, dat ben ik nu ook. Maar nu voel ik me ook nog eens niet lekker en erg slapjes. Ben ook ineens ontzettend gevoelig voor migraine. Normaal gesproken heb ik hier eens in de 2 maanden ofoz last van, nu bijna wekelijks! Erg lastig met een kleine ondernemende meid van 1 jaar... Maar ik ga er voorlopg vanuit dat dit alles tussen de 12 en 16 weken weer overgaat (positief blijven denken!) en al met al is het allemaal ook best te doen. M'n broeken pas ik nog (zou ook wel ernstig zijn, ben bijna 11 wk. zwanger...).

Isis wordt wakker, dus ik ga m'n kleine apie uit bed plukken!

Groetjes,
Myrna mv Isis

Ow, ik zal vanavond even proberen de echo-foto in te scannen... Buikfoto's voorlopig nog niet, hoor!!

Hoi hoi,

Ook hier even een update!
Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en het gaat goed. De eerste twaalf weken vielen me zwaarder dan bij David (moe, misselijk), maar dat is nu weer beter geworden. Ik heb rond twaalf weken vooral 's nachts flink last van mijn heupen gehad, waar ik een beetje huiverig van werd. De verloskundige zei dat je rond twaalf weken een piek in de hormonen hebt waardoor je dan meer last kan hebben. Gelukkig (pff) is het nu weer een heel stuk beter en slaap ik weer lekker. waarschijnlijk zal het tegen het einde weer terugkomen, ik hoop maar dat dat ook pas echt aan het einde is...

Met twaalf weken heb ik ook weer een echo gehad en het is weer zo vreselijk lief als je daar echt zo'n klein mensje ziet..... heerlijk.

Uit de echo bleek ook dat ik weer een laag liggende (geen voor liggende) placenta heb waardoor ook in deze zwangerschap de kans op bloedingen aanwezig is. Ik heb bij de zwangerschap van David ook een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Maar dat is natuurlijk niets vergeleken bij Terra/ Hanneke.

Ben ook eeeeeeerg nieuwsgierig naar de twintig weken echo, en hoop maar dat dan ook alles goed is.

Liefs, Sascha.

Hoi hoi

Ook maar een berichtje van mij. Ik ben nu 12 weken zwanger en het voelt anders als bij Ilse. Ik heb meer pukkels, bij Ilse had ik er juist helemaal geen last van. Misselijk ben ik wel, maar heb er een wondermiddel voor gekregen. Een aanrader voor iedere misselijke zwangere: nux vomica druppels van A. Vogel. Het is homeopathisch, maar kan absoluut geen kwaad tijdens de zwangerschap. Ik heb door deze druppels een hele fijne vakantie gehad en dat is me ook veel waard.
Wel heb ik andere kwalen als bij Ilse. Ik vind vlees bijvoorbeeld niet te pruimen, terwijl ik juist een vleeseter ben. Bij Ilse had ik dit bij brood.
Ik vind het deze keer ook allemaal sneller gaan en sta er ook minder bewust bij stil als de eerste keer.
Mijn omgeving (ouders, vrienden, familie en collega's) zijn inmiddels op de hoogte en dat is wel prettig, want die vetpens was niet echt meer te verbergen. Ik loop al met de knoop los en sommige broeken kan ik al helemaal niet meer aan. Zwangerschapsbroeken zonder band zitten me nu al heerlijk. Met band zijn uiteraard nog te groot.
De aandacht die ik nu al krijg omdat men weet dat je zwanger bent vind ik heerlijk, daar geniet ik echt van. Alleen Rob staat er nu wel anders in. Hij betuttelt me niet meer zoals bij de eerste keer. Toen mocht ik niks meer van hem, wasmand zou hij wel dragen, op een trapje staan vond ie ook doodeng en de boodschappen zou hij ook wel naar binnen dragen. Nu niets van dit allemaal. Ben zelfs afgelopen weekend nog op het platdak geklommen om de klimop te snoeien. Dat had ik de eerste keer niet moeten wagen.

Maar om een (heel) lange verhaal kort te maken: ik voel me prima de echo (al bij 6 weken) gaf en hartslag aan en alles gaat sneller als de eerste keer. Genieten dus!!!!!!

Liefs Jeske

hallo,

ik ben nu 18 en een halve week zwanger en voel de kleine goed.
We zijn volop in de voorbereidingen hebben de kamer leeg gehaald dit weekend zijn met de grote zus de wieg van zolder gaan halen. Haar pop mocht er een nachtje in logeren op haar kamer zodat wij kunnen verven.
En ja we hebben over 2 weekjes de echo wat zal het worden.....
Ik ben er heilig van overtuigd een jongentje omdat alles zo anders is.
maar we moeten nog eventjes wachten.

kus Wendy

We weten nog niet precies hoe lang ik nu zwanger ben.
Maar denken zo'n 7 weekjes nu.
Krijg maandag mijn eerste echo, echt weer heel spannend, hopen dat we een kloppend hartje te zien krijgen.
Mijn moeder is ook bij de eerste echo van Joëlla geweest, dus zei gaat mooi maandag weer mee, dan moet het weer goed zitten.
Verder voel ik mij zwaar beroerd, ben misselijk, erg moe, en me maag is heel snel leeg.
Verder walg ik van warm eten, moet er niet aan denken!!
Ik heb nog niet overgegeven, boij Joëlla moest ik dat wel, maar toch voel ik me in deze zwangerschap beroerder.
Als ik volgende week mijn echo heb gehad laat ik jullie meer weten.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Terug
Bovenaan