Hoe gaat het met de baby's en hun mama's

A

Anoniem

Guest
hai nieuwbakken mama's
ik ben er zo benieuwd naar naar hoe het allemaal gaat met jullie.
Hoe groeien de kindjes, slapen ze goed?
Zit je op een roze wolk of is het soms ook even moeilijk?
Hoe ervaren jullie het, dat overweldigende gevoel van moeder worden?
Hoe gaat de borstvoeding, of geef je de fles?
Hoe zijn de nachten......
Hoe is het met de hormonen?
Kortom, een kleine update van  de nieuwe wereldwonders...
Groetjes van een nieuwschierige Soela

Gezien alle reacties... ben ik niet de enige die het als druk ervaart om mama te zijn!

Ik zal toch even een update geven van onze kant.
Dewi is nu 2 weken en 2 dagen oud!
Met mij gaat het nu goed. Ik heb erg last gehad van alle hormonen en niet alleen kraamtranen op de 4e dag gehad (zoals gebruikelijk)  maar van dag 2 t/m 6! Je bent niet alleen zomaar ineens moeder, maar je bent ook gelijk niet meer zwanger, erg raar! Verder  heb ik problemen met de borstvoeding wat het ook niet makkelijker maakte. Het kwam moeizaam op gang dus hebben we de 3e dag een kolf gehuurd om de borstvoeding op gang te brengen. We hebben ondertussen Dewi met vingervoeden bij voeding gegeven. Mijn rechterborst was door het kolven zo gestuwed dat er niets uitkwam. Dewi heeft tot vandaag alleen voeding van 1 borst gehad maar drinkt sinds vandaag ook weer uit de andere. Ze heeft ook vaak moeite met drinken en kan dan ook eerst 10 minuten huilen en schreeuwen tegen een borst voordat ze gaat zuigen. Ze gaat het wel al steeds beter doen en drinkt nu ook vaak zonder protest.
Dewi is nog niet echt veel  aangekomen, maar als het goed is groeit ze nu wel. Dinsdag ga ik weer een extra keer wegen op het consultatieburo. Verder slaapt ze  wel veel en wordt 's nachts niet wakker om te eten. Omdat ze nog zo klein is moet ik haar alleen wel 2x wakker maken 's nachts om te eten. De gebroken nachten vallen ook zwaar, maar ook daaraan raak ik nu zo langzamerhand aan gewend.
Gelukkig zijn er ook hele leuke momenten! Dewi vind het heerlijk om in bad te gaan en kan daar heel lang en helemaal ontspannen van genieten. Ook na het badje ingesmeerd worden vind ze heerlijk. Verder ligt ze graag bij haar mama op haar buik te slapen als ik op de bank tv kijk. Ondanks de problemen met de voeding maakt ze een tevreden indruk en is ze goed helder als ze wakker is. Inmiddels heeft ze het ook door als er iemand bij haar in de buurt is. Ze kijkt iedereen echt aan en observeert graag haar omgeving.
Niet altijd een roze wolk dus, maar ik ben wel ontzettend blij met haar!

Heee,
Ik wilde juist iets gaan schrijven als: "p.s., als jullie er een gaatje voor kunnen vinden tussen alle voedingen, huiluurtjes, knuffeluurtjes, kraamvisite  en draaien was door."
Leuk om even iets te horen van een verse mama! Het is ook wel een aardverschuiving he, zo'n kleintje! Ik had bij ons zoontje ook niet verwacht dat je het zo druk kon hebben met een baby. Maar wat is het het waard!! En wat een prachtige meid hebben jullie, zeg!!
Echt een plaatje!!
Knuf Soela

Hi

Met ons gaat alles goed. Fleur is inmiddels alweer 5 weken oud, ze had eigenlijk rond deze tijd geboren moeten worden, wel erg raar eigenlijk. Ze heeft 1 week in het ziekenhuis gelegen waarvan 1 dag in een open couveuse aan de monitor, met een sonde. Daarna is ze eigenlijk al heel snel aan de borst gaan drinken, wat heel goed was van die kleine dame aangezien ze nog veel te vroeg was. Het gaat nog steeds heel goed met haar, ze was met 2 weken oud al bijna 500 gram aangekomen, bij geboorte woog ze 2540 gram, en toen alweer bijna 3 kilo. Hoeveel ze nu weegt weet ik niet, ik wilde eigenlijk gister naar het consultatie buro maar het regende zo dat we het volgende week  maar gaan.  Borstvoeding gaat  heel goed, geen problemen gehad deze keer (bij mijn zoontje was dat wel anders, pffff en als dat weer zo was geweest was ik meteen gestopt).

Onze zoon is helemaal trots op zijn zusje.  Hij is  niet jalours geweest alleen heel erg druk, maar inmiddels is dat ook weer voorbij en is hij zoals vanouds. Het valt me erg mee twee kinderen, scheelt natuurlijk ook dat je een stuk makkelijker bent, en ook dat onze zoon al 3 1/2 is en dus ook best zelfstandig. En Fleur is erg makkelijk, sliep in het begin heel veel maar begint nu steeds wakkerder te worden. Het is een klein moppie, ik geniet er echt van als ze op mijn buik ligt te slapen, heerlijk. Ga van die wondertje genieten, het is mijn laatste baby.

Groetjes,
Lia
mama van Laurens en Fleur

Hallo!

Hier gaat alles goed een grote roze wolk!
Klein  donderwolkje in de vorm van darmkrampjes maar een lijnzaadkruik geeft verlichting.
Tess is een superlief meisje, groeit goed drinkt goed en is erg tevreden. Haar grote broer is erg lief voor haar. Als ze huilt rent hij heen om te troosten en komt dan even verslag uitbrengen bij ons "ik denk dat ze honger heeft mama" of "speentje was uit heb ik weer in mondje gedaan".
Ik had een keizersnede en ben daar een week niet erg mobiel van geweest maar daarna ging het snel beter. Moet met tillen nog even oppassen maar ik heb een snel herstel gehad. Mn litteken is ook erg mooi.
Geen kraamtranen gehad, ben alleen de eerste avond thuis van puur geluk in tranen uitgebarsten.

Ben benieuwd naar de andere mama's!

Liefs irni

Hoihoi,
Weer even tijd om te puteren. Lekker druk inderdaad, maar heerlijk zeg!!
Wat is het leuk om mama te zijn. Thijmen doet het hartstikke goed. Drinkt om de 3 uur aan de borst, ook 's nachts. Vind het leuk om met papa en mama onder de douche te gaan en glimlacht heerlijk. Heel tevreden is hij. Echt een scheetje.
Ik heb geen last van kraamtranen, maar papa wel. Hij voelt zich weleens onzeker, is bang dat hij het niet goed doet. Als hij dan gaat huilen, dan kan ik het ook niet droog houden. Ik ben ook wel onzeker, maar het doet me niet huilen.
Verder wel last van mijn onderkantje, waar ik ben uitgescheurd, maar ik doe maar rustig aan. Morgen komt verloskundige voor het laatst langs.

Hoi hoi,

Even snel voordat we gaan eten.
Het gaat hier eigenlijk heel erg goed. Meisjes beginnen nu lekker aan te komen en hun temp goed te houden.
Ongeveer om de 3 a 4 uur willen ze drinken. 's Nachts doen we dat samen, zo zijn we met een half uur klaar met alle handelingen.
Overdag ben ik er ongeveer een uur mee bezig. Borstvoeding gaat er nu toch maar af, want anders kom ik nergens meer aan toe. Heb namelijk nog een 2 jarig jongetje rondlopen die ook zijn aandacht nodig heeft. Maar geweldig lief is. Wel onzeker en daarom veel knuffels en kusjes vraagt. Hij geeft zijn zusjes ook regelmatig dikke zoenen.
Ben nu ook bijna van mijn kilo's af, nog 2 te gaan. Kan een gedeelte van mijn "eigen"kleding weer aan.

Groetjes Bertine

En toen was ik zelf een nieuwbakken mama!!
Onze Roef is nu 5 dagen oud, en het gaat erg goed met hem!
Hij is lekker bol en erg tevreden, drinkt en slaapt prima.
Het is net een kleine teddybeer, zoo lief!
Een hele andere kraamtijd als met onze Bor, die was veel onrustiger, sliep weinig.
Dus ik weet niet wat ik meemaak!

Bor heeft het wel wat moeilijk gehad de eerste dagen. Hij reageerde heel onvoorspelbaar op Roef, de ene keer een dikke kus, maar hij heeft hem ook een knal verkocht en schopte een aantal keer in het wiegje vlakbij Roef zijn hoofdje. Het is ook allemaal wat natuurlijk, heb je opeens een broertje.. Gelukkig ging het gister en vandaag wat beter, geeft lieve kusjes en verteld hem in zijn oortje hoe zacht zijn haartjes zijn.
Ik ben een hele blije mama, met drie prachtige kerels om me heen, wat wil je nog meer?
liefs van Soela

Terug
Bovenaan