Hoe gaat het met de baby's en hun mama's

Weer tijd voor een update! Dewi is vandaag precies een maand oud...

Ik ben gestopt met het worstelen met de borstvoeding en ben overgestapt op flesvoeding. Dit geeft mij veel meer rust en Dewi drinkt dit ook veel makkelijker. Het was even zoeken naar de goede voeding maar ook dat is gelukt. Dewi weegt inmiddels 3525 gram dus ze groeit nu ook goed!
Ook krijg ik weer steeds meer tijd om tussen het zorgen voor haar weer  dingen voor mezelf te doen.

Ik denk dat ik niet helemaal goed voorbereid was op het zorgen voor een baby... Tijdens de zwangerschap had ik vooral veel aandacht besteed aan het zwanger zijn en de bevalling. Ik dacht dat als ik dat eenmaal had gehad alles helemaal leuk zou zijn en ik van de baby kon genieten. Ik had me verkeken op het feit dat ik lichamelijk nog in de kreukels zou zitten en dat misschien niet alles zo zou lopen als ik van te voren in gedachte had... Maar inmiddels zijn de donkere wolken vertrokken en schijnt bij mij ook het zonnetje bij mijn roze wolk!!!

/>

Hoi,

Het is gewoon ook een kwestie van wennen, die eerste tijd!! Dat had ik ook heel erg toen de oudste werd geboren. Ik was de hele dagen bezig met hem, en voor de rest had ik nergens tijd voor. Je bent gewoon niet in 1 keer een moeder, ook dat moet even een kwestie van tijd hebben. Een nieuw ritme vinden, wennen aan je kindje, het leren van alle nieuwe dingen.
Fijn om te horen dat alles nu beter gaat, ook dankzij de fles. Dat geeft op een gegeven ogenblik meer ruimte als borstvoeding echt niet meer leuk is. Had ik ook.

Dus geniet lekker nu, en je hoeft niet alles in 1 keer goed te doen, we maken allemaal fouten!!

Veel liefs Hilma.

Inderdaad, tijd voor een update!
De meiden zijn vandaag jarig. precies 3 weken oud. Wat gaat de tijd snel.
En ze groeien als kool. Nu 2400/2500 tegen 2150/2300 van 3 weken geleden. En Chrisje is nog 200 gr afgevallen en Loeke 300. Dus......Kruidvat melk doet het ook bij deze weer goed. Alleen de temp is nog een klein minpuntje. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ze op de meest koude kamer van het huis liggen. Mijn zoontje ligt wel aan dezelfde kant van het huis, maar heeft een veel kleinere kamer, dus makkelijker warm te krijgen.
Ook sommige pakjes 44 (nijntje) zijn wat aan de krappe kant geworden. Worden nu echt hoog water.
Toch durf ik nog niet met ze weg. En als we weg zouden willen gaan, kost dat ontzettend veel tijd, alle spullen die mee moeten...... : )

Verder beginnen er wat vermoeiingsverschijnselen te ontstaan, maar we klagen nog steeds niet!!!
Liefs Bertine

Terug
Bovenaan