hoe gaat het met de kleintjes (die van mij is van juni forum

Hoi mama's,

met Stijn (geboren op 14 juni) gaat het heel goed. Hij woog bij zijn geboorte 4.075 gram en met vier weken en zes dagen woog hij al 5.610 gram. Daarom blijf ik lekker doorgaan met de borsvoeding. Stijn was al heel vlug met lachen en maakt sinds een week of twee ook van die heerlijke geluidjes. als we hem dan nadoen krijgen we weer zo'n mooie lach te zien.

Sinds ongeveer twee weken slaapt hij s'nachts tussen de zes en acht uur. Verder probeert hij sinds deze week, als ik hem uitkleed, zijn hoofd omhoog te doen. Dat lukt nog niet helemaal, maar ik merk wel duidelijk dat hij heel goed meewerkt. Als ik hem op zijn buik op het aankleedkussen leg gaat zijn hoofd helemaal omhoog, want dan kan hij naar buiten kijken. En als ik hem op mijn gebogen benen leg (met  mijn voeten op de bank) probeert hij naar voren te gaan. Helaas voor hem komt hij nog niet verder dan zijn hoofd en zakt dan (als ik hem niet tegen hou) helemaal scheef.

Van huiluurtjes heeft Stijn geen last. Ik kan hem wakker op bed leggen en dan gaat hij lekker slapen, na eerst flink om zich heen te hebben gekeken. Wat Stijn wel heel erg doet is kreunen. Meestal zit er dan nog een boertje dwars. Als ik hem rechtop hou en er komt niets ga ik op mijn rug liggen en leg hem op mijn buik. Dan is hij ze meestal snel weer kwijt.

Nou, zo als jullie kunnen lezen doet Stijn het prima en ik ben dan ook heel trots op hem.

Groetjes van Marloes

Hoi Anouk

Ikzelf ben inmiddels moeder van 4 kids (9, 6 (tweeling) en 3 maand)
Ik zal dan toch eigenlijk alle kneepjes van het vak wel een keer moeten kennen
Maar ook ik ben nog wel eens onzeker, niet meer zo als bij de 1e maar toch
Wat ik wel heb geleerd is dat je je eigen gevoel moet volgen en je niks moet laten opdringen door anderen
Als jij voelt dat je dr niet moet laten huilen dan moet je dat ook niet doen en je kleintje gewoon oppakken
En heb je zon moment van nu ff niet en je weet voor je gevoel dat ze geen vieze luier heeft of honger of wat dan ook....dan kan je je kleintje gerust even laten huilen....ikzelf ga dan wel steeds even kijken
Gewoon lekker genieten....ze worden al zo snel groot

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan