hoe gaat het met de moeders en baby`s

A

Anoniem

Guest
hoe gata het nu met de moeders en met de kleintjes.
femke is overdag heerlijk rustig maar tegen de avond heeft ze haar huiluurtje.
hebben jullie dat ook en wat doen jullie ermee.
de ene geeft als tip om de kleien gewoon te laten huilen en de ander zegd dat je de kleine altijd moet troosten.
verder geniet ik heerlijk van de kleine
hoe gaat het met jullie.
allemaal weer een beetje bijgekomen en de moeders die nog moeten bevallen:ik denk aan jullie en nog even volhouden

xx sandra

Hallo,

Hier in huize Wever gaat alles wel weer een beetje zijn gangetje. Silas drinkt heel erg goed, en is alweer bijn op zijn geboorte gewicht. Om elf uur 's avonds krijgt hij zijn laatste fles en dan slaapt hij door ergens tussen 5 en 7 uur! Maar hij was dan natuurlijk ook ruim 8 pond en twee weken overtijd, dus dat is wel een heel verschil met de kleintjes die te vroeg en veel kleiner waren.
De andere kinderen zijn wel een beetje moe nu, en erg onrustig, maar deze kerstdagen hadden we geen kraambezoek, iedereen had natuurlijk andere plannen, en dat is wel een beetje goed voor de rust.
Ik ben ook al weer lekker wat op, en voel me goed, op de stuwing na, wat is dat ook weer vervelend.........

Maar ik ben eigenlijk alleen maar blij en heel erg dankbaar met nog zo'n geweldige zoon!! De andere kinderen trouwens ook, heerlijk om hen als trotste grote broers en zus te zien!!

Allemaal veel geluk met de baby's en de zwangeren onder ons: Een hele dikke knuffel!!! Ik voel nog steeds met jullie mee!! Ik weet hoe jullie je op dit moment voelen, ik ben nog steeds niet vergeten hoe dat was!!!!

Liefs Hilma.

Hey Hallo!!

Hier gaat ook alles goed!
Shenaya drinkt ook goed, we bieden haar 100 ML aan en ze drinkt meestal 80-90 ML op. Dit is ook genoeg voor ons kleine poppetje die 3 weken te vroeg was.

Echt huiluurtjes hebben we nog niet met d'r mee gemaakt.. Wij krijgen nu wel de wakkere uurtjes maar dan kan ze heerlijk om d'r heen liggen kijken!
Het doorslapen 's nachts word nog niks..
Eerst werd de voeding naar 65 ml verhoogd dan kon ze wel 4,5 uur doorslapen.. Maar madam vond dat ze om de TWEE uur weer honger had.
Nu met officieel 80 ML vind ze om de drie uur een fles ook hard nodig.
Daarom proberen we of ze 100 al wil, maar meestal nog niet!

Met het gewicht gaat het goed, ze was na de geboorte teruggevallen naar 2500 Gram, en nu weegt ze zo'n 3150 Gram! :)
Zo Trots!!

Wij gaan zo de 2e kerstdag vieren bij mijn familie..

Ook ik denk aan de zwangere onder ons.. Kan me niet voorstellen hoe het is om zo lang nog zwanger te zijn, maar ik weet alleen hoe het is om te vroeg moeder te worden en dat is fijn..

Xx Lies

Hai,
Hier gaat het echt supergoed allemaal!! Roef slaapt en eet, en verder horen we hem niet. Het is zo'n ontspannen, lief,bol ventje. Hij drinkt goed aan de borst en doet het daar 4 uur op, s'nachts zelfs wel 5 of soms 6 uur... Het was dan ook een flinke knul bij de geboorte, en zoals hilma ook schrijft scheelt dat natuurlijk enorm. Roef maakt dat het hier heel vredig is allemaal, we hebben zo echt de tijd en de rust om te wennen aan de nieuwe situatie. Hoe anders hebben we dit ervaren bij onze eerste...

Toen vond ik het zo overweldigend om moeder te worden! Onze eerste huilde ook heel veel, was erg onrustig en sliep heel slecht. Ik voelde me toen zo gejaagd, kwam niet meer aan mezelf toe en dacht vaak: zucht, is dit nu leuk?? Tijdens deze zws zag ik er soms best tegenop, ik hoopte zo dat dit kindje ietsjes minder onrustig zou zijn... Maar dat het zo enorm kon verschillen had ik echt nooit gedacht!! Laatst zei iemand ook heel mooi: "bij de eerste moet je nog moeder worden, bij een tweede ben je dat al". Voor mij gaat deze vlieger wel op moet ik zeggen.

Verder voel ik me nu heel erg goed.Ik ben zo opgelucht dat ik niet meer zwanger ben, weg met het zuur, weg met het vocht, weg met die tintelende handen, heerlijk!! Ik zeg elke dag wel een paar  keer: "oh, wat ben ik blij dat ik niet meer  zwanger ben!"  Met mijn bekken ging het de eerste week alleen heel slecht, ik kon haast niet lopen, kon geeneens het drempeltje van de douche over komen... Dankzij veel bedrust en het sluitlaken gaat het nu gelukkig wat beter. Gisteren hebben we voor het eerst een stukje gewandeld met zijn viertjes. En wat voelde ik me trots met mijn mannen!!

Oja, over het huiluurtje, ik zou zeggen: gewoon lekker troosten!! Al die prikkels moet zo'n kleintje af en toe verwerken, en het is toch heerlijk als mama of papa dan ook wat gerust steld en zegt dat het allemaal goed komt. Bij onze oudste kon het helpen als we hem in de draagdoek deden, of een stukje gingen wandelen. Laten huilen, daar zijn ze nog zo klein voor. En dat vind ik alleen van toepassing bij het inslapen, dan kan het af en toe geen kwaad en kan het helpen om je kindje een goede slaapgewoonte aan te wennen. Maar vooral doen waar je je lekker bij voelt, jij bent mama en weet het het allerbeste!!
Ik hoop dat alle nu nog zwangere mama's ook snel een stukje kunnen schrijven in dit topic!!
Kus Soela

Wat leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat.
Hier gaat het nu ook goed.

Renske was wel wat afgevallen. Bij haar geboorte was ze 3120 gram en na 2 dagen zat ze op 2860. De melk kwam namelijk nog niet op gang. Ze is heel rustig, maar misschien kwam dat wel doordat ze gewoon te weinig voeding kreeg.
Ze heeft 2 dagen bijvoeding gekregen en  ondertussen doe ik niet mee ronder voor pamela anderson dus krijgt ze via mij weer genoeg eten binnen en is ze weer gegroeid naar 2900 gram. We gaan dus de goede kant op.

Ik vind het allemaal heerlijk, vanochtend ben ik samen met Renske onder de douche geweest. Zo super. Ze was echt aan het genieten. En mams ook.

Verder slaapt ze veel, maar ik moet er ivm gewicht echt elke 3 uur een voeding geven. Dus maak er dan even wakker.
Gister heeft ze voor het eerst darmkrampjes gehad, en vanochtend weer. Dan laat ze merken dat ze ook behoorlijk kan krijsen. Echte huil uurtjes heeft ze nog niet.

En wat ik ook heel leuk vind is om te merken hoe geweldig manlief het vind om papa te zijn. Zo super.

We genieten dus met zijn allen. Ben zelf af en toe wel wat moe, maar goed dat hoort er nu eenmaal bij. Als ze straks wat langer tussen de voedingen mag hebben dan kan ik er tussen ook wat meer slapen.

Nou een ieder veel plezier met het kleine grut!!

Hey hallo dames,

Hier ook alles oke op de slapeloze nachten na. Onze meid slaapt overdag prima doet ook 4 uur op een voeding. maar 's nachts dan huilt ze. Of het nu krampjes zijn of gewoon behoefte aan liefde.....ik moet het nog uitvinden...

Onze meid woog eergisteren 3710gram. Haar geboorte gewicht op 16-12 was 3450 dus dat gaat super.

Wat ik zelf heel jammer vind dat ik zelf niks mag. Ik mag van de dokter wel ons meisje tillen maar niet in de maxicosie. Ik mag nu zo'n 3.5 kilo tillen. En dat 6 weken lang.
In mij hoofd wil ik heel graag meer dingen doen maar helaas het mag niet.

Dames die nog moeten bevallen heel veel suc-6 en het einde is echt bijna in zicht.

Liefs Elly

dat is balen zeg elly. maar goed even goed luisteren naar de dokter, want dan kun je straks alles weer.

wel fijn dat je iig wel je kleine mag tillen. een vriendin van mij kreeg een 9 ponder per KS en mocht zelf haar jochie niet tillen. dat was echt mega frsuterend voor haar.

hoi

Ook hier gaat alles goed met joey,hij is nu 3 wkeen oud en kan goed eten zit nu aan de 100 met gemak,hij heeft wel zijn wakker moementjes overdag en vooral tegen de avond een huiluurtje,maar nu zijn we er achter dat ie op zijn buikje wel goed  slaapt,hij lag in de box vanaond op buik en sliep als een roos,hij draaide de zelf zijn hoofdje goed naar de andere  kant,want hij is best sterk in zijn nek,maar had ik niet verwacht  eigenlijk.s'nachts komt ie nog wel een keer maar das niet zo erg,heb hem na de fles van vanavond eerst op rug gelegd,begon ie alweer gelijk te piepen ,dus ik weer op buik gelegd speen gegeven zodat ie zijn hoofd goed opzij draaide en hij slaapt gelijk.dus ga dit maar toch proberen.wel met babyfoon  vlakbij zijn gezicht  zodat ik gelijk iets hoor.maar als ie zo beter  slaapt  gaan we dit erin houden.verder zat ie op dag 7 al weer boven het geboortegewicht was 3460 toen afgevallen naar 3300 en toen weer 3500 gr.wel voeding voor spugen nu en dit gaat super.gr wendy  trotse mama  

Terug
Bovenaan