Hai,
Hier gaat het echt supergoed allemaal!! Roef slaapt en eet, en verder horen we hem niet. Het is zo'n ontspannen, lief,bol ventje. Hij drinkt goed aan de borst en doet het daar 4 uur op, s'nachts zelfs wel 5 of soms 6 uur... Het was dan ook een flinke knul bij de geboorte, en zoals hilma ook schrijft scheelt dat natuurlijk enorm. Roef maakt dat het hier heel vredig is allemaal, we hebben zo echt de tijd en de rust om te wennen aan de nieuwe situatie. Hoe anders hebben we dit ervaren bij onze eerste...
Toen vond ik het zo overweldigend om moeder te worden! Onze eerste huilde ook heel veel, was erg onrustig en sliep heel slecht. Ik voelde me toen zo gejaagd, kwam niet meer aan mezelf toe en dacht vaak: zucht, is dit nu leuk?? Tijdens deze zws zag ik er soms best tegenop, ik hoopte zo dat dit kindje ietsjes minder onrustig zou zijn... Maar dat het zo enorm kon verschillen had ik echt nooit gedacht!! Laatst zei iemand ook heel mooi: "bij de eerste moet je nog moeder worden, bij een tweede ben je dat al". Voor mij gaat deze vlieger wel op moet ik zeggen.
Verder voel ik me nu heel erg goed.Ik ben zo opgelucht dat ik niet meer zwanger ben, weg met het zuur, weg met het vocht, weg met die tintelende handen, heerlijk!! Ik zeg elke dag wel een paar keer: "oh, wat ben ik blij dat ik niet meer zwanger ben!" Met mijn bekken ging het de eerste week alleen heel slecht, ik kon haast niet lopen, kon geeneens het drempeltje van de douche over komen... Dankzij veel bedrust en het sluitlaken gaat het nu gelukkig wat beter. Gisteren hebben we voor het eerst een stukje gewandeld met zijn viertjes. En wat voelde ik me trots met mijn mannen!!
Oja, over het huiluurtje, ik zou zeggen: gewoon lekker troosten!! Al die prikkels moet zo'n kleintje af en toe verwerken, en het is toch heerlijk als mama of papa dan ook wat gerust steld en zegt dat het allemaal goed komt. Bij onze oudste kon het helpen als we hem in de draagdoek deden, of een stukje gingen wandelen. Laten huilen, daar zijn ze nog zo klein voor. En dat vind ik alleen van toepassing bij het inslapen, dan kan het af en toe geen kwaad en kan het helpen om je kindje een goede slaapgewoonte aan te wennen. Maar vooral doen waar je je lekker bij voelt, jij bent mama en weet het het allerbeste!!
Ik hoop dat alle nu nog zwangere mama's ook snel een stukje kunnen schrijven in dit topic!!
Kus Soela