Hoe gaat het met de papa's?

Hoi dames,

Ik ben benieuwd hoe jullie je man/vriend als papa ervaren?
Ik ben echt superblij met Mark, hij is zo ontzettend lief voor Lars en mist hem ook echt als hij moet gaan werken. Komt 's morgens ook altijd even zijn bed uit om Lars te knuffelen.
Soms vind ik hem wel overbezorgd, maar liever dat dan helemaal niet.
Ik denk ook dat dat komt omdat ik veel meer tijd met Lars door breng en daarom ook sneller dingen durf. Mark wordt al boos als ik in de supermarkt 2 meter van de kinderwagen weg loop hihi...
Ook toen we afgelopen zaterdag voor het eerst gingen babyzwemmen was hij zo bezorgd (helaas mocht er maar één ouder mee het water in en dat was ik natuurlijk ;-)). Maar hij was zich er flink mee aan het bemoeien vanaf de kant. Moest niet teveel kletsen met de andere moeders maar Lars in de gaten houden...
Dus af en toe mag het wel wat minder die bezorgdheid, maar verder is het echt genieten van hem als vader.

Liefs Kim

PS. Voor de mama's waarvan de papa er niet meer is, heb ontzettend veel respect voor jullie dat jullie het allemaal alleen doen. Ik had altijd al veel respect voor alleenstaande moeders, maar nu ik zelf moeder ben nog veel meer!!

Hey Kim,

Wat een leuke vraag :).

Ik ben ook echt superblij met mijn man! Hij is een geweldige vader, super betrokken en draait nergens zijn hand voor om. Hij is echt supergek op Laura en geniet enorm van zijn gezinnetje! Soms is het zelfs ' vechten' wie haar de fles mag geven, hi hi. Op maandag heeft hij zijn papadag en vind dat echt heel leuk.

Ik heb ook respect voor alleenstaande moeders. Nu weet je pas wat het echt in houd om de verantwoordelijk voor zo'n kleintje te hebben.

Ik ben ook wel benieuwd als de komst van zo'n kleine bij jullie de relatie ook veranderd heeft?
Ik merk, dat we behoorlijk opgaan in Laura. We gaan over twee weken dan ook weer een keer met zijn tweeën drie daagjes weg. Even quality time met zijn tweeën! Alhoewel ik vermoed dat ik Laura verschrikkelijk ga missen. Voel me nu al schuldig bij de gedachte haar niet mee te nemen. Gelukkig komen mijn ouders oppassen!

Liefs J

Hoi Kim,

Ben ook erg blij met mijn man. Is zo zorgzaam voor Sara, maar ook voor mij.

Hij geniet enorm van zijn papadag op vrijdag en de weekenden. Hij is ook de persoon die haar meestal in bad doet, dat is zo ontstaan vanuit mijn keizersnee omdat ik het toen niet kon doen.

Wel proberen we de avonden voor ons zelf te houden om het ook nog eens te hebben over andere dingen dan alleen Sara. Want ook bij ons is dat toch wel het belangrijkste onderwerp. Gelukkig zijn we ook al een aantal keren alleen een avondje weggeweest. Een aantal dagen wil ik geloof ik nog niet.

wat leuk zeg dat je dit topic opend !! jou verhaal ken ik helemaal !! het lijkt wel of ik het geschreven heb !! martijn is ook zo super lief voor het kleintje ,,, hij doet alles met haar ,,, alleen het badje vind hij een beetje eng en vind het dan ook fijn als ik er lekker bij kom staan hihi

zeker heb ik ook respect voor de alleen staande moeders ,, mijn man is dus vrachtwagen chauffer ,,, hij is opzoek gegaan na ander werk omdat hij zijn kleine meisje vaak maar heel even zag op een dag ,,, nu heeft hij ander werk en is hij iedere dag zo gelukkig ,,

en tja de relatie is niet veranderd bij ons wij leven gewoon alle 2 100% voor onze dochter en als ze savonds om 8 uur na bed gaat hebben wij altijd nog tijd voor elkaar !!
zelf weg gaan zonder ons meisje doen we nooit !!mischien moeten we dat eens een avondje proberen haar alleen laten voor een hele nacht zou ik nooit durven of doen !! ook al weet ik dat ze goed zal zijn bij mij moeder !! of ze gaat mee of we gaan niet !! bedoel het niet tegen jou hoor jaqueline ,, iedereen doet het toch op zijn eigen manier natuurlijk xxxxx

Hoi dames!

Leuk jullie reacties te lezen!

@Jacqueline, aan Lars ligt het niet dat we niet zoveel tijd voor elkaar hebben, die slaapt nog zoveel. Maar Mark doet bij zijn fulltimebaan nog een studie dus veel vrije tijd heeft hij niet. De vrijdagavond doen we meestal lekker uitgebreid eten met een wijntje erbij en daarna lekker praten en knuffelen op de bank. Verder zijn we vorige week voor het eerst een nachtje samen weg geweest. Lars heeft bij mijn schoonzus geslapen en het ging super goed. We hebben hem natuurlijk heel erg gemist maar vond het heel fijn en leuk om weer een lekker samen weg te zijn.

@ Mandy, ik vind het juist heel belangrijk om ook samen dingen te blijven doen en ik denk ook dat het goed is voor Lars. Ik zou er niet gelukkig van worden als ik dag in dag uit alleen maar met mijn gezin bezig zou zijn. En Lars wordt ook groot en dan wil hij ook niet heel de dag meer om mij heen zijn, dus denk dat het voor hem en ons goed is als hij er op jonge leeftijd aan went dat hij bij andere mensen is en dat het daar ook fijn en leuk kan zijn.
Maar zoals je zelf al zegt iedereen zijn eigen manier.

Liefs Kim

Wat een leuk vraag Kim!

Mijn vriend gaat heel leuk met Merle om. Hij draait gelukkig zn hand ook niet om voor een luier of een fles. Moet wel zeggen, als Merle een poepluier heeft dat ik dan wel alles weer kan schoonmaken en wassen ;-) Hij is veel van huis, soms ook een hele week en is dan alleen in het weekend thuis. Als hij dan thuis is dan geniet hij er heel erg van haar, maar ik moet hem wel alles vertellen wat hij moet doen (en niet moet doen) Maar dat komt dus ook omdat hij doordeweeks niet veel bij ons is. Ik vind het dan soms ook lastig om los te laten omdat ik gewend ben om alles alleen te doen.
Ik vind het vooral heel grappig om te zien hoe hij met haar praat en liedjes zingt, met zo'n hoog stemmetje hahaha.

Ik vind even tijd met zn 2-en ook erg belangrijk. Wij zijn nu al een paar keer even een avondje weg geweest. De eerste keren hadden we oppas thuis en waren we op tijd weer thuis. Nu gaat Merle ook logeren bij Opa en Oma. Ik nu nog niet snel een heel weekend zonder haar weg gaan. 1 nachtje vind ik nu nog lang genoeg.
Wij hadden ook even wat tijd nodig om weer een beetje tot elkaar te komen. Na mijn zware bevalling vond ik het heel moeilijk om weer intiem te zijn. Ik durfde gewoon echt niet meer. Mijn verstand wou wel maar mn lichaam rilde al bij het idee.
Na veel praten wordt het steeds een beetje makkelijker en kom ik steeds lekkerder in mn velletje te zitten. Gelukkig heeft mn vriend heel veel begrip en geduld!

xxx

Hey Esther,

Ik herken dat wel wat je zegt dat je alles moet zeggen wat hij moet doen, dat heb ik ook.
Maar dat is inderdaad omdat ik veel meer tijd met hem door breng en hem dus ook beter ken.
Hihi en inderdaad die hoge stemmetjes van die mannen, geweldig. En altijd maar zeggen dat hij dat nooit zou doen :)

Een weekend zou ik ook nog echt niet kunnen en niet willen. Ik denk dat we pas samen een lang weekend weg gaan als we getrouwd zijn (klein huwelijksreisje) en dat duurt nog ruim een jaar :)

Wij hadden ook tijd nodig om weer intiem te zijn. Ik heb niet eens een vaginale bevalling gehad en ik had er al moeite mee, dus kan me voorstellen als je dat wel hebt gehad dat het helemaal moeilijk is.
Wel fijn dat je steeds beter in je vel zit en je vriend veel begrip en geduld heeft.
Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent en weer optimaal kan genieten van elkaar ;-)

Liefs en dikke knuffel!

Inderdaad, Kim heel erg leuke vraag!!
Hier ook een superpapa! Ben zo ontzettend blij met hem.
Hij is nog steeds wel eens wat onhandig met de kleine Bodhi, maar dat vind ik zo schattig en ik heb geleerd om er zo min mogelijk mee te bemoeien...komt wel goed! Ook al denk ik sommige dingen beter te kunnen hihi. Maar als ik naar hem kijk met de kleine Bodhi in zijn grote armen, dan smelt ik nog van verliefdheid!!

En voor Naomi is hij ook superpapa, laatst zijn ze samen even gaan zwemmen, even papa-dochter tijd. Wel mag hij niet meer mee de klas in als hij haar naar school brengt, want dan doet hij vaak gek en merk je echt dat ze tiener is!
En voor Quinten ook super, die lijkt veel op Pat en ze kunnen dan ook vaak botsen, maar ook heel veel lol hebben samen. Vorige week zijn hun saampjes gaan zwemmen en hebben ze heel wat bommetjes gedaan :)

Wij zijn nog niet samen weg geweest...echt heel erg jammer, want daar hebben we beide veel zin in, We hebben beide twee banen...Pat werkt fulltime in een winkel en is daarnaast brandweerman...en ik werk en studeer en dan drie kids... Soms is er echt tekort tijd voor elkaar... Wij slapen gelukkig beide maar weinig en sluiten elke avond saampjes af door even te kletsen en te knuffelen.
Maar 5 mei gaan we samen naar een bevrijdingsfeest!!
Ik wilde nog geen oppas en drie kids naar mijn zus om te logeren vond ik nog wel erg veel...
Maar Bodhi slaapt al weken vanaf 20.30 door tot de volgende ochtend, dus nu durf ik wel weg te gaan.
Er zijn hier geen opa's of oma's die kunnen oppassen en mijn zus past al op als ik werk en heeft zelf ook twee kleine kids... Maar 5 mei komt de oppas, dat gaat helemaal goed komen.

Het intiem zijn is hier geen issue geweest...wel de laatste zwangere maanden, toen vond ik er niet veel meer aan...maar een maand na de geboorte van Bodhi hebben wij elkaar weer helemaal gevonden. Heel fijn is dat!

Weekendjes weg zonder de kids hoeft voor ons niet, een nachtje samen is lang zat!
Ik denk dat het wel heel erg belangrijk is om af en toe even samen te zijn zonder kids, even tijd en aandacht voor elkaar.
Maar als we er tijd en geld voor hebben om een weekend of weekje weg te gaan dan doen wij dat het allerliefste met de kids!

Eind juni ga ik samen met Naomi een nachtje weg, ook heerlijk! Want ik geloof ook dat als je meerdere kids hebt, de 1 op 1 aandacht ook daarbij belangrijk is. En Naomi heeft dit voor haar verjaardag gekregen. Pat en ik gingen vrij halfjaarlijks een nachtje weg voordat Bodhi was geboren en dat leek Naomi zo leuk, een nachtje in een hotel, ontbijtje erbij, ligbad...dus dat gaan we doen.

Ik kan ook nooit eens kort reageren hahaha....sorry!!

Liefs Brigitte

Terug
Bovenaan