Hoe gaat het met de papa's?

Mijn man is van half 7 tot vaak half 6 van huis, helaas ziet hij Levy dus helemaal niet zo veel doordeweeks. Maar de momentjes dat hij hem ziet is het alleen maar dolle pret. Levy voelt dat ook aan en weigert sinds kort de fles bij hem te drinken (dat is dus een mamma-taak). Ga vanavond een avondje weg, dus dan zal hij wel moeten.

Ook als Levy zichzelf helemaal onder heeft gepoept vind Mischa het niet erg om hem helemaal te verschonen, heel fijn, zeker als je ergens anders bent en net gezellig zit te kletsen, haha. En verder heeft hij natuurlijk vaak zn pappa momentje onder de douche met Levy.

Hihi Brigitte, is niet erg hoor een lang verhaal. Altijd leuk om te lezen!
Kan me voorstellen dat het met 3 kids nogal moeilijk is om een oppas te regelen.
Fijn dat jullie 5 mei lekker even samen weg kunnen!
Ik zou ook het liefst gewoon samen met Lars weg gaan.
Ga 12 mei een dagje naar de sauna en daarna een nachtje in een hotel.. Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Leuk dat jij en Noami samen weg gaan, denk ook dat dat goed is inderdaad om je kinderen ook apart aandacht te geven.

@Ludy, hoe was je avondje weg?

Liefs Kim

Mijn vriend doet het ook erg leuk met Sepp! Hij heeft op woensdag een papadag en dat vind ik ook erg fijn.
Ik merkte dat ik meteen doorhad wat er aan de hand is met Sepp en wilde me er ook meteen mee bemoeien als Niels met Sepp bezig is. Ik probeer dat steeds meer los te laten en dat lukt ook beter nu ik weer aan het werk ben. Scheelt ook weer irritaties.

Volgende week gaan we een weekendje naar de Ardennen, al gepland in mijn zwangerschap. Toen vond ik het nog prima, nu denk ik er wel wat anders over...
Maar goed, daar moet ik ook even doorheen. En goeie instructies achterlaten voor mijn schoonouders :).

xxx

Hoi Dames,

Wat ben ik jaloers op jullie haha!
mijn vriend werkt overdag en is 's avonds altijd weg met vrienden.. zaterdags werkt hij ook en 's avonds zit hij altijd bij zijn vader.. soms ga ik mee en dan slaapt johnnyke boven op zijn kamertje daar maar dan moet ik nog alles doen..
op zondag geeft hij met pijn en moeite een flesje..
hij vind het te lang duren en legt hem meteen zodra hij een boertje heeft gelaten in de box.. dus die geef ik voortaan ook maar zelf..
hij houdt wel heel veel van johnnyke hoor maar ik denk dat hij jammer genoeg nog steeds niet echt beseft dat hij vader is en zichzelf verantwoordelijk moet gedragen..
zo krijg ik vaak als ik volgens hem weer aan het "zeuren" ben naar me hoofd geslingerd dat ik me niet moet aanstellen want een alleenstaande moeder kan het ook...
de 1e nacht thuis na mijn bevalling was ik helemaal gesloopt en johnnyke bleef continu huilen.. ik was al de hele tijd met de lieve schat bezig toen ik vroeg of mijn vriend even met hem wou "knuffelen" zodat hij niet zou huilen en ik even kon slapen.. ik kreeg toen te horen dat ik hem ook een goede nachtrust moest gunnen en maar een nachtje moest doorgaan.. hij zou het de volgende nacht wel doen ( is er nooit van gekomen )
Mijn vriend word trouwens ook nooit wakker 's nachts als Johnnyke huilt.. hij slaapt gewoon door..

nou, weten jullie meteen 1 van de redenen waarom ik er zo doorheen zit. echt waar dames! geniet van jullie vriend/man en wees er super blij mee! en voor de alleenstaande mama's petje af!

Hier ook heel trots op mijn man.
Je weet natuurlijk nooit van tevoren hoe het zal zijn.

Hij doet het super!!
's ochtends en 's avonds gaat hij altijd als eerste naar Tijn toe.
Als Tijn huilt dan gaat hij met hem rondwandelen en tegen m praten.
Zo lief.
Tijn gaat ook altijd samen met Jarno douchen.
Het gaat gewoon vanzelf.
dat is wel heel fijn.
Kan me voorstellen dat het heel meoilijk is als je man/vriend niet zijn verantwoordelijkheid neemt en jouw alles alleen laat doen.

Wij zijn 1 x samen weg geweest.
hebben toen met z'n drieën bij opa en oma geslapen.
(onze familie en vrienden wonen allemaal ver weg.)

Wel gaan we om en om ergens heen of iets doen.

Hier helemaal trots op mijn man(netjes)

Gr Marsha

@ Mandy

Hey meid,

wat verschrikkelijk om je verhaal zo te lezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daardoor minder lekker in je vel zit. Merkt Johnny er ook veel van? Ik hoop echt dat je vriend gaat bijtrekken, want de zorg moet niet alleen op jouw schouders rusten. Het belangrijkste is dat het met jou en Johnny goed gaat!! Is het een idee om wellicht bijv zijn moeder een keer te vragen met hem te praten?

Ik hoop echt dat je vriend er voor open gaat staan! Het is allemaal al pittig genoeg..

Liefs Jacqueline

Hier een alleenstaande mama...
@mandy, praat met je man/vriend! Als dit zo blijft gaan, dan gaat het jullie relatie kosten... Het is wel zo dat veel papa's het 1e jaar geen raad weten hoe om te gaan met een baby... Ze kunnen nog niet veel... Papa's gaan het leuk vinden vaak als de kleine gaat kruipen, lopen, brabbelen, praten... Het papa instinct moet groeien, terwijl het mamagevoel er vaak al zit zodra ze weten dat ze zwanger zijn...

Ik doe het alleen, geen man/vriend die dingen beloofd om te doen en het vervolgens vergeten of gewoon niet doen... Geen stress enz enz... Ik ben gewoon papa en mama in 1. Toen ik en mijn ex partner uit elkaar gingen had ik 2meiden... Daar heb ik 7maanden alleen voor gezorgd, toen nr 3geboren werd... Je weet hoe je dingen moet plannen in je 1tje... Toen ik zwanger was van Jesly kreeg ik te horen dat ik ook deze x het alleen moest doen. Weer had ik 8mnd om me er op voor te bereiden... Ik heb ipv hulp van een partner, hulp van mijn ouders... Mijn netwerk zit stevig in elkaar om me heen...
Natuurlijk mis ik de gesprekken en intimiteit met een partner! Maar het is wel zo, dat ik dit leven al 3jaar ken en weet niet meer beter!

Voor de dames met een top-partner: wees blij en gelukkig! En doe dingen samen met je partner zonder je kindje erbij... Jullie zijn niet alleen ouders maar ook nog partners!

X marleen

@Mandy, inderdaad wat Marleen en Jacqueline zeggen, praat met je vriend!
Ik kan me best voorstellen dat het wennen is voor die mannen, maar hoe jouw vriend zich gedraagd vind ik niet gezond en niet eerlijk tegenover jou en Johnny.
Jullie hebben er toch samen voor gekozen? Dan moet je er ook samen voor gaan.

Ik snap dat je er doorheen zit, ik zou echt gek worden als Mark zich zo zou gedragen, sorry dat ik dit zo lomp zeg hoor. Maar ik kan daar echt boos om worden dat hij jou en jullie zoontje zo in de steek laat. Als ik het zo lees, hoeft hij al niet veel te doen en die ene keer dat je dan vraagt of hij het even wil over nemen als je net bevallen bent krijg je nog een snauw ook. Net of jij je rust niet nodig hebt?? Je hebt wel 9 maanden lang Johnny gedragen en daarna gebaard dat is echt niet niks en dat moet hij wel beseffen.

Laat hem anders deze topic maar eens lezen hoe de andere dames over hun man/vriend praten, misschien dat het dan tot hem door dringt dat het heel moeilijk voor jou is zo?

Hoop echt dat dit een fase is en dat het tijdelijk is!
Maar ik zou het zeker bij hem aankaarten anders denkt hij straks dat het normaal is hoe hij zich gedraagd.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat jullie eruit komen!

@Marleen, vind het echt knap hoe jij het allemaal doet!
Hoop dat je ooit een partner tegenkomt die je verdient en waar je weer lekker intiem mee kan zijn en goede gesprekken mee kan voeren!

Liefs Kim

Terug
Bovenaan