hoe gaat het met de strijd tegen de kilo's?

Ik moet er nog ongeveer 3 kilo af, en dan zit ik weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Daarna wil ik er ook nog graag 5 kilo af, is nodig  . Ach ja, hier blijft het geloof ik een eeuwige strijd.....
Mijn oude figuur krijg ik volgens mij nooit weer terug, ik heb het gevoel dat mijn botten (heupen) allemaal wat verder uit elkaar staan, haha.
Groetjes van Ruth

Hoi allemaal,

Nou...eh...ik durf niet zo goed op de weegschaal te gaan staan. Ik moest nog 2 kilo tot mijn startgewicht en dan liefst nóg 2 kilo om weer onder de 70 kg te zitten. Maar ik heb als ik alleen thuis ben nul zelfdiscipline en er zijn altijd lekkere dingen in huis omdat we toch nog regelmatig visite krijgen. Dus ik ben bang dat ik zelfs weer ben aangekomen...
En jeetje, Angela, als ik bij een lengte van 1.83 67 kilo woog, zou ik subiet stoppten met lijnen, haha!

Maar goed, ik wil die kilo's er echt wel af, want ik moest nu een broek maat 44 bij de grote-maten-mode gaan halen omdat de standaard broeken maat 44 er niet op berekend zijn dat je heupen groeien als je dikker wordt (?!). Bij mij gaat alles op mijn kont, heupen en in mijn gezicht zitten. En ik heb nu twee flapjes aan de zijkant van mijn buik.

Maar weet je? Had in mijn puberteit een eetprobleem en ik ben nooit blij geweest met mijn lichaam. Tot nu toe! Want ik ben supertrots op de prestatie die het heeft geleverd!!!!!!

Groetjes,

Eveline

Hoi Veerle. Nou bij mij zitten de kilo`s er erg vast aangeplakt!!! Ik moet er nog 10 (zijn er nu eindelijk 2 af) en daarna nog 7-8 dus ik ben voorlopig nog wel even 'zoet'.
Ik wandel elke dag 1 uur of ik ga een 1/2 uur op mijn spinningbike,ik snoep door de week niks (wij hebben een dekenkist met allemaal lekkers en daar hangt een slot op,mijn vriend heeft het sleuteltje) op zaterdagavond mag de kist open en eten we met zijn tweetjes 1 zak chips leeg en dan gaat die weer voor een week op slot. Ik had gehoopt dat het door de bv er snel af zou zijn maar nu hoor ik weer dat er ook meiden zijn die dan vet vasthouden. Mijn bv loopt ten einde dus ben ik benieuwd of mijn vet wil smelten als ik moet stoppen. Laten we het hopen want nu heb ik elke week ruzie met de weegschaal. Nog even en hij vliegt door de raam naar buiten  Maar ja ondertussen blijven we maar volhouden!! Mijn haar valt enorm uit dus er moet toch wat verlichting op de weegschaal te zien zijn?!  Groetjes Mikkie.

Hoi,
als het nu een paar kilootjes waren boven mijn eigenlijke gewicht, dan zou ik het ook wel ok vinden hoor. Maar er waren er stiekem al 8 bijgekomen en toen werd ik zwanger. Dus vandaar dat ik ook echt fanatiek ermee bezig ben. Zeker omdat we toch ook graag snel een tweede willen en het is  niet goed om te lijnen als je zwanger bent. Plus dat  ik liever een lager startgewicht heb voor een volgende zwangerschap. Dat scheelt dan na die bevalling ook weer met wat er af moet.
Ben vanmorgen ook begonnen met buikspieroefeningen. Nu heb ik nog de tijd. En daarbij had ik gisteren weer voor het eerst repetitie met de band en ik merkte dat het zingen toch nog niet echt vanzelf en als vanouds gaat. Minder controle en volume... en dat heeft zeker met mijn buikspieren en conditie te maken. Over 2 weken moeten we weer optreden dus....
Ga binnenkort toch ook maar weer beginnen met sporten.
Groetjes Veerle

Hoi,

Zo te lezen is het per persoon verschillend hoe snel de kilo's er vanaf gaan na de bevalling.. Maar goed, dat is zonder zwangerschap meestal ook zo, de een hoeft maar naar eten te kijken en wordt al dikker, de ander kan eten wat hij wilt..

Ik was 12 kilo aangekomen tijdens de bevalling en was de dag erna al 9 kilo kwijt. Nu, bijna drie weken na de bevalling, moet ik nog 1,5 kilo en dan zit ik weer op mijn oude gewicht. Aangezien ik borstvoeding geef heb ik juist heel goed gegeten de afgelopen weken, maar wel gezond natuurlijk. Ik ga er ook vanuit dat ik die laatste kilootjes vanzelf kwijtraak en anders is het jammer dan. Ik hoop alleen dat die zwangerschapsstreep wegtrekt en mijn vel nog ietsje strakker wordt. Smeren jullie iets op je buik??

Groetjes,
Dionne

Je weet wat ze zeggen he!
9 maanden zwanger - minimaal 9 maanden ontzwangeren. Dus tijd zat!!
Zelf zat ik een week na de bevalling al op het begin gewicht van voor de zwangerschap maar de buik is na twee zwangerschappen mij toch iets te soepel. Als het zo blijft moet ik van de zomer blijven staan in bikini want zodra ik ga zitten zakt het als een pudding ineen. Hihi. Loop nu wel twee keer per week bij de fysio waar ik weer oefeningen doe en ook voor de nodige conditie aan de gang ben. Maar de buikspieroefeningen kunnen mij niet te zwaar zijn. Mijn fysio zei wel dat het wel even duurt voordat je weer je normale buik hebt. Dus nog even geduld hebben denk ik....
groetjes anne

Hai,

Ik ben ongeveer 14 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap en ze zijn er ook bijna allemaal af. Die 2 kilo wat er nog aan zit, mag blijven zitten. Ik vind mijn lichaam mooier als het wat voller is. Ik heb maat 38/40, dus niets te klagen.
Wat dat betreft, want ik heb wel nog steeds een voller gezicht (lees: driedubbele onderkin) en nog een behoorlijke, dikke buik. Ik lijk nog steeds zwanger. En daar baal ik echt van.
Wie weet hoe lang het ongeveer duurt voordat dat een beetje is bijgetrokken?
Wout is 3 januari geboren via een keizersnede.

Succes allemaal.

xx Nicole

Terug
Bovenaan