hoe gaat het met de zwangerschapskwalen?

hoi meiden,
ik ben zelf pas 5 weken en 3 dagen zwanger en heb nog weinig last van kwaaltjes. Ik kan niet goed terughalen hoe dit bij mijn vorige zwangerschap ging. Toen had ik deze week volgens mij veel last van lucht in mijn darmen. Dat lijkt nu nog mee te vallen. Verder heb ik nu voornamelijk 's avonds last van mijn borsten. En ja voor de rest eigenlijk nog niks. Af en toe voel ik me wat raar in de maag, maar ik heb eerder het gevoel dat ik dit oproep dan dat het door de hormonen komt.
Wel heb ik al een behoorlijke buik. Mijn vorige zwangerschap is nog maar kort geleden en dat kan je meteen merken. Ik pas gewoon nog maar 1 lange broek. Gelukkig is het weer wat warmer, want mijn driekwartbroeken pas ik nog wel.

Hoe gaat het bij jullie met de kwaaltjes?

groetjes Patricia mama van Bas*

Hoi hoi!!!

Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben met weing kwaaltjes....
Ben nu 6 weken zwanger, niet misselijk, iets sneller moe, maar niet overdreven, terwijl ik slecht slaap.Wel last van mn borsten en net als jij 's avonds erger als 's ochtends.
En niet heel veel eetlust, normaal ben ik gek op chocolade, nu geef ik er weing om....
Voel me eigenlijk nog niet super zwanger daardoor.....dan ga je wel denken zou t allemaal wel gowed gaan/zijn, maar heb vandaag gelezen dat je zo natuurlijk weer niet moet denken haha (had ik ook niet verwacht van me zelf!!)

Groetjes, marieke

Hela meiden,
Hier ook weinig tot niets. Net als jullie ook in de avond meer last van mijn borsten, heel erg honger, moe zijn maar toch heel erg slapen. Ben 5 weken +4 dagen.
Ondanks 4 positieve testen geloof ik het af en toe ook niet hoor haha

Hoihoi, ik voel helaas ook niet veel speciaals... Iets meer moe, minder zin in chocolade (op zich al een teken genoeg bij mij!!!!), iets opgezet "onderbuikje", en soms wat "bandenpijn"... Ik ga zo blij zijn als ik misselijk word ofzo, of die echo gehad heb met 7 wk omdat dat echt bevestiging geeft!!!
Grtz, Esther.

Hoi Meiden

Volgens mij mag je best genieten als je ongeveer 7 weken bent en nog niets voelt van misselijkheid en moeheid. Ik ben al een week of 3 niet vooruit te branden. Kom thuis uit mijn werk (sta voor de klas, groep 8) en ben echt moe. Normaal ben ik juist degene met superveel energie en zit ik nooit stil.
Misselijk?!?! begint 's morgens vroeg al. Ik moet niet braken of zo maar heel de dag door dat zeurderige gevoel in mijn maag. Eten en drinken doe ik niet veel en al helemaal geen snoep! Moet er niet aan denken gewoon. Wat ik juist wel lekker vind is zure dingen drinken zoals karnemelk en jus d'orange. Raar!
Ook de buikpijn, bandenpijn gaat nu beginnen....

Geniet maar dat je niks voelt, zo denk ik er nu over!
Liefs Nienke

Ik heb ook nog niet echt veel kwaaltjes, gelukkig. Ben nu 6 weken en 2 dagen. Soms wat moe (maar niet heel veel meer dan normaal met werk, huishouden en 2 kinders).
Af en toe een beetje een weeig gevoel, maar niet echt misselijk ofzo.

Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik vanaf week 8 ongeveer onzettend last van misselijkheid. daar ben ik toen 4 weken redelijk ziek van geweest. Bij de 2de zwangerschap begin het bij 7 weken, maar toen maar en paar daagjes en verder nergens last van. Hopelijk dit keer ook niet zo erg!

Nee ik heb ook niet zo veel last van kwaaltjes. Mijn borsten in het begin wel, maar de laatste paar dagen niet zo veel meer. Ben wel erg moe, vooral als het einde van de week nadert.
Vanmorgen ontzettend moe, beetje zeurderige pijn in mijn buik  en had wat last van bruine afscheiding. Gelijk weer bang dat het mis gaat. Heb me daarom ziek gemeld, kan een rustdagje wel gebruiken.
Nu ik heb ontbeten voel ik me alweer wat beter, ga dan nu maar genieten van mijn vrije dagje. Eigenlijk zou ik me schuldig moeten voelen, want zoals ik me nu voel, zou ik best kunnen werken. Maar daar heb ik geen last van, errugggg

Bij mij is het net andersom. Ik ben echt doodziek. Ik heb moeite met geuren, mijn maag doet zeer van de maakzuur, mijn darmen zijn zo opgezet dat ik geen broek meer dicht krijg, ik ben duizelig en moe. Toch kan ik wel genieten. Al die keren dat ik mij in de eerste weken goed voelde kreeg ik een miskraam. Dit is nu mijn 8e zwangerschap en ik weet dat de tranen regelmatig over mijn wangen rollen van ellende. Toch voelt dit beter dan geen klachten hebben.

Liefs Petra (7wkn & 4 dgn)

Terug
Bovenaan