Hoe gaat het met iedereen?

Wat een moppies!!!!

En j_u_f_!
Wat ziet fenna er goed uit zeg!
Gaat het haar ook een beetje goed?
Ze ziet er in ieder geval heerlijk tevreden uit zo!
Hoop dat jullie een beetje kunnen genieten, want het is jullie meer dan gegund!!

Geniet er allemaal lekker van!

Liefs Rimke
39+2 weken

Hoi Mascha,

Voor zover ik weet kun je alleen foto's plaatsen via een andere internetpagina. Dus als je b.v. een babypagina hebt of via hyves.
Ik zet ze er via hyves op. Je moet dan je foto's daar uploaden en als ze er staan kun je ze via knippen en plakken hier in je bericht krijgen.

Groetjes,
Susan

Ha (bijna)moeders!

Ik schaam me diep.. Heb al een hele tijd niks meer van me laten horen. Kijk af en toe nog wel op het forum om te zien wie er geboren zijn maar ga dan weel snel terug naar mijn kleintje of probeer iets van het huishouden te maken. Met Amy gaat het heel erg goed. Ze is echt een schatje. Wel is ze erg wisselend in haar stemmingen. Ze heeft topdagen dat ze veel slaapt en alleen maar zoet is en van die dagen dat ze overal om piept. Ze heeft met name moeite met alleen zijn. Het liefst zit ze de hele dag bij ons en als we haar dan even in de box leggen zet ze het op een brullen. Ach, het heeft ook wel weer iets schttigs dat ze graag bij ons is. 's Nachts komt ze gemiddeld twee keer en ze heeft al één nacht doorgeslapen! Was schrikken joh, als je 's ochtends beseft dat je haar niet gehoord hebt. Ben gelijk gaan kijken maar ze lag heerlijkte slapen. Ze ligt niet meer bijons op de kamer omdat het voor haar en mij teveel stress gaf. Ben namelijk (geheel tegen alle verwchtingen in...) een overbezorgde moeder die bij ieder kikje of kreuntje boven de kinderwagen hing om te zien of het wel goed gaat. Amy voelde dat blijkbaar ook en huilde hele nachten. We hebben geprobeerd hoe het zou gaan als we haar één nacht op haar eigen kamer zouden leggen (kostte me wel wat moeite). Moeders en baby hebben toen allebei heerlijk geslapen dus dat was veel beter voor ons. Het is gewoon een heerlijk meisje. Ben zo trots op haar!
Mama's: heel veel plezier met jullie kleintjes. Bijna mama's: heel veel stekte nog, het is bijna zover!

Liefs,
Marian, mama van Amy (bijna 4 weken oud)

Samen op het strand:

Raaf is vandaag 2 weken oud. En ik moet zeggen dat ik het 2 hele heftige weken vind geweest. Ik ben nog steeds overal onzeker over. Die roze wolk is bij mij nog steeds niet aangekomen. Ik vind alles ook best eng, Raaf is best een rustige baby, maar ben elke dag zo bang dat het omslaat.

Ik had zwangerschapsvergifting bij de bevalling en daarvan ben ik nog aan het herstellen. Ik slik best veel medicijnen, en moet mezelf 1x per dag injecteren met medicijnen ter voorkoming trombose. Dit heeft natuurlijk allemaal ook best wel wat impact op mijn kraamtijd. Ik had het me allemaal iets anders voorgesteld...

Raaf drinkt op dit moment niet zo heel goed... dat helpt ook niet echt goed tegen de onzekerheid. Maar gelukkig komt ie wel goed aan, dus ik hoef me geen zorgen te maken, maar ja, ik doe het toch...

Vanaf wanneer word het allemaal iets makkelijker??

Hey Saskia,

Ik kan me voorstellen dat de roze wolk nog erg ver te zoeken is. Bij onze oudste zoon heeft het bij mij ook heel lang geduurd voor ik de roze wolk zag. Ik weet nu zeker dat ik toen ook een heel laag hb heb gehad (nu was mijn hb 5.1 de dag na de bevalling, terwijl ik een normale hoeveelheid bloed had verloren). 2 jaar geleden is er geen bloed geprikt, omdat daar geen aanleiding toe was.

2 jaar terug herstelde ik dus heel langzaam omdat ik een laag hb had, er geen medicijnen voor had en ik 3.5 wk heb gekolfd voordat ik de bv heb opgegeven en over was gestapt op volledig fles. Hierdoor kon ik niet genieten en deed ik alles omdat het moest, zoals in bad doen, voeden e.d. Daar kwam nog bij dat ons zoontje heel veel last had van darmkrampjes en veel huilde.

Gelukkig heb ik nu staaltabletten en ben ik zo verstandig geweest om op de 6e dag te stoppen met bv en kan ik nu wel lekker genieten!

Helaas is het voor jou niet zo makkelijk om sneller te herstellen. En heb je ook nog je onzekerheid erbij, doordat Raaf niet goed drinkt. Dat is allemaal echt niet om vrolijk van te worden.

Voel je vooral niet schuldig en schaam je niet! Je hebt heel wat te verwerken, de zwangerschapsvergiftiging, de kraamtijd die je je anders voor had gesteld, je bent nu ineens moeder en alles veranderd. En je hormonen gieren ook nog eens door je lijf. Schroom vooral niet om hulp te vragen, bijvoorbeeld met het huishouden. Mijn moeder komt nu iedere maandag en helpt met poetsen, mijn schoonmoeder doet iedere week de strijkwas. Zij zijn heel blij dat ze kunnen helpen en ik heb meer tijd voor mijn heerlijke ventjes.

Ik kan je alleen maar zeggen dat het echt allemaal makkelijker gaat worden. Raaf komt straks steeds beter in een ritme, jij knapt lichamelijk steeds beter op en kunt weer meer aan. Dan komt er steeds meer rust en kun jij ook beter op je gevoel vertrouwen en krijg je er steeds meer vertrouwen in.

Succes en sterkte meid. Hopelijk kun je alles snel een plekje geven en toch wat gaan genieten.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan