Hey Saskia,
Ik kan me voorstellen dat de roze wolk nog erg ver te zoeken is. Bij onze oudste zoon heeft het bij mij ook heel lang geduurd voor ik de roze wolk zag. Ik weet nu zeker dat ik toen ook een heel laag hb heb gehad (nu was mijn hb 5.1 de dag na de bevalling, terwijl ik een normale hoeveelheid bloed had verloren). 2 jaar geleden is er geen bloed geprikt, omdat daar geen aanleiding toe was.
2 jaar terug herstelde ik dus heel langzaam omdat ik een laag hb had, er geen medicijnen voor had en ik 3.5 wk heb gekolfd voordat ik de bv heb opgegeven en over was gestapt op volledig fles. Hierdoor kon ik niet genieten en deed ik alles omdat het moest, zoals in bad doen, voeden e.d. Daar kwam nog bij dat ons zoontje heel veel last had van darmkrampjes en veel huilde.
Gelukkig heb ik nu staaltabletten en ben ik zo verstandig geweest om op de 6e dag te stoppen met bv en kan ik nu wel lekker genieten!
Helaas is het voor jou niet zo makkelijk om sneller te herstellen. En heb je ook nog je onzekerheid erbij, doordat Raaf niet goed drinkt. Dat is allemaal echt niet om vrolijk van te worden.
Voel je vooral niet schuldig en schaam je niet! Je hebt heel wat te verwerken, de zwangerschapsvergiftiging, de kraamtijd die je je anders voor had gesteld, je bent nu ineens moeder en alles veranderd. En je hormonen gieren ook nog eens door je lijf. Schroom vooral niet om hulp te vragen, bijvoorbeeld met het huishouden. Mijn moeder komt nu iedere maandag en helpt met poetsen, mijn schoonmoeder doet iedere week de strijkwas. Zij zijn heel blij dat ze kunnen helpen en ik heb meer tijd voor mijn heerlijke ventjes.
Ik kan je alleen maar zeggen dat het echt allemaal makkelijker gaat worden. Raaf komt straks steeds beter in een ritme, jij knapt lichamelijk steeds beter op en kunt weer meer aan. Dan komt er steeds meer rust en kun jij ook beter op je gevoel vertrouwen en krijg je er steeds meer vertrouwen in.
Succes en sterkte meid. Hopelijk kun je alles snel een plekje geven en toch wat gaan genieten.
Groetjes,
Susan