hoe gaat het nu??

Ben erg benieuwd hoe het nu met jullie en de baby's gaat!

slapen ze al een beetje door? zit er een ritme in?

Vive is echt een schatje! ze is vandaag precies 7 weken. Een ritme is nog ver te zoeken... Ik vind het ook lastig om dat erin te brengen aangezien er nog een peuter van bijna 3 rondloopt... geen idee hoe dat met hem ging. voor Vive maakt het niet uit of we haar fles om 19.00uur geven of om 23.30uur ze komt gewoon om 03.00uur voor dr fles iemand enig idee hoe dit te doorbreken? ben gister begonnen met haar naast me te nemen en telkens dr speen te geven want in dr bedje krijg ik dr niet stil... heb het kunnen rekken tot 05.00uur hoop dat het gaat werken want het is best vermoeiend!

verder is het heerlijk om te zien dat ze echt aan het groeien is niet meer stil in de box liggen maar druk om zich heen slaan. Lacht naar iedereen en wil al van alles vertellen (op haar manier).

Ik heb vandaag zo'n schommelstoeltje op batterijen gekocht omdat ze precies rond etenstijd en bedtijd voor de oudste haar onrustige uurtjes heeft. ze wil dan echt niet op zichzelf en ik kan je zeggen IDEAAL!! onder het eten lekker schommelen en mevrouw is tevreden (gemak dient een mens toch?)

Al met al is het soms best druk maar vooral genieten. En ik vind dat we na 7 weken al behoorlijk onze draai hebben gevonden.

zoooo een heel verhaal geworden..nu jullie!

groetjes Marielle

Jamie 20-06-2007 Vive 19-02-2010

Hi Marielle,

Is het zo belangrijk dat Vive al gaat doorslapen? 7 weken is ook erg jong nog. Isa slaapt ook nog lang niet door en komt altijd tussen 2 en 4 uur in de nacht. Wij zien daar het probleem niet van. Sommige kinderen hebben nu eenmaal wat langer nodig om de nachten over te slaan.

Tips: heb je al geprobeerd haar laatste fles iets meer te maken dan normaal?
In bed nemen om haar stil te houden, lijkt me ook niet echt een oplossing. Dan kun je misschien beter gewoon even dat kwartiertje nemen om haar te voeden, nu lig je ook 2 uur wakker! En anders haar gewoon laten huilen? Ik hoorde laatst een verhaal van mensen die ook wilden dat de kleine ging doorslapen met 6 weken en die lieten het gewoon huilen. Duurt dan wellicht een week, maar dan raakt het wel gewend.

Gr. Tamara.

Ha Marielle!

probeer idd wat meer voeding in de fles te doen.
Las laatst ook dat baby´s soms huilen voor ze in hun diepe slaap komen.
Dus probeer niet te snel naar Vive toe te gaan.
Alleen als je zeker weett dat ze wakker is.
Simon is nu 8 weken en heeft nu 2 keer een nacht doorgeslapen! 1 keer van 21.30 tot 6.00 en vannacht van 21.30 tot 5.15!
Heerlijk hoor zelf weer eens wat langer kunnen slapen.
Simon krijgt nog borstvoeding dus ik sta er ´s nachts echt alleen voor en dat vind k af en toe best zwaar.
Een ritme is hier ook ver te zoeken, maar denk ook dat dat komt omdat Simon zo ziek is geweest.
Hij is sinds gister een beetje aan het opknappen, heeft een stuk minder gehoest en alleen ´s morgens zijn voeding eruit gegooid!!
Ben sinds gister wel begonnen om Simon pas na 3 uur weer te voeden en hopelijk zo een beetje een ritme te krijgen.
Lachen doet Simon het liefst alleen naar mij ( voel me vereerd!)
Hij kan, als hij niet te veel moet hoesten ook gezellig kraaien in de box! De muziekmobiel word nu helemaal gevolgd!
Vind het weer erg bijzonder om te zien doe je kind zo snel alles leert!
Di op het cb woog Simon alweer 5815 gram en was 61 cm!
Was helemaal verbaast dat ie zo gegroeid was aangezien hij bijna niks binnen kon houden!
Zo dat was onze update weer!
hoop voor je dat jullie meisje snel de nachten door gaat slapen!

Groetjes Mirjam

Goedemorgen,
Hier gaat alles top! Lotte doet het goed en is alweer ruim 10 weken.
Ze slaapt vanaf dat ze 1 week is door dus wij zijn mazzelkonten!
Ze krijgt nu 5 flessen van 180+6scheppen en doet het daar prima op.
Verder is het een echt lachebekje en vindt ze het heerlijk om in de box te liggen en rond te kijken.
Groetjes Sabine

Hallo allemaal.

Hier gaat het ook goed, Kyan alweer 6 weken, en het is een zeer tevreden mannetje, kraait al goed als hij in de box ligt, volgt al goed de muziekmobiel, en lacht naar iedereen.......slaapt van half tien tot vijf door, dus dat is lekker!!!
hij krijgt 6 a 7 flesjes van 120 met 3 schepjes, en daar doet hij het goed op, geef ik hem meer, dan spuugt menneer, dus laat maar gaan toch?
gr sandra

Hoi,

Xavi Jay is nu 9 weken en doet het ontzettend goed.
Hij krijgt op een dag 4 flessen van 180 cc + 6 scheppen en zijn laatste fles is een flesje van 150 cc met 4 scheppen Nutrilon 1 en 1 schep Nutrilon 2.
Dit doen we omdat hij om half 6 om eten kwam en dan maar 30 cc max. dronk en weer verder sliep tot 7 uur. Nu slaapt hij van ongeveer 23.00 tot ongeveer half 7 door, en vannacht is ie zelfs niet geweets voor zijn voeding van 23.00 uur dus heeft ie van 7 tot 7 geslapen.

Groetjes Anouska

Hoi,

Xavi Jay is nu 9 weken en doet het ontzettend goed.
Hij krijgt op een dag 4 flessen van 180 cc + 6 scheppen en zijn laatste fles is een flesje van 150 cc met 4 scheppen Nutrilon 1 en 1 schep Nutrilon 2.
Dit doen we omdat hij om half 6 om eten kwam en dan maar 30 cc max. dronk en weer verder sliep tot 7 uur. Nu slaapt hij van ongeveer 23.00 tot ongeveer half 7 door, en vannacht is ie zelfs niet geweets voor zijn voeding van 23.00 uur dus heeft ie van 7 tot 7 geslapen.

Groetjes Anouska

Hoi,

Glynn is morgen 8 weken oud en het gaat goed. Hij krijgt een flesje nutrilon van 150 cc met vijf scheppen en drinkt het ongeveer elke vier uur. Vannacht voor het eerst door geslapen, van elf uur tot 5 uur s ochtends. Ben benieuwd of dat vaker gaat gebeuren.
Morgen weer naar het cb, krijgt hij zijn eerste inenting. Hij heeft alleen last van een onderontwikkelde traanbuis, en daardoor komt er constant slijmachtig vocht uit zijn oogje. Schijnt na een half jaar weer over te gaan.
Hij lacht nu ook sinds ongeveer een week, en begint meer geluidjes te maken.
Smelt helemaal weg als ik hem zie glimlachen.
Groetjes, Eline

Terug
Bovenaan