Hoe gaat het nu??

Hoi meiden,

Hoe gaat het nu met jullie??

Hier alles goed. Het verbaast me hoe gemakkelijk het me dit keer af gaat.
Met mijn dochter heb ik echt moeten wennen en vond ik het moeilijk. Ze was huilerig, huishouden kwam ik vaak niet aan en alles hing er een beetje bij.
Voelde me vaak verloren, vond het zo zwaar. Tuurlijk genoot ik ook van haar, maar vond dat eerste jaar heel zwaar. De verantwoordelijkheid, leven van voeding naar voeding.
Na dat eerste jaar kon ik pas echt genieten.

Des te leuker om nu al die rust te hebben. 2 Kids, goh ik hoorde alleen maar geklaag om me heen toen ik zwanger was. Waar begin je aan, het is te druk enz.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het hartstikke leuk.
Ja het is giga druk en ook ik heb weleens een baaldag als mijn dochter aan het peuterpuberen is en alles tegen zit.
Maar wat een verschil! Ik had al snel een ritme gevonden met de kids, het huishouden doe ik er ook gewoon bij en..... ik strijk en vouw alle was weg!! (we leefden van schone was op de zonnebank en dat eruit plukken wat je dan nodig had)
Ik heb het idee dat ik alles meer op pootjes heb en kan meer genieten.

Pepijn doet het ook nog steeds goed. Wel (weer) verkouden en een raar hoestje, wat ik voor zekerheid ff na laat kijken. Geen koorts, maak me niet echt zorgen. Maar we gaan morgen op vakantie, dus liever ff nagekeken dan straks aan andere kant vh land in ziekenhuis te moeten zitten.
Hij slaapt nog steeds heel goed 's nachts, alleen afgelopen paar nachten vaker wakker. Maar ja dat hebben we zelf ook als we verkouden zijn. Hoef dan ook geen fles te geven. Speentje en meneer gaat weer slapen.
Ook kan hij nu gericht naar babygym slaan en pakt t soms vast.
En vooral een enorm lachebekkie!! Hij is ons grote charmeur haha.
Nou meiden, geniet van je kind(eren) en hopelijk gaat het jullie ook allemaal lekker.
Wij gaan even er lekker tussenuit....

Liefs

Hoi Reneke,

Lekker hoor op vakantie, waar gaan jullie naar toe? Wij gaan over 2 weken (in de voorjaarsvakantie) naar Oostenrijk, een beetje skien, sleeen, sneeuwballen gooien enz.
Het gaat hier ook prima, Lotte is nog steeds erg makkelijk, lacht veel en huilt weinig en slaapt nu ook al 2 weken goed door. ' s Ochtends wordt ze zelfs pas om een uur of 8 wakker, echt lekker!
Dinsdag waren we op het cb en heeft ze haar prikken gehad, dat ging prima (al huilde ze flink, ben ik niet gewend van haar zussen).
Wel zag de verpleegkundige dat haar hoofdje een beetje afgeplat is aan 1 kant (had ik zelf ook al gezien) en ze tilt haar hoofd nog niet op als ze op haar buik ligt. Dat samen vond de verpleegkundige reden genoeg om fysiotherapie te adviseren.
Dat Lotte haar hoofd nog niet zo goed optilt, vind ik niet zo'n probleem, dat deed Renske ook niet, maar een afgeplat hoofd willen we natuurlijk wel voorkomen. Dus maar gelijk gebeld naar een kinderfysio hier in de buurt. Ze moeten nog terug bellen voor een eerste afspraak.
Verder volgende week weer aan het werk! En nu Lotte doorslaapt zie ik het wel weer zitten, eerder vroeg ik me af hoe ik het voorelkaar moest krijgen tussen de zwemlessen, gymlessen, flesjes enz. door. Maar nu heb ik er zelfs wel weer zin in.

hoi hoi,

hier is ook alles goed.
Mare is een heerlijk lachend en beweeglijk meisje.
ze slaapt ook al heerlijk door en dat op borstvoeding. dat is dus ook wel fijn.
ik geniet volop van mijn gezinnetje, alles gaat eigenlijk als vanzelf. Mare gaat helemaal in ons ritme mee. tuurlijk heb iik ook wel eens ruzie met mijn puberende peuter maar dat weegt gelukkig niet op tegen het geluk!! ze heeft dinsdag haar tweede prikken gehad en is weer helemaal goed gekeurd een lekkere vlotte tante die weet wat ze wil haha. ze heeft de laatste dagen een beetje last van eczeem in haar gezichtje, daar heeft ze nog wel veel jeuk van, zo zielig.

ik moet over 3,5 weken weer aan het werk. daar zie ik nog wel tegenop, ik heb er wel zin in hoor maar toch. je sluit dan weer een periode af die ws nooit meer terug komt.

Hoi,

Hier nog een moeder die er volop van geniet.

stas is morgen 8 weken en het gaat me allemaal makkelijker af dan ik gedacht had. Stas is een makkelijk kindje slaapt goed overdag en 's nachts. Wel wil hij meestal nog één nacht voeding.
Hij kan zich ook heel goed vermaken in de box, lacht veel en slaat ook al flink tegen de babygym of zijn muziekmobiel.
Zijn broer is helemaal verliefd op hem en is erg leuk om te zien.
Wel heeft stas een voorkeurshouding naar links draai hem vaak genoeg de andere kant op maar hij draait dan altijd vrij snel om.
Ik probeer dit ook zoveel mogelijk te stimuleren met een muziekmobiel en muziekdoosje bij zijn bedje maar het helpt allemaal niet zoveel.
Ik vind het allemaal maar snel gaan!!

reneke geniet van jullie vakantie.

groetjes

hallo allemaal,

hier gaathet ook oged. julia heeft afgelopen week haar eerste prikjes gehad en heeft hier ook goed last van gehad. 'savonds onder de douche met haar geweest en een zetpilletje gegeven. ze sliep die nacht voor het eerst door. maar dat was van korte duur want de afgelopen nachten komt ze rond half 4 en dan heeft mw de slaap uit. met als gevolg mama slaapt niet meer en mw slaapt beneden.
verder is het een heel lief en vrolijk meisje.

ik hoef psa 7 maart weer te werken. dus ik heb nog een paar weken. en hoop dat julia nu dan ook goed gaat slapen.

liefs

ps. voor diegene die op vakantie gaan een fijne vakantie toegewenst.

Hey,
het is wel genieten maar ook pfff wat een drukte zo met 2 kinderen. Zeker als ze zo niet helemaal fit zijn. Hanna's huilen is weer over gelukkig, ik ben weer even gaan denken wat ik de afgelopen week anders ben gaan doen. Dat was voeden op vraag, was ermee begonnen na een bezoek aan het cb en nu ben ik toch weer om de 3 uur gaan voeden, want toen hadden we een prima ritme. Warempel het huilen was over...okay...
's Nachts slaapt Hanna al door, heerlijk om half tien even de kleine mee onder de douche (stomen is zo lekker als ze verkouden zijn) en dan voeden en slapen maar!
Voorkeurshouding: altijd met haar hoofdje de andere kant op dan de bedoeling is. Maar ik wissel nog wel steeds van kant en heb nog geen operkingen gehad.
Gister weer naar het consultatiebureau voor de 2e keer en het eerste prikje. Nou dat valt allemaal weer mee. (5540 gram)
Met grote broer erbij is het super. De hele tijd aaien, kusjes geven en knuffelen. Als Hanna huilt moet hij altijd troosten. Tijdens het voeden wordt Hanna bedolven onder het speelgoed, wat ze soms niet al te leuk vind. Thomas zelf is ook heerlijk aan het peuterpuberen lekker moeilijk in de omgang en kan slecht zichzelf vermaken als ik even bezig ben. Dus met hem heb ik meer te stellen dan met Hanna.
Hanna is nog veel baby, bewegen doet ze nog niet zo wat zwaaien met de armpjes maar nog niet veel meer. Ze ligt vooral veel van de omgeving te genieten en volgt ons de hele kamer door.

Nog een maandje en dan weer werken, ben er dan wel weer aan toe.

Hallo dames,

Hier loopt het niet echt lekker.
Tygo heeft veel problemen, hij heeft een voorkeurshouding naar links en hij heeft zijn nekje vast zitten en ook zijn si gewricht ik hoop dat ik het goed schrijf.Wij zijn vandaag naar het bureau geweest, en hij heeft ook zijn prikjes voor de eerste keer gehad.Hij woog 4580 en 55 cm.
Ik heb op het consultatiebureau 1 vrouw zitten waar ik goed mee kan en die was er vanmorgen en ze gaat een brief maken naar de kinderarts voor ons.,Vrijdag 18 febr moeten we naar de kinderarts Tygo is met vacuum geboren en er zit nog steeds een bult de gynecoloog vind dit te lang duren.
Verder hopen we dat hij Tygo kan onderzoeken wat hij nu heeft hij huilt de hele dag door en we krijgen hem niet stil.We weten dan ookop zijn moment niet wat hij dan heeft, misschien last van zijn nek of toch met zijn voedingen ????? we weten het nog steeds niet.Ze hebben ook al gedacht dat hij koemelkallergie heeft, maar vanmorgen op het bureau denken ze nog steeds aan reflux.
Van de week hebben we ook fysio hier aan huis gehad voor zijn voorkeurshouding en toen hebben we het bedje aangepast zodat hij in een soort kommetje ligt billetjes omghoog en zijn hoofdje iets omhoog de eerste dag leek het te helpen, maar de dag erna was het gewoon weer het zelfde.
Mijn man is sinds 2 dagen ook ziek geworden hevige griep dus ik moet alles alleen doen, vandaag hebben mijn ouders mijn dochter op gehaald en daar blijft ze vanavond slapen zodat ik ook weer even een beetje tot rust kan komen, zei is op moment erg dwars en flink aan het puberen pfff.En de nachten gaat dus ook niet goed hier.
Al met al probeer ik toch wel er van te genieten al vind ik dat soms wel moeilijk na een heftige dag.
Maar Tygo kan ook tussen door wel eens een lief lachje geven en dat maakt het weer goed.
Ik hoop dat volgende week de kinderarts ons meer kan vertellen en dat we hier ook weer wat meer rust gaan krijgen.
Alle ,meiden wie op vakantie gaan een fijne vakantie toegewenst vanaf deze kant.

Sorry voor mijn lange verhaal.
Groetjes Willy

Terug
Bovenaan