Hoe gaat het?

Hey,

Hoe gaat het met jullie? Zo te horen kan de een niet wachten en is zich al volledig aan het voorbereiden, terwijl de ander toe nog liever even wat rust heeft.
De eerste verloven (op diegenen na die al in de ziektewet zitten) zullen ook wel bijna beginnen niet?

Ik ben nu 30 weken. Gister bij de verloskundige geweest, ik ben Rhesus negatief dus dikke naald erin om de anti rhesusD in te spuiten. De bloedwaarden waren prima en ik was (gelukkig) ook geen antistoffen aan het aanmaken tegen het bloed van mijn kindje. Dat controleren ze altijd bij de 2e.
Maar nu moet ik van haar toch minder gaan werken, ze denkt dat mijn lichaam op het moment uitgeput is en dat op allerlei manieren probeert duidelijk te maken. O.a. door harde buiken die nu toch wel meer lijken op weeen.
Mijn baas vind het gelukkig allemaal prima, veel werk is er toch niet.

Hoe is het bij jullie?

Het gaat met mij super! Het enige waar ik last van heb is dat ik steeds slechter slaap 's nachts, soms lig ik echt uren wakker of word ik om het uur wakker. Omdraaien lukt ook niet zonder wakker te worden. En dat voel ik wel.
Maar, alleen deze week nog donderdag en vrijdag werken en dan begint mijn verlof. Heerlijk!
Ik heb wel nog een hele drukke week voor de boeg. Zondag is Emma, mijn oudste, 5 jaar geworden en dus een huis vol visite, gisteren voor het eerst trakteren op school (en ze wilde zelf cakejes bakken en versieren, dus dat hebben we zondagochtend nog gedaan). Vandaag trakteren op de gymnastiek, want dat hoort er tegenwoordig ook bij. En dan morgen haar kinderfeestje, maar daar maak ik me makkelijk vanaf, we gaan naar Ballorig, lekker makkelijk, mijn man gaat ook mee, dus ik ga daar zitten en klaar.
En dan donderdag en vrijdag nog werken! Lekker rustig, hahaha! Gelukkig heb ik een hele leuke, lieve klas en ik ga ze best wel missen! Zo'n leuke klas heb ik nog nooit gehad en dan ga ik nu met verlof.

Hier op zich ook wel redelijk.
Deze week zou mijn laatste week zijn. Moest 3 weken geleden volledig in ziektewet, maar ga donderdag nog wel even trakteren op mijn werk en gedag zeggen.

Dit weekend wordt er geschilderd en volgend weekend gaat Myrthe (eindelijk) over naar haar nieuwe kamer. Dan heb ik wat meer rust in mijn lijf hihi.
Ik heb veel pijn, dus doe bijna niets meer, maar dat mag de pret niet drukken.
Vind het zo bijzonder om nu al te merken dat de beeb al heel anders is dan zijn/haar grote zus.

Slapen gaat nog steeds redelijk. Ik ben me wel bewust van het omdraaien, maar val wel weer in slaap. Tenzij ik moet plassen, dan ben ik gelijk klaar wakker.
Vorige week vrijdag bij gyn geweest, daar was alles goed. En do naar de VK.
Hopelijk daalt de kleine snel in (Myrthe was al met 31 weken ingedaald) dat geeft wat meer rust.

Liefs

Leuk he die verschillende karaktertjes! Nooit bedacht dat je dat in de buik al zou kunnen voelen.
Ik moet het echt rustiger aan doen van de verloskundige. Ook veel harde buiken die verdacht veel op weeën beginnen te lijken en zeer weinig slaap. Dat vertelde ik gister aan mijn partner en 3 uur later kwam hij met gekneusde ribben en voet thuis van het sporten. Dus moet even zien hoe dat rustiger aan doen moet gebeuren. Verder krijg ik weer helemaal zin in het geteut met de baby. Ben ook reuze benieuwd hoe Amber op haar broertje gaat reageren.

Leuk he die verschillende karaktertjes! Nooit bedacht dat je dat in de buik al zou kunnen voelen.
Ik moet het echt rustiger aan doen van de verloskundige. Ook veel harde buiken die verdacht veel op weeën beginnen te lijken en zeer weinig slaap. Dat vertelde ik gister aan mijn partner en 3 uur later kwam hij met gekneusde ribben en voet thuis van het sporten. Dus moet even zien hoe dat rustiger aan doen moet gebeuren. Verder krijg ik weer helemaal zin in het geteut met de baby. Ben ook reuze benieuwd hoe Amber op haar broertje gaat reageren.

Ben vanochtend bijna uit bed gevallen :), klinkt erg maar het was eigenlijk wel grappig.Draaide van rechter naar linker zijde om de wekker uit te drukken en toen hing 'buik' overboord, helemaal uit balans! Kon ons nog tegenhouden met mijn arm tegen de muur. Moest erg lachen, en de kleine dame was gelijk wakker.
Het is inderdaad al merkbaar dat andere karakter, ze is veel vinniger dan haar broer, die 'aaide' meer, deze boinkt er af en toe op los en ze is pas 30 weken.
Ben nog 2 ochtenden aan het werk (van de 4 dagen) en vind het eindelijk eigenlijk wel best. Mijn vervangster is er al en over vijf weken met verlof, héérlijk.

nog 6 dagen werken en dan lekker vakantie en verlof. begin het nu toch wel moeilijker te vinden om te werken, lichamelijk gezien. alles moet ineens een stuk rustiger gebeuren anders houd ik het niet meer vol. maar dat komt ook omdat mijn hb op het randje zit. vorige week staalpillen gekregen van de vk. hopen dat die een beetje snel aanslaan.

volgende week met de nieuwe kamer van renske bezig en nieuw vinyl uitzoeken voor haar kamer en die van de baby. wat wordt ze dan al weer groot he. mijn kleine meid is dan al een grote meid.
maar straks weer zo'n lekker klein kindje in je armen en daar weer van genieten.
ben ook erg benieuwd hoe renske op de baby zal reageren. ze loopt de hele dag met een pop rond en zegt dan baby.

succes allemaal.

Ik ben even helemaal niet met mijn zwangerschap, kamertje, geboortekaartjes, etc bezig. We zitten nu in het Sophia kinderziekenhuis, mijn zoontje wordt morgen geopereerd aan zijn hart. We hoorde het gisteren pas dat we vandaag moesten komen, dus halsoverkop alles geregeld. Alle stress over alles wat er nog moet gebeuren voor de bevalling heb ik nu wel even helemaal naast me neer kunnen leggen, dat is nu echt niet belangrijk!
Ik probeer alleen wel een beetje slim te zijn en ook nog een beetje aan mezelf te denken. Zojuist dus wel even een uurtje plat gelegen, anders houd ik het geen hele dag vol. En de kleine in mijn buik is ook een grote druktemaker, dus die vraagt op zijn tijd ook wel zijn/haar aandacht gelukkig!

Geniet van jullie zwangerschappen en hopelijk vallen de laatste loodjes niet te zwaar!

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan