Hoe gaat het?

Hanna is nu 4 maanden en ik ben eigenlijk toch wel een trotse mama. (Bestaat dat wel een nuchtere mama?)

Vandaag heeft ze een jammerdagje, als ik aan haar beentjes kom begint ze te kermen. Ze heeft gister namelijk haar laatste DKTP-HiB prikjes gehad. Ze was weer gegroeid, wow! 67 cm en 6970 gram is ze nu, zo'n kindje heeft eigenlijk ook niet veel nodig om groter te worden dat doet ze gewoon slapend ;)

Woensdagavond draaide ze zich ineens om van rug naar buik, ze was er helemaal verbaasd over. Ik had het net 5 minuten daarvoor nog met mijn man erover gehad om de bodem van het bedje 1 standje omlaag te doen omdat ze van het een op het andere moment zo bewegelijk werd. Een vriendin kon nog net op tijd voorkomen dat haar dochtertje van 4 maanden uit het bedje viel. Het meisje was aan het wiebelen gegaan en had naar beentjes over de rand gegooid, toen was ze gaan draaien en balanceerde ze met haar buikje op de rand van het bedje.

Morgen koninginnedag, lekker de rommelmarkt afstruinen naar goedkoop speelgoed.

Hoe is het met jullie en de kinderen?

nee inderdaad Caat, volgens mij bestaat een nuchtere mama niet haha.
Mare is nu 5 maanden en zo een ontzettend wijs ding!!! Klein als ze was bij de geboorte heeft ze alles flink ingehaald. ze is nu zon 7 kilo en 65 cm.

ze is een beweeglijk meisje al vanaf het begin. ze rolt zich sinds 4 maanden om en nu dan ook allen kanten op. ze wubst haar knieen er onder en kan al wat zitten met voedingskussen er achter. ze heeft een bijzondere klik met zuslief. ze kunnen tegenover elkaar liggen en in elkaars ogen lezen wat ze willen zeggen volgens mij. dan kijken ze een poosje naar elkaar en dan wordt er dik geschaterd!!! zo lief.

en hier ook dozen vol speelgoed en allerhande andere rommel klaar voor de markt morgen!! hopelijk met weer een paar dozen minder naar huis. haha.

Lotte was de laatste keer 5700 gram en 63 cm, ze was toen 4 maanden en 2 weken, groeit dus lekker (bij geboorte 48 cm en 2820).
Wel is iedereen hier net ziek geweest. Lotte en mijn man hadden buikgriep en ik en middelste dochter enorm verkouden, koorts en heel veel snot.
Gelukkig is nu iedereen weer beter en hebben we lekker 2 weken vakantie om bij te komen.
De fysio gaat heel goed, de fysio komt nu om de 4 weken omdat Lotte erg sterk geworden is en de afplatting van haar hoofd nauwelijks nog zichtbaar. Ze hoeft dan ook geen helmpje, daar ben ik toch wel erg blij om.
Verder is Lotte echt een schatje. Van de week waren we in de Ikea en Lotte wilde niet meer in de kinderwagen liggen dus had ik haar vast. Dan komt er om de 20 meter wel iemand die roept wat een schatje, en Lotte dan natuurlijk heel lief lachen, die mensen helemaal blij.
Ze kan ook verschrikkelijk lieve geluidjes maken. Echt totaal anders dan mijn middelste dochter die er toen al verschrikkelijk ondeugend uitzag (en nog).

Hier ook een trotse moeder, die haar mannetje de mooiste van heel de wereld vind hihi!

Pepijn is nu 5 maanden. Hij is nu 2x van buik naar rug gedraaid en doet iedere dag verwoede pogingen, maar het lukt nog niet zo goed.
Kwaad dat hij dan kan worden haha.
Verder zijn z'n eerste 2 ondertandjes doorgekomen. Behalve beetje jengelig, merk ik er weinig van. Geen koorts, geen spuitluiers...
Gister voor het eerst hele dag kdv geweest. Hij was zo moe dat hij de laatste fles niet eens gehad heeft. Om 17.30u kreeg ihj de fles, om 18.45u lag hij in bed en de fles van 20.30u werd hij niet wakker van. Pas vanmorgen om 7.30u(!) werd hij wakker!!

Zelf dingen pakken en graaien lukt steeds beter en zo draait hij op zijn rug de hele box rond.
Zijn zus en hij hebben de grootste lol om elkaar, echt als hij haar ziet dan beginnen zijn ogen te stralen! Zo mooi en leuk om te zien.

Verder zit hij nog steeds aan de ventolin, zeker vorige week met mooie weer piepte hij heel erg. Volgende week zaterdag gaan de katten verhuizen naar mijn oom. Dan duurt het even voor alle haren huis uit zijn, maar hopelijk kanpt hij daarvan op.
En dan nog een maandje en dan mag hij dan ook EINDELIJK aan de fruit en groente hapjes.
Hij kan niet wachten, vaak al strijd en boze knul als we aan tafel zitten.

Hier dus alles okee. Ben erg blij en verliefd op mijn manneke :)

Liefs

Ook hier een trotse en verliefde moeder! Gijs doet het prima. Hij is ook 5 mnd en sinds anderhalve week zijn mn schoonouders op bezoek. Zo mooi en ontroerend om te zien hoe ze met hun 1e kleinkind omgaan. Gijs en opa zijn echt 2 handen op 1 buik.
Gijs heeft nog net een klein zetje nodig om van rug naar buik te rollen. Staan en rechtop zitten zijn zn favoriet al heeft hij daar natuurlijk nog wel hulp bij nodig ;-)
Hij blijft vrolijk en goedlachs. De Kenianen zijn helemaal weg van hem, zo blank en blond als hij is, hij veroverd ieders hart.
Fijn dat Pepijn volgende maand ook aan de hapjes mag. Ik denk dat we dat met Gijs ook maar moeten gaan doen. Hij kijkt het eten ook uit onze mond.

Liefs uit Nairobi
Johanneke

Hoi hoi,

Hier ook een hele trotse moeder, ik wist niet dat je zo verliefd op je kind kan zijn...
Na een moeilijk start gaat het steeds beter gelukkig...
Ze weegt nu 5600 gram ( bij de geboorte 2620) en ze is nu 60 cm groot. ze is aan de kleine kant maar aan haar gedrag kan je dat zeker niet merken. Ze draait zich al om, probeert al te staan, trekt zich op. Ze lacht nu steeds meer en reageert soms zo grappig. Ik kan wel uren naar haar kijken. Ook Olivia heeft al trekt in hapje ze kijk het eten echt uit me mond. Ook als ik een beker vast heb trekt ze die naar haar mond en probeer te drinken.

Liefs Ilonka

Heee,

Heerlijk!!! Wat een fantastisch lachebekkie is het. Met zijn 8,5 kilo (4,5 maanden) is het wel een lekker dikkertje haha. Ik zit al in maat 74 / 80! Maar dikke mensen zijn gezellig zeggen ze toch? Dat maakt hij in ieder geval goed waar. Hij vreet aandacht als hij wakker is. Zodra er een gezicht boven hem hangt barst hij in lachen uit. Slapen gaat ook wat beter dus ik ben ook weer wat uitgeruster...
De reflux gaat sinds 2 weken weer wat minder. Hij heeft er weer wat meer last van. Wie weet gaat at ook gewoon met sprongetjes? Hij mag nu wel eens een potje en dat gaat in 1 x op. Hij draait van rug naar buik, maar wordt dat woest dat hij niet meer terug kan.
We genieten echt van elkaar!
liefs
Suzanne

@ Suzanne Olivia heeft ook reflux en een paar weken geleden ging het ook minder, ik weet niet wat voor medicijnen jou zoontje krijgt maar mijn dochter krijgt Losec en dat gaat dus op gewicht ze heeft er nu een pil bij en het gaat gelukkig weer stukken beter...

Liefs ilonka

Terug
Bovenaan