Hoe gaat het?

met julia gaat het uitstedend,
ze slaat zelf de fles van 4 uur al over.
ze krijgt dan smiddags een beetje fruit en met het warme eten krijft ze een heel potje( zo'n kleintje)

julia kan wel van de buik naar rug draaien maar anders om wordt ze boos als het niet lukt. het lukt haar bijna maar dan geeft ze het op en is ze boos.

Julia is echt een heel ander meisje als haar zus.

Hier gaat ook alles goed. Stas groeit goed en krijgt nu ook al 3 weekjes groenten en fruithapje. De eerste 2 weken vond hij er helemaal niks aan. Sinds drie dagen gaat het er heel goed in, 's morgens een half stuk fruit en 's middags een beetje groenten.
Draaaien doet hij alleen nog van de buik naar de rug. Ook is Stas helemaal gek op z'n grote broer en Tren is ook helemaal gek op Stas. Vorige week lag Stas in bedje en Tren was op z'n kamer aan het spelen opeens begon Stas heel hard te huilen. Tren had hem speelsleutels willen geven die waren een beetje hard terecht gekomen. Ik werd even boos op Tren, maar dit was eigenlijk niet nodig geweest want hij was er heel erg van geschrokken en het was duidelijk dt dit niet z'n bedoeling was. Hij was er helemaal van overstuur dat hij Stas pijn had gedaan want hij wilde eigenlijk alleen maar lief voor hem zijn.
Nu lekker genieten van het weer. iedereen een hele fijne moederdag gewenst!!

Paddy is ook een kleine dikkerd, hij weegt nu 8 kilo en is 65 cm. Hij is nu 5 maanden precies en draait sinds kort van zijn buik naar zijn rug. Dan ligt hij me heel ondeugend aan te kijken als ik hem uit zijn bedje kom halen. Hij slaapt nog steeds op zijn buikje en slaapt door van 19-7 uur. Perfect dus. et fruit, groenten en rijstebloem zijn we nog niet begonnen. We hebben het een maand geleden geprobeert en toen werd Paddy er behoorlijk ziek van. Hij verdroeg zowel geen fruit als rijstebloem. We wachten nu dus nog even voordat we hem weer iets anders dan melk aanbieden. Hij groeit op alleen melk ook prima! Verder babbelt hij de hele dag en is ook altijd vrolijk. Soms kan hij echt schateren van de lach, vooral als zijn grote broer en zus gek staan te doen. Morgen wordt de oudste alweer 8 jaar, de tijd vliegt.

Hier ook een kleine reus. Niek is van 31-12, dus een van de jongste hier als het goed is. Maar hij was met de 4 mnd controle op het cb al 65 cm en 7,7 kg (zijn broer was even lang maar had met 7 maanden pas dat gewicht!)

Vanaf dat hij 3 weken oud is draait hij al van zijn buik naar zijn rug en gisteren lag hij opeens in op zijn buik in de box. Hij was al de hele week aan het proberen om te draaien, maar nu dus eindelijk gelukt.

Ook zijn de twee ondertandjes aan het doorkomen (zijn grote broer had met 11 maanden pas zijn 1e tand!)

En verder vindt meneertje slapen maar overbodig. Het gebeurt regelmatig dat hij op een dag maar 4 uurtjes slaapt in totaal. Meestal maakt hij wel 1 keertje een lange ruk (2 a 3 uur), maar verder zijn het hazenslaapjes. Maar gelukkig slaapt hij 's nachts wel redelijk goed van 19-7 (meestal wel een paar keer tutje erin doen)

Ik weet dat je moet uitkijken je kinderen te vergelijken, maar Niek is zo anders dan Coen. Wel leuk zo'n eigen persoonlijkheidje, maar van mij had hij nog wel iets langer iets meer baby mogen blijven!

Met Aquafina gaat het ook erg goed. Bij elk CB bezoekje bleek ze groter en zwaarder dan de gemiddelde Nederlandse baby. Vreemd, omdat ik van Vietnamese afkomst ben.. het zal wel van mijn man komen.
Ze is vandaag precies 5 maanden en borstvoeding is nog steeds voldoende. Ik wacht nog een maand voor de groente- en fruithapjes. Ze groeit al zo snel op!

Rollen gebeurt nog steeds alleen maar met toeval.. leuk als ze dan verbaast opkijkt! Ze is wel beter in het grijpen naar speeltjes. Ik gooi ook wel eens een slabbetje of haar dekentje over haar gezicht en die trekt ze er dan meteen met beide handjes af.. erg schattig!

Helaas gaat overdag slapen nog steeds slecht. Aqua wil liever spelen en rondkijken, dus doet ze maar hazeslaapjes. Gelukkig slaapt ze 's nachts al lang door. Meestal nadat ze een tijdje tegen de muur gebabbeld heeft.. :) Ik heb gisteren net een klamboe boven haar bedje gehangen van stof, dus ik kan haar nu volledig afschermen in de hoop dat ze dan overdag beter slaapt. Nu maar zien of het werkt.

Verder zijn de uitjes met haar ook altijd leuk. Met donkerbruine oogjes en lange wimpers kijkt ze iedereen lachend aan waarop een klein kuiltje in haar rechter wang verschijnt. Naast haar zwarte lokken is dat het enige wat ze van mij heeft. Verder lijkt ze alleen maar op papa! Ik ben dus zeker wel een trotse mama.. en natuurlijk helemaal verliefd op mijn kleine Aqua..

Terug
Bovenaan