Hoe gaat het??

Hallo Dames,

Helaas hebben we wat minder leuke weken achter de rug (Gelukkig niets met Stacey) maar ik ben weer helemaal terug :)

We hebben nu allemaal al enkele weken een nieuw gezinslid in ons midden. Zijn jullie ondertussen al een beetje gewend hieraan?? En hoe gaat het bij jullie met slapen, eten, buikkrampjes enz...

Stacey doet het super goed. Slapen is hier echt geen enkel probleem. Overdag is ze af en toe wat wisselvallig, maar s 'nachts slaapt ze als een roosje.. Ze komt nog wel 1 x voor de fles, maar slaapt vervolgens weer tot 08.00uur. Ook de flesjes (inmiddels 110cc) gaan helemaal op, en spugen doet ze vrij weinig.

Na een lange dag werken is het weer een genot om thuis te komen ... heerlijk om dan lekker met mijn kleine meid te knuffelen!!

Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal goed en kunnen jullie ook lekker genieten van de komende feestdagen!!

Liefs Geert

 
Hey Geert,

Wat vervelend dat het wat minder was de afgelopen weken. Hoop dat het nu wat beter is of dat jullie het een plek weten te geven.

Fijn dat het met jullie lieve Stacey goed gaat! Met Saar gaat het ook super! Ze heeft vanacht weer tot 07u doorgeslapen (van laatste voeding om 23.00u)! Dus ik ben een happy bunny!!! De huiluurtjes houden nog helaas aan (avonduurtjes), maar wie weet dat ze over een paar weekjes daar ook overheen is.

We zijn nu vooral aan het zoeken naar een nieuw ritme, want madam ligt 's middags heerlijk tevreden maar wakker in bed. Dus ik moet even gaan bedenken hoelang ze in de box mag in de middag. Zoeken naar wat Saar fijn vindt dus.

Geniet van de feestdagen samen en dikke knuffel voor jullie drie! Liefs Suus en Saar
 
Hallo Suus,

Wat zijn wij Jaloers ;) Gewoon de hele nacht al doorslapen, lekker hoor. Stacey komt iedere nacht tussen 3 en 4 uur. Daarna slaapt ze wel direct weer dus we mogen nog niet klagen. De huiluurtjes zijn hier eigenlijk voorbij. Een minuut of 10 als ze krampjes heeft, maar daarna is ze weer stil.

Dat heerlijk tevreden wakker in bed liggen klinkt bekent. Ook Stacey heeft hier een handje van.
Nieuw ritme beginnen wij voorlopig niet meer aan, hebben we geprobeerd, maar was 1 drama ;)

Wij laten haar nu gewoon liggen tot de volgende fles.

jullie ook hele fijne dagen toegewenst. Dat genieten gaan we zeker doen!!

Liefs Geert en Stacey
 
Ook hier gaat het z'n gangetje.
Gisteren voor het eerst naar het consultatiebureau geweest met Ravi. Hij doet het super goed. Hij weegt alweer bijna 3400 gram en 52 cm lang.
De nachten slaapt hij ook nog niet door maar dat is natuurlijk nog niet zo raar na 3,5 week. Wat wel een beetje raar is; hij krijgt al een tandje! Gelukkig geef ik geen borstvoeding :)
Z'n zussen zijn nog steeds helemaal gek op hem. Vooral de twee oudste.
Wel is het weer even wennen. Vier kinderen is natuurlijk best veel. Vooral als we weg gaan is het een heel gedoe. (bijvoorbeeld met z'n allen naar zwemles) Maar ben natuurlijk super trots dan op mn gezin.
Ons gezin is helemaal compleet en ik moet er niet aan denken om nog meer kinderen te hebben (hoe leuk ze ook zijn) toch realiseer ik me af en toe dat er een einde aan een periode in mn leven is gekomen. Nooit meer zwanger, nooit meer kraamtijd etc. Ik ben daar erg blij mee maar soms voelt het ook een beetje als een afscheid. Snappen jullie wat ik bedoel? Ach ja, zullen de hormonen ook wel zijn.
Nou het is een heel verhaal geworden. sorry
Hoop dat met jullie ook alles goed is. Lekker genieten van de kleintjes en van jullie patners.
Hele fijne feestdagen voor iedereen!
groetjes en liefs
Hanneke
(Zara 2003, Faye 2006, Liv 2009, en Ravi 18-11-'11)
 
Silke heeft veel krampjes gehad. We hebben heel wat (halve) nachten met haar opgezeten. Dodelijk vermoeiend met ook nog een peuter in huis.

Zondagavond toch maar met Infacol begonnen (vind het een onprettig idee om mijn kind iets chemisch te geven) maar we konden niet meer.
En het lijkt te helpen. Gister overdag was ze ene stuk rustiger. En vannacht heeft ze geslapen van 22.30u tot 6.00u. Misschien toeval, maar: Heerlijk!
 
Wat fijn dat het zo goed gaat met Stacey! Ik hoop dat voor jullie de rust weer terug is, wat betreft de minder leuke weken!!

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed! Elise is een makkelijk en tevreden meisje, doet het super goed op mama's melk, is inmiddels een maand oud en al bijna een kilo boven haar geboorte gewicht! ze weegt nu ruim 4640 gram. Ze is erg makkelijk en tevreden slaapt nu al bijna 2 weken door van 23 uur (laatste voeding) tot 7.00uur dan moet ik haar wakker maken voor een voeding! Erg fijn..;) Ze zit op 5 voedingen om 7-11-15-19-23!
Overdag doet ze der dutjes of in de box of in de wandelwagen. Of ze kijkt vrolijk rond, lacht naar iedereen die tegen haar praat..heeerlijk gevoel is dat! Haar grote zus is super trots en erg lief voor haar! Soms heeft ze wel een momentje van verdriet maar dit is eigenlijk gelijk over zodra je haar oppakt of even tegen dr praat!!

Gisteren heerlijk samen met Paul (mn man) uit eten geweest met z'n 2e..heerlijk om er weer ff uit te zijn!!

Wat betreft de krampjes, heeft Elise weinig last van maar bij Fleur heb ik inderdaad ook Infacol gebruikt en dit hielp bij haar erg goed!

liefs liesbeth

 
Heerlijk te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat. Misschien met wat hulp van buitenaf, maar dat is niet erg toch :)

Gabriël is vandaag precies 1 maand en doet het ondanks de een beetje plotselinge start ontzettend goed. Hij groeit als kool en ondanks dat velen hem door zijn eigenlijk nog veel te jonge leeftijd als pasgeboren zouden zien weten wij wel beter. Hij begint vaker wakker te liggen en vrolijk rond te kijken. Hij reageert steeds meer op geluiden en als we hem op zijn buikje leggen bij ons tilt hij zijn hoofd op en kijkt rond. Wat een heerlijk mannetje is het toch, we zijn ontzettend blij en trots. Ondanks dat hij nog maar 1 week echt bij en van ons is lijkt het of hij er altijd al is geweest. Ik vind het heerlijk! :-D

geboorte gewicht: 2366 gram ; geboorte lengte: 43 centimeter
1 maand gewicht: 3010 gram ; 1 maand lengte: 47 centimeter

Veel liefs, Marieke & Gabriël
 
Fijn dat je er weer bent Geert. Ik hoop dat de vervelende periode voorbij is.

Ook hier gaat alles naar wens. Na het hele borstvoedingsdebacle hebben we nu eindelijk onze draai gevonden.

Lise weegt inmiddels 3240 gram en is 51 centimeter lang. Vanaf haar laagste gewicht is ze dus al ruim een kilo aangekomen en ze is al acht centimeter gegroeid. Lies begint langzaam maar zeker haar eigen ritme te krijgen.

8.30 uur flesje en wakker beneden (vaak in de box of wipper rondkijken)
11.30 uur flesje en slapen in de box
16.00 uur wakker maken voor flesje en verder slapen in box
19.00 uur zelf wakker voor voeding en wakker beneden
21.00 uur vraagt om voeding en slaapt vervolgens in box
24.00 uur wakker maken voor voeding
6.00 uur zelf wakker voor voeding

Ze is veel wakker, maar lijkt daar niet meer onder te lijden. Ze is veel alert en vrolijk en wanneer ze moe is, kan ze goed slapen in de box en heeft geen last van herrie. Fijn als ze in de buurt ligt, aangezien ik haar dan ook op haar buikje kan leggen. Ze heeft een flinke voorkeurshouding, waardoor haar hoofdje een beetje afplat aan de rechterkant. Buikligging zorgt ervoor dat ze niet steeds op dezelfde kant op haar achterhoofdje ligt.

Het is een tevreden meisje. Sja en meisje tevreden, betekent arwen tevreden :)

Liefs,
Arwen en Lise
 
Terug
Bovenaan