Hoe gaat jullie kindje jullie noemen?

A

Anoniem

Guest
Gewoon nieuwsgierig.

Zelf ben ik opgevoed met het aanspreken van mijn ouders met je/ jij en met papa/ mama. Dit wil ik ook graag dat Stijn dat gaat doen.

Wat gaan jullie doen, voornamen, u-zeggen, Pa/ma enz.

Pa en ma vind ik altijd wat hard klinken, maar mijn man zegt dit wel tegen zijn ouders, hoop dat Stijn dat toch niet gaat doen.

Carina

Hoi,

Bij ons gaat het (hopelijk) papa en mama en je en jij worden. Voornamen liever niet (vind ik toch een beetje teveel klinken alsof je beste vrienden bent) en u vind ik weer overdreven.

Groetjes, KT

ps, mijn vriend heeft het ook over pa en ma... afschuwelijk! Verder hebben zij allemaal   van die rare bijnamen in de familie... Is ook niet mijn ding. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Hoi Carina,

We gaan ons dochtertje zeker aanleren ons papa en mama te noemen,als n volwassen iemand zijn ouders pa en ma noemt vindt ik dat n ander verhaal.

groetjes ramona

Hier is het ook je/jij en papa/mama.
Ik deed dit zelf ook toen ik klein was, maar nu ik volwassen ben is het voor mij ook pa en ma. Hier is het heel normaal en vind ik papa en mama juist raar klinken als je dat als volwassene zegt.
Sil

bij ons zal het een combinatie van Turks-Nederlands worden, want we voeden Emre tweetalig op. Hij zal dus hopelijk tegen mij mama of anne (Turks) zeggen en tegen mijn man papa/baba. Hij hoeft geen u te zeggen, maar je/jij. Ik ben zo trouwens ook opgevoed.

groetjes
Mie

Hier ook gewoon je/jij en pappa/mamma! Bij de voornaam noemen vind ik vreselijk, wil ik echt niet!
Wij hebben ook altijd je/jij en pappa/mamma tegen mijn ouders gezegt en mijn ouders willen ook ECHT niet dat luna U tegen hun gaat zeggen! Zou ik ook heel raar vinden klinken eigenlijk (omdat het mijn ouders zijn, en nooit iemand dat tegen hun gezegt heeft) Wil haar trouwens wel leren om u tegen andere oude mensen te zeggen hoor, dat vind ik wel weer zo netjes. Heb ik ook geleerd vroeger en doe ik nog steeds.
Hoe worden jullie ouders door jullie kinderen genoemd??

oh ja, ik noem mijn ouders nu: pap en mam, mamma en pappa voelt voor mij een beetje kinderlijk...

Ha,

Naomi mag ons gewoon je/jij noemen en we leren haar papa en mama. Van voornamen voor de ouders houd ik niet.
Zelf noem ik m'n oudes pa en ma en je/jij. (vrfoege was het inderdaad ook papa en mama); m'n man zegt ook je en jij tegen zijn ouders maar hij noemt ze nog wel papa en mama... Ik spreek m'n schoonouders aan met u. Maar nu bedenk ik ineens dat dat voor Naomi wel iets verwarrend is: hm, nog niet echt over nagedacht hoe zij ze moet noemen.

Wilmi  

Terug
Bovenaan