Hoe gaat jullie kindje jullie noemen?

Hier wordt het ook gewoon "je" en "papa en mama". Mijn man noemt z'n moeder "mama" en z'n vader "pépé". Ik zeg gewoon "je" tegen hen. Anders vind ik het zo'n afstand creëren. Zelf heb ik geen ouders meer, dus dat "probleem" hebben we niet. Dean zal ook  gewoon "je" en "opa en oma" zeggen. Ik zou het niet prettig als Dean ons bij de voornaam noemt.  

Groetjes,
Nelly.

Wat grappig om te lezen dan iedereen papa en mama zegt tegen zijn ouders en dat ze bij de voornamen noemen onpersoonlijk vinden.
Ik heb mijn ouders meestal bij hun voornaam genoemd en wij hebben juist een hele hecht band en zijn heel erg close met elkaar dus het gaat niet altijd op dat het onpersoonlijk is.
Mijn zoontje mag zeggen wat hij later zelf wil zeggen en zal hem niet opleggen dat hij of onze voornamen zal zeggen of papa en mama, wat hij zelf het prettigste vindt is voor mij ook het prettigste.

Groetjes Fee

Hey!!

Wij zijn heit en mem!! Je en jij heb ik nooit tegen mn ouders gezegd... Ik weet niet wat ik wil, in ieder geval geen voornamen! Gewoon memmie!!

x memke

Hoi,

Hier ook mama en papa, en puur omdat ik het ook een "eer" vind.
Een stukje "trotsigheid" zeg maar
En later zal het wel veranderen in pa en ma.

Mijn ouders noemde ik als kind zijnde papa en mama, maar met een bepaalde leeftijd komt het naar mijn inzien een beetje anders over.
Nu is het dus pa en ma of vaders en moeders

Mijn man noemt zijn vader "ouwe" en dat vind ik te ver gaan.

Groetjes Debby mv B'Elanna

ik kom uit het oosten
en we praten hier echt plat of tewel dialect
Ruben mag papa en mama zeggen en gewoon jij en je
ik zeg tegen mijn ouders echt dialect pappe en mamme
moeilijk om   het op te schrijven hoe je het zegt
we praten dus echt heel plat thuis
groetjes ineke

hey,

Wij zijn er nog niet helemaal uit!
Ze gaat ons gewoon papa en mama noemen.
En dus niet bij onze voornaam.
Maar we zijn het er nog steeds niet over eens of het u of je wordt.
Ik ben opgevoed met je en zeg dat tegen iedereen in de familie dus ook tegen ooms, tante's en opa's en oma's.
Zo ben ik opgevoed en ik vind u zo een afstand creeeren.
Maar tegen vreemden moest ik wel altijd u zeggen.
Mijn man is opgevoed met U.
En vind dat dat hoort en zeker tegen de opa's en oma's.
Terwijl mijn ouders dat verschrikkelijk zouden vinden.
We hebben hier al diverse malen een discusie overgehad en stellen het steeds uit.
Ik vind het echt moeilijk of eigenlijk ook niet want ik zou het verschrikkelijk vinden als ze u tegen me zegt dus ik blijf bij mijn standpunt.
Ik kan het ook heel moeilijk uitleggen waarom ik dat vind maar het is gewoon een gevoel.

Gr. Suzie

Suzie, ik snap je helemaal! ik zou het ook vreselijk vinden als mijn kind u tegen me zou zeggen...brrrr...
Is het geen oplossing om tegen jullie gewoon papa/mama en je/jij te zeggen en tegen zijn ouders U (omdat hij dat zo belangrijk vind) en tegen jou ouders gewoon je/jij(omdat hun dat weer fijner vinden)???
Of zou je vriend het daar ook niet mee eens zijn? Dan hebben jullie allebei een beetje jullie zin!
Mijn ouders willen ook echt niet met U aangesproken worden, en dat gebuerd dus ook niet! Maar ik denk dat ze tegen  de  vader van mijn vriend misschien wel U gaat zeggen...daar hebben we minder contact mee, staat wat verder van ons af, en voelt gewoon anders.
Dus hier word het denk ik ook tegen de ene opa en oma jij en tegen de andere U!

Wij hebben het er nog niet over gehad, maar ik denk dat Hannah ons gewoon papa/mama gaat noemen en je/jij mag zeggen.
Ons nichtje (nu ruim 2) mag ons in elk geval ook gewoon met je/jij aanspreken.

Ik ben niet anders gewend. Mijn man noemt z'n ouders ook
papa/mama, alleen zegt hij nooit je/jij/u maar altijd mama/papa als hij
ze aanspreekt (altijd in de 3e persoon dus). Dat vind ik wel een beetje
raar klinken. Zal hem toch eens vragen hoe dat zit...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan