Hoe gedragen de baby's zich?

Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie dagen eruit zien met jullie baby's?

Michelle heeft namelijk totaal geen regelmaat, ene dag 7 flessen andere maar 5, ene dag veel slapen (2 uur achter elkaar) andere dagen hazeslaapjes van 10-15 minuten. Michelle poept heel weinig (ondanks lactulosesiroop) en is erg onrustig door haar buikkrampen, armen en benen maaien door de lucht en dan schreeuwt ze het uit.Het stomme is, niet na elke fles...Ene dag is ze dus goed tevreden en andere dag niet en wil ze alleen maar bij mij zijn...

Hoe gaat dat bij jullie? (hoor ook graag of je bv of fles geeft..)

Mijn neefje heeft namelijk koemelkallergie en CB gooide hier direct al mee, maar wil haar niet direct een stempel geven, kijk als het zo is, is het zo, maar wellicht hoort dit er allemaal wel bij??

gr Yosha

Ik zou infacol proberen. Ik heb het zelf ook gebruikt bij shanna toen ze erg veel krampjes had en het werkt perfect. Ik geef bv en dan kan dat nogal voor komen dat ze dat hebben. Inmiddels heeft ze het niet meer nodig en gaat het allemaal vanzelf :)
Qua slapen heeft ze nu nog steeds niet echt een ritme. Ze drinkt om de drie/vier uur ongeveer en 's nachts wat langer maar dat blijft ook steeds wisselen. Er komt dus wel wat regelmaat in maar de volgende dag kan altijd net weer effe anders lopen :)
Succes!
Gr. Mandy (april mama)

ook hier nog totaal geen ritme (Daan is nu 4 weken)
Overdag slaapt hij veel, maar 's avonds is hij erg onrustig. Wil dan veel bij ons zijn.
's Nachts is nog heel verschillend, als hij 's avonds rustig is geweest kan ik er van uitgaan dat hij 's nachts een paar uur wakker is. Nu hebben de andere kinderen nog vakantie en levert dat dus nog niet echt een probleem. Maar hoop toch dat hij over een week of twee dat niet meer doet
Meestal komt hij 2 keer 's nachts, maar vannacht was dat gewoon weer 3 keer. Iedere 2 uur was meneertje wakker, heb dus nu SLAAP. Maar krijg een logeetje en een speelvriendje over de vloer.
Tja maar hopen dat ik vanmiddag een uurtje pikken kan en anders ga ik vanavond vroeg, zoekt manlief het maar uit met 5 kids (aaahhhh daar meen ik niks van)
Daan krijgt trouwens borstvoeding.

Hoi, Roos is pas 2 weken oud dus een ritme is er nog niet - totaal niet. Bijna alle dagen wil ze ook heel vaak drinken, zeker 10x en vind dat heel vermoeiend (borstvoeding). Ze heeft ook last van krampjes en ik gebruik daar infacol voor. Ze zijn niet helemaal weg maar wel een stuk minder!
Vannacht heb ik voor het eerst een beetje kunnen slapen, ze heeft 4 uur aan een stuk gemaakt, meestal komt ze elke twee uur.. :)

@shanna: hebben flesgevoede baby's dan minder krampjes?

Onze kleine is nu 2 weken en 6 dagen en ook hier hebben we het probleem dat hij de ene dag 6 flessen leeg drinkt en de andere dag 8. Heb het hier met het CB over gehad maar schijnt in het begin normaal te zijn. Zo lang hij het zelf aangeeft mocht ik hem een flesje geven. Hij komt gelukkig niet te veel aan dus ze vonden het allemaal goed zo. Tussen de flessen zit soms 5 uur en soms maar 2 uur.

Baby's met flesvoeding hebben net zo vaak krampjes dan bij borstvoeding. Ze horen er helaas bij. Onze oudste twee hebben allebei een koemelkallergie gehad en zijn er uiteindelijk overheen gegroeid. Onze kleine heeft op dit moment ook krampjes maar kan hem nog redelijk troosten en stil krijgen. Ik geef het liefst geen medicijnen als het niet nodig is, en tot nu toe redden we het redelijk goed. Hoop dat het zo blijft.

Hoi,

Evi heeft af en toe last van krampjes. Gelukkig niet vaak. De eerste weken was dat anders. Wij hebben voor haar een kersenpittenzakje van kipkep. Deze past precies over haar buikje heen. Toen ze veel krampjes had, hielp dit gelijk. Warm maken en eroverheen leggen. En het huilen/krijsen hield gelijk op.
Evi begint gelukkig een ritme te krijgen. Ze krijgt 5 flessen per dag. Die zitten om de 4 uur. Rond 11 uur 's avonds de laatste en dan komt ze pas weer om 7 uur. Maar dat is ook pas iets van de laatste week. Overdag wisselt ze een beetje qua slaap.
Succes. Anouk (mei-mama)

Hoi hoi,
Hier was aardig een regelmaat te vinden maar de laatste paar dagen was het erg onrustig ineens. Veel huilen en hangen bij papa en mama. En als klap op de vuurpijl. Gister volgens mij een regeldag gehad, maar dat schijnt vaker met bijna 6 weken te zijn. Normaal wil onze man 6x per dag en gisteren ineens 9x en sliep hij ook de nacht ipv 4,5 -5,5 uur achter elkaar, maar was het net aan 2-3 uurjtes. Gelukkig vandaag weer alles terug bij het normale, en heeft hij zijn schema van daarvoor weer opgepakt.

De eerste twee weken kwam hij gemiddeld 8 keer voor BV en na die eerste twee weken gemiddeld 6x.

Hier gebruiken wij Cinababy van VSM als Brycen kramp heeft. Bij ons werk dat als een trein. Nu heeft hij niet echt heel vaak kramp, al heb ik wel een lijstje met producenten als ik die eet is het raak is (bloemkool, prei en kerrie).

Succes!

Thanks meiden voor jullie reacties!

Wij gebruiken dus ook Cinababy, ben gestart met Infacol, maar vind dat echt smerig en Michelle ook, ging er heel vreemd van spugen, Cinababy werkt op zich wel goed. Gelukkig heeft ze vandaag een enorme poepluier gehad en ze spuugt meteen minder en is een stuk relaxter...

Ben haar overdag aan het wennen om in haar ledikant te gaan slapen, sliep overdag in de kinderwagen, maar dat is niet handig en wil haar niet te veel laten wennen. 's Nachts ligt ze nog naast me in een wiegje, maar daar groeit ze snel uit...

Vanmorgen erg veel gehuild in haar "nieuwe" bedje, maar net na de fles op schoot in slaap gevallen en nu ligt ze al ruim een uur in haar "nieuwe" bed! Dus ben vandaag erg blij met hoe het gaat...

Vannacht startte z goed, 23 uur naar bed na de fles en toen kwam ze 03.00 uur (= 5 uur na de fles, waarvan 4 uur geslapen) en toen alweer om 6 uur. In de tussentijd de hele tijd liggen piepen in bed dus na de fles van 6 uur heb ik de puckababy gepakt en haar hierin gelegd. Protesteerde eerst, maar uiteindelijk tot 10.0 uur geslapen, en ik dus ook....heeeeeerlijk!

Terug
Bovenaan