Hoe gedragen de baby's zich?

Hoi hoi!

Onze Jorn is nu 6 weken oud, en weegt al bijna 5 kilo :-O
Ik geef borstvoeding.
De regelmaat is er nog niet echt, al begint het ergens op te lijken,maar hij groeit als een tierelier!
de middag en avond is hij onrustig en wakker, meestal om ongeveer 20.00 uur krijgt hij een voeding en hij slaapt dan tot ongeveer 3 uur door, dan slaapt hij tot 7 uur half 8 en voed ik hem, de afgelopen 3 ochtenden valt hij dan ook weer in slaap tot ongeveer 12 uur. daarna blijft hij wakker en is onrustig tot de avond.tevreden in de box liggen kan hij nog niet hij wil graag bij me zijn. al probeer ik hier niet altijd aan toe te geven, hoe moeilijk ook.
na 2 uur knuffelen vind ik het wel even genoeg, ik krijg anders niks gedaan.
De laatste avondvoeding wil ik verschuiven naar 22-23uur mja als k hem dan voed komt hij alsnog om 3 uur, dus vind het wel prima zo.. :)

Krampjes heeft hij gelukkig niet.
Jorn slaapt wel heel onrustig en komt moeilijk in slaap. Morgen ga ik naar een osteopaat, niet geschoten is altijd mis..wie weet komt er wat uit..

Jorn drinkt dus om de 3 a 4 uur poepen en plassen gaat goed! Erg goed :) wasmachine maakt overuren haha.

Hoi Hoi...

Onze zoon Sjors krijgt ook flesvoeding..
In het begin spuugde hij ook erg veel, maar dat kwam vooral omdat hij erg gulzig drinkt...
HIj krijgt nu 120 water + vier schepjes poeder
Omdat hij best veel spuugde mocht ik er nutriton bij de flesvoeding doen, hierdoor wordt de voeding dikker en drinkt hij rustigere...
Sjors sliep tussen alle voedingen 2a 3 uur...
Maar de laatste tijd sliep hij niet veel meer ook met name door krampjes...
Ik laat hem nu in de box en in het zicht op de buik slapen en ik heb een heel tevreden kind...(dat slaapt)
Sjors krijgt om 23.30 uur de laatste fles en komt dan meestal rond 03;00/04;00 uur dan krijgt hij maar 60 cc...
Ik heb dus nu wel al regelmaat..
Sjors drinkt om de 3,5 uur zit dus op zes flessen zonder nachtvoeding...

Groetjes nanjer

hier best een ritme al met 6 weekjes oud, luna krijgt bv en weegt ongeveer 4500gram. ze groeit kei goed!!! geen krampjes gelukkig. ze poept en plast ook goed!!!
laatste voeding is tussen 22 en 23 uur en daar slaapt ze op tot ong 4:15 a 5:15 tussen die tijd word ze ong wakker. daarna slaapt ze tot 8a9uur, helemaal goed dus:). overdag komt ze ong tussen 3a4 uur. ze heeft wel altijd een moment op de dag dat ze meer wakker is. dit is of smorgens of savonds, rest van de dag slaapt ze super goed in haar eigen bedje:)
Luna is een buikslaapster, heb erover gebeld met het cb en die hebben dat natuurlijk afgeraden. als ze dan op haar buik lag moest ik haar omdraaien als ze diep slaapt. maar dit doe ik niet, luna ligt gewoon op haar buikje als ze slaapt. ze is heel sterk in haar nekje en draait zelf haar hoofdje om. ben dus niet bang dat ze met haar neus un het matras ligt.

onze joël is overmorgen 4 weken.
Sliep na 2 weken al door van 22.30 tot 5 uur/ half 6.
afgelopen week veel spugen/ weinig drinken en veel huilen en krampjes.
CB is extra gekomen om te wegen. hij weegt nu 4250 gr. dus groeit wel goed.
Nu zijn we over gegaan op andere voeding (hypo allergeen) en gaat het ineens stukken beter en is het weer een tevreden kindje :) krijgt flesvoeding 6x op een dag 100c aageboden. drinkt ene keer alles op en de andere keer maar 60/70 cc.

Onze Cathelijne is morgen 4 weken...De eerste week deed ze niets anders dan slapen...slapen..slapen en dan alleen overdag, want 's nachts was ze wakker! We moesten haar zelfs uitkleden om een beetje wakker te worden voor de voeding overdag. En nu?! Als ze 4 uur slaapt overdag is het veel....ze zit het liefst bij ons op schoot en valt dan uiteindelijk in slaap...leg je haar in bed dan is ze weer wakker en huilt enorm driftig. We hebben alles al geprobeerd...vast ritueel van verschonen,flesje, knuffelen en dan in haar bedje...huilen, speentje, muziekje en weer huilen, enz...Ik ben vrij rustig en het is mijn 4e, dus ook redelijk wat gewend, maar heb vanmorgen toch maar eens het CB gebeld. Inbakeren zou een goede optie zijn...een 2e hands puckababy op de kop getikt (manlief vond doeken en spelden helemaal niets!), maar voorlopig huilt ze nog steeds. Net heb ik met moeite de fles naar binnen gekregen (slaapt ze en moet ik haar steeds stimuleren om te drinken) en dan denk je dat ze in een diepe slaap is, maar zodra ze in haar bed ligt....weer wakker en huilen. Nu maar weer een uur doorbijten en speentje brengen enz.... Zelfs wandelen heeft geen zin, want ook in de wagen huilt ze heel de tijd!! 's nachts gaat het nu iets beter, maar moet zeggen dat ik behoorlijk veel slaap tekort kom. Heb haar zelfs op het voedingskussen tussenin gehad (echt tegen mijn principe in). Voor de rest is het genieten, want het is een kindje wat graag knuffelt en van gezelligheid houd, maar ja...er roept ook nog zoiets als een huishouden en de andere kinderen vragen ook hun aandacht. Het lijkt een hele klaagzang, maar vat het absoluut niet zo op.....

Terug
Bovenaan