Hoe geven jullie het fruit aan kindje 1 jaar

<p>Hi, mijn dochter is vorige week 1 jaar geworden en ik vind het toch heel spannend om ‘ stukjes ‘ fruit te geven. Ze verslikt zich soms best gauw. Ik heeft nu een grof geprakte banaan, of een kiwi lepel ik best ‘ fijn ‘ uit.. nu moet ze natuurlijk ook eens stukjes leren eten ik was benieuwd hoe jullie dat doen.. ik vind het best spannend. <br />rijsrwafels brood ect geef k wel gewoon allemaal. <br /><br /></p><p>maae zoals mandarijntjes, aardbeien, perzik mango ik vind het allemaal erg spannend. </p><p> </p><p>alvast bedankt voor de tips! <br /><br /></p><p>groetjes ?</p>
 
Onze zoon is ook net 1 jaar. Rond 10 maanden zijn wij begonnen met kleine stukjes banaan via een vorkje te geven. Langzaam daf steeds verder uitbreiden met zacht fruit. 
Nu hij 1 is zijn we begonnen met fruit in een bakje en dat hij het zelf pakt en op eet. Manderijntje een partje doe ik dan door de helft, meer omdat hij nog erg propt en er dan minder in zijn mondje gaat tegelijk. 
 
Hi, toevallig gister mandarijnen gehaald ik ga het om 10:00 proberen om partje door de helft te doen. 
 
ja Idd kokhalzen en blauw aanlopen.. heel naar om dat steeds te zien.. de kans is klein dat ze stikt maar ik schrik er zo van.. ( logisch ) 
 
Dankjewel mama van kleine Ukk voor de tip ! 
 
Ik ben begonnen met zacht fruit in grotere stukjes geven, dus idd banaan, perzik/nectarine en dat steeds meer uitbreiden naar aarbeien, druiven etcetc
 
Juist grotere stukken geven die ze niet helemaal in de mond kunnen stoppen maar af moeten happen. Dus een kwart appel. Zodra hij te klein werd nam ik hem weg. 
 
Ik gaf al heel vroeg stukjes ? 7 maanden, dus heb dat nooit gehad.
Maar ook stukjes banaan? Dat is super zacht natuurlijk! Haar erop attenderen dat ze moet kauwen?
 
Hi! 


Ik heb zojuist een mandarijn gegeven in stukjes, partjes door de helft. Ze vond het heel lekker! En ze heeft haar eigen 0 keer verslikt. Hele mandarijn op! 


ik heb ook zacht fruit in huis zoals kiwi’s nectarines en peren maar die moeten nog even rijpen! Bedankt voor jullie tips ! Ik ben zo blij dat ik nu weet dat ze het ‘ kan ‘ klinkt heel stom.. mijn angst was voor dat ik haar de mandarijn net had gegeven erg groot om weer te verslikken en kokhalzen.. ze heeft het ook wel regelmatig van brood.. 
 
maar goed ze kan het en mama is trots! 


groetjes ?
 
Terug
Bovenaan