Hoe geven jullie het fruit aan kindje 1 jaar

Hier zelfs gelijk al begonnen met stukjes met 5,5maand. Eerst stukjes banaan (en groente). Gewoon geven en kijken wat ze doet zou ik zeggen. Het verslikken hoort erbij, zo leren ze het kauwen.  Beetje eng, maar het wordt snel beter! Het is alleen maar goed voor kinderen om dat te ervaren en er dus van te leren. 
 
Onze zoon eet al vanaf 10 maand stukjes zacht fruit, hij is nu 14 maand en eet ze zelf met de vork of met de hand als t hem te lang duurt?. Hard fruit doen we nog niet omdat hij laat is met tandjes. Banaan eet hij helemaal zelf, we doen dan de schil eraf dan kan hij lekker peuzelen. Zelf doen is op dit moment wat hij graag wil, dus we doen het met avond eten net zo. Gister bijvoorbeeld hadden we pasta, dan krijgt hij pasta zonder saus op z’n bordje, kan hij zelf pakken en doen wij er saus(met groente/vlees) met lepel bij geven. 

kanttekening is wel dat onze zoon weinig tot geen last heeft van verslikken, lijkt me erg naar als dit wel zo zou zijn!
 
O zie nu je berichtje dat t al goed is gegaan. Wat fijn! Ook fijn om er zelf meer vertrouwen in te krijgen . 
 
Onze dochter eet al stukjes vanaf 7 maanden ongeveer. Ze verslikte zich daar ook veel minder in had ik het idee. Bovendien moeten ze het toch een keer leren. Ik deed altijd dat ze het zelf kon vast pakken en in haar mond stoppen. Dat werkte voor haar ook beter had ik het idee. 
 
Terug
Bovenaan