Gepland, voor nummer 1 ruim een jaar bezig geweest (na een tijdje ovulatietesten gaan gebruiken). Voor nummer 2 hadden we er rekening mee gehouden dat het vast wel weer even zou duren voordat ik zwanger zou zijn en daar hadden we vrede mee. Zonder ovulatietesten gestart en meteen raak. Nu 32 weken zwanger.
Ongepland, mijn vriend en ik waren pas 7 maanden samen toen ik zwanger raakte.
1 keer niet opgelet tijdens mijn vruchtbare dagen (gebruik geen anticonceptie) en het was gelijk raak.
Kleine man is nu 21 maanden en mijn vriend en ik zijn dinsdag 3 jaar samen ❤
Gepland ? maar ik vind dat altijd een rotzooi. Een kindje plan je niet in mijn ogen. Ik noem het meer gewenst op dat moment ? mijn vriend en ik waren nog geen jaar bij elkaar maar we hadden allebei een grote kinderwens. Onze relatie voelde goed en we waren allebei 30+. Met het idee dat het wel even kon duren voor je zwanger bent zijn we ervoor gegaan. En ronde 2 was al raak! Nu een zoon van 1 jaar en een wens voor nummer 2. Hopelijk mogen we snel weer zwanger worden ?
Op mijn 28e gestopt met de pil, omdat ik die rommel niet meer in mijn lijf wilde. Toen ik 32 zijn we ervoor gegaan, met de gedachte dat het wel even zou duren voordat ik zwanger zou zijn. Maar de eerste keer was gelijk raakt. Nu een dame van 14 maanden. Ik ben wel klaar voor een 2e lieverd, maar mijn vriend vindt het voor nu wel prima zo.
Gepland, maar na meer dan 5 miskramen een soort van ‘break’ ingelast. Juist toen werd ik weer zwanger en bleef ik zwanger. Ongepland gepland dus... Wens voor een tweede is er, angst voor weer een miskraam en vroeggeboorte is groot. Als we voor een tweede gaan dan heel bewust.
Zwanger worden, blijven en een kindje mogen krijgen is iets waar ik me nu veel bewuster van ben.