Hoe groot was jullie kindje tijdens de termijnecho?

De lengte van ons kindje was 8 cm tijdens de echo. Onder andere aan de hand van deze meting is bepaald dat ik op dat moment 10 w en 4 d zwanger was. Nu vind ik dit zelf (achteraf) toch wat vreemd.
Ons zoontje was namelijk 7,3 cm en ik was toen 12w3d. Ons dochtertje was 5,4 cm en toen was ik 10w zwanger. Dan moet ik nu toch in principe al verder zijn in mijn zwangerschap? Hoeveel cm was jullie kindje en hoeveel weken was je toen zwanger?
Volgende week kan ik het aan de verloskundige vragen, maar ik ben zo benieuwd of ik toch per ongeluk verder in mijn zwangerschap ben.
 
Hoi,

Ik ben vandaag precies 13wk, gister op de echo was de kleine ruim 6.5cm (baby lag niet helemaal goed, hij dacht een paar mm groter, maar dat kon de gyn dus niet goed meten) van kruin tot stuit.
Door die meting kwam hij uit op 12.3 dus 3dgn korter, maar dat kwam echt door de ligging van het kindje dus!
Vreemd idd!

Gr MJ
 
Woensdagavond termijnecho gehad en bij 10 weken en 3 dagen was ie 3,8 cm.
Dit is van kontje tot kruintje.
Als ie zich helemaal zou uitrekken zou hij of zij 4,5 cm zijn.

Kleine he? ;)
 
Hoi,

Heb net even bij mijn oude echo´s gekeken, mijn jongste was met 3mnd 7.1 cm (13-14wk) ook hij zat mooi op schema, dus 8cm lijkt niet te kloppen, met 10.4wk, aangezien de groei de eerste 16wk bij elke kindje ong hetzelfde is, daarna komt pas echt verschil!
Gr MJ
 
Lijkt me ook sterk, elke vrucht is dan ongeveer 4,5 a 5 cm groot als ie zich zou strekken.
Dus wat ik al zei; van teen tot kruin.

Moet er nog een ... , voor die 8 G82?

groetjes,
Juul
 
Nee, er staat echt duidelijk 8 cm op de echo. Dat getal kwam ook langs tijdens de mating. Daarom juist twijfel ik ook zo. Gezien de grootte van mijn buik is het ook helemaal niet zo vreemd als ik verder ben. Hmmm, ik ga het woensdag gelijk navragen aan mijn vk.
 
Ik heb ook 10cm op de echo staan, maar dat is niet de lengte van het kindje, dat staat niet altijd op de echo zelf, bij onze gyneacoloog, staat de lengte ed op een apart ´fototje´ daar staan alle meet gegevens elke keer op.
Grote van de buik zegt niks hoor ;-)
Laat je even wat weten woensdag!?
Groetjes
 
Terug
Bovenaan