Hoe haal ik mijn Hubbie over???

Pfff lastig hoor.

Toen we zwanger waren van Tygo, hebben we 9 boeken vol geboortekaartjes in huis gehad, voordat we wat hadden gevonden. Nu 12  (we zijn er gelukkig uit nu)
De gedichtjes en lettertypes waren ook al een moeilijkheidje. Maar ook daar zijn we het over eens geworden.

De naam Tygo was ook niet zomaar even besloten bij een kopje koffie, daar gingen weken aan vooraf (met 20 weken wisten we het bijna zeker, maar toen begon hubbie ineens te twijfelen na de echo (die duidelijk maakte dat het een jongetje werd)) Uiteindelijk met 26 of 27 weken waren we het eens...

Dit is nu ook weer het probleem. Hubbie vind de ene naam ontzettend mooi, terwijl ik een andere in mijn hoofd heb, die met kop en schouders boven alle andere leuke namen uitsteekt. Die van Hubbie vind ik ook wel leuk, maar die kan niet op tegen die van mij... Ik vind die van mij SUPER !!!
Zucht....

Nu probeer ik hem dus op allerlei manieren over te halen tot "mijn" naam. Wel met een dosis gezonde humor hoor hahahaha. Dan zeg ik bijvoorbeeld:" Als jij nou naar de Formule 1 mag, volgend jaar???" Dan ligt hij alweer slap van het lachen, maar hij gaat nog steeds niet overstag. Hmmm Balen.

De meest voor de hand liggende compromises heb ik al geprobeerd, maar niks helpt tot nu toe.
Hij zegt elke keer weer:"Tja IK moet naar het gemeentehuis voor aangifte.... gnagnagna".

Help help help, wie weet hoe ik manlief kan overhalen tot de meest mooie naam voor ons kindje?? hahahahaha

Groetjes happyM (nu 26,3 week zwanger van "naamloos")

Hahahaha Marieke, ik zie jou al helemaal onderhandelen (je kunt ook nog aangeven dat jullie derde dan zijn naam krijgt, of dat zijn naam als tweede naam wordt gebruikt.... maar daar zal hij wel niet intrappen he?)

Wie heeft er 'gewonnen' bij Tycho? Misschien is hij dat wel vergeten en kun je zeggen dat hij Tycho heeft bedacht en dat jij nu aan de beurt bent?

Nee, zonder gekheid... Lijkt me echt lastig hoor. Ik had bij Sophie precies hetzelfde, ik wilde Sophie, hij vond Isa heel mooi (ik ook, maar niet zó mooi als Sophie) . Maar toen hij eenmaal doorhad hoe belangrijk het voor mij was en aangezien hij Sophie ook heel mooi vond, heeft hij uiteindelijk voor mijn naamvoorkeur gekozen.

En daar ben ik nog steeds héél erg blij mee, ik kan me niet anders voorstellen dan dat Sophie, Sophie is........ En ik kan me je gevoel ook helemaal voorstellen dat je een beetje onrustig wordt van het feit dat je nog niet zeker weet dat jou nummer 1 naam ook echt de naam van je kindje gaat worden.

Sterkte ermee!! Oja, emotionele chantage al geprobeerd? Gierende hormonen   in een zwangere vrouw....... je kunt nog alle kanten op!

Groetjes
Susan

uhhhh ff denken....
Zeggen dat JIJ de bevalling moet doen en hij niet, jij hebt pijn en weeen en hij niet dussssssssss heb jij er recht op.... of is het niks...
Ik zou toch vooral blijven proberen m te strikken met kaarten en kado's...
Hij is wel standvastig, hoor. Als ik met formule 1 kaarten ga zwaaien in huis dan is hij al onderweg, hi hi hi.

nou, sterkte ermee met strikken en kietelen

liefs
di silva

Oja.....
rijmt zijn naam misschien op iets heel stoms? Of als je 'm 50x achter elkaar zegt, dat het dan nergens meer naar klinkt? Of zeggen dat je bij die naam steeds moet denken aan een kind dat je heel stom/suf/vervelend etc vond toen je nog op school zat....

We bedenken wel wat hoor, komt goed!

Susan

die formule 1 kaarten zouden het hier ook goed doen .

Nee, maar wij hebben hetzelfde probleem...
Ik ben 24 weken zwanger en zijn dus ook nog zoekende naar een naam!
Wij weten niet wat het word..dus moeten 2 namen hebben

Voor een meisje zijn we er weer uit...toendertijd ook.
Maar een jongensnaam pfffff
Ik vind ook 1 naam erg leuk, maar manlief ook niet!
tja en dan?
bedoel, als hij met een naam aankomt die ik niet leuk vind gaat deze ook niet door!
je moet m toch beide leuk vinden!

en tja...dat is vaak erg lastig!!!

succes!

die formule 1 kaarten zouden het hier ook goed doen .

Nee, maar wij hebben hetzelfde probleem...
Ik ben 24 weken zwanger en zijn dus ook nog zoekende naar een naam!
Wij weten niet wat het word..dus moeten 2 namen hebben

Voor een meisje zijn we er weer uit...toendertijd ook.
Maar een jongensnaam pfffff
Ik vind ook 1 naam erg leuk, maar manlief ook niet!
tja en dan?
bedoel, als hij met een naam aankomt die ik niet leuk vind gaat deze ook niet door!
je moet m toch beide leuk vinden!

en tja...dat is vaak erg lastig!!!

succes!

Hai,

Wij hadden tot een paar weken geleden hetzelfde probleem. "mijn' naam vond ik verder er bovenuit steken dan zijn naam. Ik heb gewoon de hele tijd de naam gezegd als we het over de baby hadden en uiteindelijk (yesss) zei hij ineens "Vind 'm steeds mooier worden"   en nu zijn we het er gelukkig over eens!!

Dus misschien is dat een tip? Ipv baby of een ander koosnaampje, gewoon de naam noemen, dan went hij er mss aan....

Succes!

Groetjes,
Patty mv Nynke en 33+4 zwanger van "frummel" (hier houd ik 'm nog ff geheim haha)

uhm een dubbele naam geven .
En dan maar discuseren welke de roepnaam wordt.

Verder heb ik geen idee hoe je hem moet overhalen.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug
Bovenaan