Hoe haal ik mijn Hubbie over???

- Gooi je charmes in de strijd!
- Herinner hem aan zijn trouw-belofte (of als hij daar geen bezwaar tegen heeft: dreig met niet te zullen trouwen).
- Voer hem dronken en laat hem een contract ondertekenen waarin hij instemt met "jouw" naam.
- Overtuig hem dat "jouw" naam beter past bij Tygo dan "zijn" naam.
- Kijk of "zijn" naam al in de top 10 staat (Google namenteller), je wilt toch niet dat jouw kind bij nog 2 of 3 met dezelfde naam in de klas komt te zitten.

Tussenoplossingen:
- gebruik beide namen (maar die was al vaker genoemd).
- maak 1 nieuwe naam van de 2 bedachte namen.
- ga op zoek naar een compleet nieuwe naam.

Hoop dat je hier wat mee kan! Succes!

Ellen mv Julian

oh wat ontzettend lastig!!!
ik vind de tip van vaak 'jouw' naam zeggen een goeie, volgens mij moeten mannen altijd even wennen aan die naam
verder: wie heeft bij de eerste de naam bedacht, dan is het nu toch eigenlijk de beurt aan de tweede
en misschien gaat hij toch nog inzien dat de naam voor jou echt heel belangrijk is, zoals bij Susan

succes!

liefs Jenneke

Hahahaha,

Bedankt voor jullie leuke en grappige reacties. Zoals ik al zei: de meest voor de hand liggende acties heb ik al ondernomen. Het is niet zo makkelijk om mijn Hubbie over te halen. Hij heeft heel duidelijk zijn eigen mening en vind "mijn" naam gewoon ècht niet mooi. Hij vind het een ouderwetse naam (huh???)

*Charmes in de strijd werkt niet
*De formule 1 kaarten werken niet (ik ga sowieso wel heen, zegt ie)
*Van 2 namen 1 maken lukt niet in dit geval, dan krijg je ècht iets on-uitspreekbaars.
*Emotionele doos uithangen heeft tot nu toe niet gewerkt hahahaha, maar ik kan werkelijkwaar janken om ALLES, haha.

Ik weet het niet. Ik denk dat als ik de naam erg vaak zou gebruiken (bijvoorbeeld als koosnaampje voor de baby) dat hij dat juist opdringerig zou vinden en alleen maar meer zijn hakken in het zand gaat zetten. En dus anti-... wordt.

Mijn naam staat niet in de top 20, die van Hubbie wel. Dus, misschien dat daar een deal over te sluiten is.

Hmmm, ik hoop ècht dat hij overstag gaat. Net zoals hierboven beschreven, dat hij hem vanzelf leuker gaat vinden.

De naam Tygo hebben we trouwens een beetje samen bedacht. We zijn allebei afzonderlijk van elkaar achter de pc gedoken en kwamen allebei met een lijstje met minimaal 10 leuke namen terug. Die hebben we van elkaar bekeken. Tygo stond op die van mij en die vond hij ook direct leuk. Toen de 20-week-echo was geweest en het bleek een jongetje, begon hij tòch te twijfelen over de naam. Toen heb ik gezegd:"Je moet hem gewoon een aantal keer hardop (in de auto bijvoorbeeld) zeggen, met de achternaam erachter. Je ziet vanzelf dat de naam lekker loopt en stoer klinkt. Toen was hij zo weer omgepraat gelukkig. Nu gebruikt hij dat juist tegen mij. Nu zegt hij tegen MIJ:" Je moet het gewoon wat vaker hardop zeggen, je vind het vanzelf leuk". hahahahaha

Misschien komen jullie met nog een leuke naam?
We houden van kort (liefst twee lettergrepen), hollands, makkelijk uitspreekbaar, moet bij Tygo klinken en de achternaam is Janssen...
Leef je uit zou ik zeggen (voor beide geslachten dan hè?!?!)

Groetjes happyM.

Pfff,moeilijk hoor!
En als hij het écht geen mooie naam vindt,vrees ik dat je verder moet zoeken...helaas voor jou natuurlijk.
Ok,hier een paar  suggesties voor jullie

Mika(Micah,Mica)
Yhari(Jari,Yari)
Ravi
Xavi
Dion

Moeilijk hoor,én smaken verschillen natuurlijk...
Succes!

Groetjes Tanja

zwijgen en luisteren, hem laten praten dan l*lt ie zich vanzelf vast of jouw richting op. Zijn ze niet gewend, dat “wij” stil zijn en dan raken ze zo in de war dat je er ineens uit bent. Succes!!!

ps dames, werkt voor nog véél meer kwesties hoor .

Ik moest wel lachen om je berichtje
Wij hadden hetzelfde ook met Fay
Ik had Fay en hij had Cheyenne
En daar kwamen we ook niet uit en mijn hubbie zei ook ik moet aangifte doen gna gna gna
Toen zijn we eruit gekomen dat ze Fay ging heten en haar tweede naam Cheyenne zou worden.
Nou mooie oplossing toch.

Succes

Groetjes Ilse mv Danique en Fay

Terug
Bovenaan