Hoe halen jullie de flessen er af?

Dankjewel Lewis voor je reactie! Ja hier gaan de twee slaapjes soms goed. En soms lassen we nog een derde in, eind vd middag. Het is altijd een beetje passen en meten, zowel met de flessen, vaste voeding en de slaapjes. Mooi om te zien hoe kindjes zichzelf met behulp van papa en mama verder ontwikkelen en ook corrigeren als het gaat ook om behoeftes. Met een beetje hulp (voor mij van dit forum:)). Fijn hoe je beschrijft hoe jullie het hebben gedaan. Haal ik toch ook weer wat dingen uit hoe wij t kunnen aan gaan pakken.

En ook knap dat je nog weet hoe jullie dat hebben aangepakt en ook op welk punt. Ik weet al niet eens meer wanneer ik begonnen ben met bv. brood of aanbieden van vlees bij het avondeten ?

 
Volgens het schema van het cb hoort mijn kindje van 9.5 maanden nu 1à2 flesvoedingen per dag te drinken, 3 maaltijden+water/thee/bekertje melk en evt tussendoortjes.
Dat gaat niet haha. Hoe ik het ook probeer om melk te vervangen met vast voedsel, hij blijft melk willen. Ookal heeft hij een heel potje avondeten van 250 gr op, hij wil een uurtje later echt zijn flesje melk. Ook overdag, als hij goed heeft gegeten brood en fruit etc of yoghurt.... Hij wil daarna alsnog zijn flesje, anders slaapt hij niet.

Ik geef in de ochtend bij wakker worden en in de avond voor het slapen een volle fles, van 180+6. Dit gaat meestal helemaal op.
Overdag eet hij fruit/brood/yoghurt/avondeten. Daarbij oefen ik elke keer met water drinken maar dit zijn echt nog maar paar slokjes.

En voor elk slaapje (hij slaapt nog 2-3 keer per dag) een flesje van 90 of 120. Wat ik wel vaak doe is het flesje verdunnen, dus 120 ml water met 3 schepjes ipv 4...

Heel eerlijk, ik lees wat het cb mij zegt en stop het dan diep achterin de kast en doe mijn ding :)
 
Terug
Bovenaan