hoe hebben jullie dit gedaan

hoi

ook hier al vanaf 4 mnd de laatste fles om 19.30--20 uur
door dat te doen sliep hij juist langer de nacht door,
we hebben hem niet vervroegd, maar gewoon die van 23 uur niet meer gegeven
ging meteen goed eigenlijk, we geven ook geen pap in de laatste fles, dat werkte averechts bij jens, hij kwam dan eerder.
vanmorgen cb geweest, jens is 6 mnd en bijna een week,
en kregen een voedingsadvies mee
smorgens fles
smiddags beginnen met korst brood en fles
16 uur groente met fles als toetje, en die fles vervangen door yoghurt binnenkort
en voor het slapen nog een fles
dus nog maar 3 flessen,

ik doe het nog even anders, ik geef jens nu 8 fles, 10 fruit, 12 fles, 15.30 klein flesje, 17.30 groente, 19.30 fles

je kan makkelijk naar 4 flessen al, zeker als je bijvoed

Met die laatste fles is het gewoon uitproberen. Zelf zou ik de fles steeds een beetje gaan vervroegen om te kijken hoe ze het doet.
Bij Laura hebben wij die laatste fles heel lang gegeven omdat ze anders weer om een nachtfles kwam. En daar hadden wij echt geen zin in.

Ruben heeft nu nog 5 flessen van 200ml. Donderdag moet hij weer naar het cb en dan zullen we het wel gaan hebben over bijvoeding. Ik heb zelf het idee dat hij er aan toe is en er zijn verder geen allergieen. Bij Laura zijn we ook met 4 maanden bijvoeding gaan geven.

Maar wil jij jouw dochter al brood gaan geven? (omdat je vroeg naar meiden die al brood geven). Volgens mij is het advies om daar rond de 7 maanden pas mee te beginnen. Sommigen zijn ruim 6 maanden als ze brood krijgen.

Groeten, mam van Laura (3 jr)  en Ruben (4 mnd)

Terug
Bovenaan