Hoe hebben jullie dit geregeld?

Hoi Dames,

Wij zijn vandaag EINDELIJK naar de notaris geweest om de voogdij over de kinderen te regelen voor het geval wij onverhoopt overlijden. Mette is dik 2,5 jaar dus het werd wel tijd. We hebben goede vrienden die in alle opzichten geschikt zijn en tevens bereid zijn om onze kinderen op te vangen gevraagd voogd te worden. We hadden een testament maar dit is ook veranderd nu we kinderen hebben. Het bleek nog best een ingewikkelde kwestie maar het voelt erg goed dat het geregeld is. Het blijkt wettelijk nogal veel haken en ogen te hebben als er niks is geregeld. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ben ik de enige die er zo laat mee is?

gr.Ing

Hier nog niks geregeld. Sam is bijna 2½ en Dani bijna 1 jaar. We hebben wel in het testement iets staan dat als er iets met 1 van de twee gebeurd maar verder niks. Denk dat we daar ook maar iets mee moeten gaan doen. Stel je voor dat er iets gebeurd. moet je dat in je testement veranderen??

Groetjes Patricia

Wij moesten ons oude testament laten vervallen omdat onze broers en ouders daarin erfgenaam waren en dit nu dus de kinderen moeten zijn. Tevens hebben we geregeld dat onze kinderen worden opgevangen als we vroegtijdig overlijden en dit moet ook officieel en die mensen moeten dan ook weer financieel gecompenseerd worden ed.

gr.Ing

Wij zijn al wel bij de notaris geweest om alles te bespreken en hoe we alles willen ivm testament enzo dat weten we al maar wij gaan dan ook meteen voor een geregistreerd partnerschap maar het kost ook allemaal een hele hoop geld en daar moeten we nog even voor sparen maar het hoe en wat daar zijn we wel uit, ook de voogden hebben we geregeld maar er komt evengoed een hoop bij kijken, we moesten zelfs een executeur testamentair uitzoeken en meer van dat soort zaken dus het is niet even doen maar goed voorbereiden!

Groetjes Mascha

Klopt! Wij hebben ook een testamentair executeur aan moeten wijzen en inderdaad het is prijzig. Wij zijn getrouwd dus dat scheelt wel in de kosten denk ik. Al was het nu wel een fiks bedrag omdat we de hypotheek ook overzetten naar een andere bank. Ik vond het ook veel gedoe hoor maargoed nog even en dan is het definitief geregeld (volgende week tekenen.
gr.ing

Wij hebben het vorig jaar allemaal geregeld, het gaat hier wel iets anders maar komt op hetzelfde neer. Wij vonden het wel heel belangrijk omdat onze familie niet in de buurt woont. Mocht ons wat overkomen dan zouden de kinderen meteen naar een tijdelijk pleeggezin worden geplaatst en nu staan vrienden op papier.
Maar idd hier ook een dure zaak!

Groetjes

Hi,

Hier hebben wij niks geregeld op het gebied van opvang voor onze kinderen als wij er niet meer zijn. De erfenis is geregeld via het getrouwd zijn. Onze kinderen zijn dan wettelijk gezien altijd erfgenaam.

Wij komen er niet uit wie we moeten vragen als wij er niet zijn. Mijn zwager en schoonzus willen geen kinderen, dus die willen we het niet vragen. Van mijn zus weet ik dat zij het toen niet wilden met hele goede vrienden. Dus dat is best lastig. Ouders vraag ik het sowieso niet.

Ik weet dat het beter zou zijn om het te regelen, maar het is hier best moeilijk de juiste mensen te vragen.

Gr. Tamara.

Hey!
wij zijn twee jaar geleden getrouwd, en hebben toen alles laten regelen.
Mijn zus is voogd over onze drie schatjes..en nee, wij waren er ook heel laat mee hoor..De oudste was al 8 jaar!!
Maar wel fijn het geregeld te hebben..mijn man heeft een eiegen bedrijf, dus ook dat geeft extra rompslomp...mn qua erfrecht, etc.
Maargoed je geeft wat geld uit, maar dan heb je ook wat!
Gr Rina

Terug
Bovenaan