Hoe hebben jullie dit geregeld?

Ik heb wel een testament. Dit omdat de oudste van mij uit een eerdere relatie is, en er daardoor een aantal zaken goed geregeld moesten worden. Met het opmaken van het testament waren mijn man en ik nog niet getrouwd, dus dan kan je niet uitgaan van het langstlevende. En ik wilde natuurlijk niet dat mijn ex mijn zoon's erfenis gaat opeisen als ik overlijd. Nu zijn we getrouwd dus gaat dat niet meer op. Testament is iets aangepast. Zo heb ik wel geregeld dat als ik overlijd en mijn man ook en mijn oudste is nog geen 21, mijn zus de erfenis beheert. (geld ook voor de andere kinderen trouwens, maar voor mijn oudste toch wel in het bijzonder, omdat ik absoluut niet wil dat mijn ex dat geld in handen krijgt)

Voogden hebben we niet. Ik zou ook niet weten wie op dit moment eigenlijk. De oudste gaat natuurlijk gewoon dan naar zijn vader, maar voor de andere twee kinderen zouden we dat toch moeten gaan regelen. Vind ik wel heel lastig hoor.

Het is inderdaad lastig om te bepalen wie je gaat vragen als voogd. Ze moeten het ook maar net zien zitten... Wij hebben daarbij geluk denk ik. Hele goede vrienden van ons wilden het graag doen voor ons en hij is ook nog eens controller dus kon meteen aangewezen worden als testementair executeur. De notaris raadde aan dit bij 1 persoon te leggen dus voogd en alles in in. Zijn vrouw is kinderdagverblijfleidster en beiden hebben ze een erg groot hart. We vertrouwen ze blindelings en onze kinderen hebben een goede band met ze. Maarja wat gebeurd er als zij wegvallen... Laten we daar maar even niet vanuit gaan.
gr.Ing

hoi hoi,
ja wij hebben dit ook allemaal redelijk recent geregeld. Tegen het einde van mijn zwangerschap van Shira vond ik dat het nu echt moest, ik wou het nl al geregeld hebben toen ik in verwachting was van Sarah hihi. Wij waren al getrouwd dus mbt langst levende was alles al duidelijk, maar we hebben nu dus inderdaad ook hele goede vrienden gevraagd om voogd te zijn voor onze kinderen mocht ons wat gebeuren. We hebben lang nagedacht over wie hiervoor te vragen, ook omdat deze vrienden zelf (nog) geen kinderen hebben, maar ze zijn nu zelf ook net getrouwd en in een volgende fase van hun leven. We hebben ze officieel gevraagd en ze voelden zich erg vereerd hihi. Ze waren al heel erg betrokken bij de kids maar dat is nu alleen maar meer en we weten dat mocht het ooit nodig zijn ze het met heel veel liefde zullen doen en ook nog met ongeveer dezelfde ideeen over opvoeden en normen en waarden zoals wij die hebben.
Verder hebben idd ook een testementair executeur benoemd om de zaken te regelen. Dat is overigens de man van hetzelfde stel :).
Verder hebben we specifieke zaken over onze erfenis en het uitsluiten van bepaalde familieleden vastgelegd. Al met al was het best complex maar ik ben blij dat we nu alles geregeld hebben. En ja ik vond het wel veel geld, maar nu is het wel helemaal officieel geregeld.

Overigens hebben wij niets vastgelegd voor de situatie zoals Ing die beschreef als zij ook wegvallen...daar gaan we inderdaad maar niet van uit ook al gaan we ieder jaar met zijn allen gezamenlijk op wintersport...

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan