Hoe hebben jullie miskraam verwerkt?

Qua ziek nelden/nieuwe baan: dat hangt er helemaal vanaf hoe jij je voelt en wat je nodig hebt. Het kan ook juist voor de nodige afleiding zorgen. Ik weet niet hoeveel uur je werkt? En of je het ziet zitten om te proberen en dan kijken of het juist fijn is of niet?
Je kan er ook over nadenken om open kaart te spelen, want ik snap wel dat ziek melden op je 1e werkdag niet ideaal is. Als ze de echte reden weten, is er wellicht meer begrip? Maar dat moet je zelf bepalen hoe dat voor jou is. Je bent natuurlijk niets verplicht, maar ik ben altijd meer van de eerlijkheid en voel ik me beter bij. Succes! 
 
Ja ik vind het lastig. Mn omgeving zegt juist ga werken, je kan het niet maken gelijk ziek te zijn enzo. En t geeft afleiding, anders is beginnen misschien nog moeilijker. Ik ga 32 uur werken.
Als ik niet ga dan ga ik idd open kaart spelen. Maja dan ben ik 'die collega die een miskraam heeft gehad'. Dat label vind ik ook niet fijn. Dat ze me nog niet gezien hebben en dat al denken. Of ik moet vragen aan mn leidinggevende of ze dit niet wil delen. Maar dan krijg ik mss alsnog de vraag als k een week later wel op het werk ben, waarom ik later ben begonnen. Eigenlijk ook geen zin in.. Denk dat ik het toch maar moet proberen. En hopen dat ik niet te veel heb gehuild na het ziekenhuis bezoek morgen.. 
 
Vroeg of laat wordt je hoe dan ook geconfronteerd met mensen bij wie het wel gelukt is, en in de kinderopvang zeker.
Of je bent er blij mee op die manier toch bij kinderen te kunnen zijn, of je wordt opgevreten door jaloezie.
Mijn kraamverzorgster was al aardig op leeftijd en heeft altijd een kinderwens gehad, maar nooit een partner. Ten tijden van de adoptie stop had ze het erover dan maar te adopteren. Ze heeft al die jaren voor pas geboren kinderen van anderen gezorgd.
Heb je de kracht om voor andermans kinderen te zorgen, als je er zelf geen krijgt?
Of haal je daar juist kracht uit?
 
 
 
@essil ik heb afgelopen week wel gewerkt. Maar do en vr huilend thuis gekomen. Op dit moment doet het toch erg veel pijn. Ik weet niet of ik het moet gaan delen met mijn leidinggevende (na een week in dienst te zijn) of toch wat anders moet gaan zoeken. Is ook voor het eerst dat ik met kinderen onder de 4 jaar werk. Daarvoor altijd pubers of oudere basisschoolkinderen. 
 
Terug
Bovenaan