<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben op dit moment 28+3 zwanger. De laatste weken heb ik erg last van mn rug en m’n liezen. Ik kan nooit te lang in een stoel zitten en een autorit van een half uur is al een ramp. Ik krijg dan erg last van mijn rug, meer in het midden bij mijn ruggengraat zegmaar. Bij elk stapje etc hoor ik het ook duidelijk elke keer knakken. Ook heb ik erg last van mijn liezen en dan vooral als ik slaap, bij bepaalde houdingen is het gewoon niet uit te houden. Ik heb al geprobeerd om met een kussen tussen mijn benen te slapen maar dit helpt ook niet, wel voel ik de zwaarte dan minder op mijn benen. Ik loop nu al 4 weken bij een fysio en die weet van mijn klachten. Ik heb oefeningen meegekregen die ik thuis moet doen en elke week even 10 minuten massage en zo wordt ik elke keer naar huis gestuurd. De pijn ligt volgens haar aan mijn houding, maar dezelfde houding heb ik al jaren dus de vraag is waarom ervaar ik dan nu pas zo’n pijn? Ik zat te kijken op internet en kwam bekkeninstabiliteit tegen. Zou ik dit ook kunnen hebben nu met de zwangerschap en hoe wordt dit vastgesteld? De fysio doet niks in mijn ogen. Mijn man moet elke dag mijn rug masseren omdat het anders zo erg vast zit en pijn doet.. Ik hoor graag ervaringen.</p>