Hoe herkennen koemelkallergie?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben benieuwd of er hier ouders zijn waarvan hun baby koemelkallergie heeft. Wij vermoeden dat onze dochter dit heeft en willen dan ook langs de dokter gaan.</p><p>Hoe kwamen jullie er achter dat je baby dit had? Welke symptomen waren overduidelijk? Heeft uiteindelijk andere voeding het probleem opgelost?</p><p>Alvast bedankt voor jullie moeite!</p>

Onze zoon had witte stukjes in zijn ontlasting en spuug. Veel krampen, uitslag en snotterig. Nu heeft mijn man als kind ook kma gehad, dus het lag hier voor de hand. Wij zijn overstapt op pepti en alle klachten die hij had verdwenen binnen 2 weken. Toen we de eerste keer provoceerden, ging hij meer spugen en kreeg weer eczeem. 

Ah ha. Ik heb zelf eczeem schijnt dan ook dat je kind het sneller kan krijgen.
dikke rode ogen komt dat je ook nog bekend voor? Ook voornamelijk savonds meer huilen door alle pijntjes? 
Onze dichter heeft nog niet echt eczeem wel huiduitslag, bultjes. 

Wij zijn er afgelopen week achter gekomen dat ons zoontje kma heeft... in eerste instantie niet echt duidelijke symptomen. Achteraf terugkijkend valt er veel op zijn plek nu.
ons zoontje had eerst eczeem op zijn piemeltje, wij dachten soort luieruitslag in eerste instantie. Op gegeven moment had hij ook hele rode/schrale wangen en kin, dit bleek ook een soort eczeem. Verder was hij vaak na voedingen jengelig en onrustig. Wij dachten dat dat kwam omdat hij nog wel wat lustte. 
afgelopen 3 weken werd het huilen steeds erger, werd steeds meer krijsen en op een gegeven moment krijsen vanuit zijn tenen alsof hij vreselijke pijn had! Bij de huisarts beland, die vermoedde kma. Contact opgenomen met CB die adviseerden ons om pepti te halen. Na 2 flessen hiervan wilde meneertje echter helemaal niet meer drinken! Het krijsen bleef aanhouden, dus weer huisarts gebeld en die heeft de kinderarts gebeld en we moesten meteen naar het ziekenhuis komen. Afgelopen week heeft zich dit afgespeeld, hij heeft 3 nachtjes in het ziekenhuis gelegen. Hij krijgt nu nutramigen, daar moest hij qua smaak erg aan wennen maar het went steeds meer.
wat is zeg, in eerste instantie geen super duidelijke symptomen hier, maar als ik terug kijk heeft hij er waarschijnlijk al wel langer last van gehad. Ben heel blij dat de nieuwe voeding goed aanslaat... we hebben eindelijk sinds weken weer een vrolijk mannetje in huis!

[quote quote=10257007]Ah ha. Ik heb zelf eczeem schijnt dan ook dat je kind het sneller kan krijgen. dikke rode ogen komt dat je ook nog bekend voor? Ook voornamelijk savonds meer huilen door alle pijntjes? Onze dichter heeft nog niet echt eczeem wel huiduitslag, bultjes.[/quote]
Dikke rode ogen had onze zoon niet, maar het kan wel een vorm van een allergische reactie zijn. De eczeem begin bij onze zoon als een soort baby acne, maar z'n hele gezicht zat al snel onder de schrale eczeem. Gelukkig leek hij daar zelf niet echt last van te hebben. Het huilen 's avonds heeft volgens mij bijna elke baby wel in meer of mindere mate. 
Het klopt dat eczeem een soort broertje is van koemelkallergie, net als hooikoorts.

Jeetje chantie wat een heftig verhaal! 
Ik twijfelde ook of ik contact op moet nemen met het consultatie bureau of met de huisarts. Wat raden jullie aan?
onze dichter heeft nu ook al zo’n 2 weken baby acne dus dat zou dan ook zomaar eczeem kunnen worden?
wat is het zoeken zeg en lastig!

Ik zou de huisarts even bellen als je dit vermoeden hebt (tenzij je deze week toevallig een afspraak bij het cb hebt staan)! Hoe oud is je dochter? Onze zoon (die voeding krijgt obv geitenmelk) was in het begin ook vaak onrustig na voeding en had last van eczeem (nu 12 weken en is nu al veel minder). Maar hier dus geen kma ;). Maar volg je moedergevoel, als je het vermoeden hebt dat er bij je dochter meer aan de hand is dan de 'gewone' kramp en reflux na de voeding gewoon aan de bel trekken!

Vanochtend even naar de huisarts. Ben benieuwd. Ergens kan het natuurlijk ook omdat ze 5 weken is gewoon de lastige tijd is en we er doorheen moeten, maar als dat niet zo is voel ik me achteraf heel schuldig! Dus laat de huisarts maar bepalen dacht ik. 

Terug
Bovenaan