Hoe herkennen koemelkallergie?

Hoi! Wat heeft de huisarts gezegd?
Hier ook een licht vermoeden van KMA bij mijn dochter van 11 weken. Kenmerken:
- Spugen (meerdere 'mondjes', geen bogen, witte stukjes erin)
- Veel onrust in haar lijf: ze huilt opzich niet veel maar is gewoon niet echt vaak tevreden. Veel 'mekkeren'.
- Al sinds dat ze een week is heeft ze een soort luieruitslag (HA zegt: 'gaat wel weer weg')
- Heeft heel erge eczeem gehad in haar gezicht, is verholpen met antibiotica- en hormoonzalf (HA heeft toen alleen symtpomen bestreden maar met geen woord over de mogelijke oorzaak gerept)
- Sinds ongeveer 6 weken heftige krijsbuien 1-3 keer per dag (niet altijd rondom de voeding)
- Mijn vriend had vroeger KMA en wij hebben beiden astma
- Eerste weken had ze een piepende ademhaling
Ze heeft circa 4 weken borstvoeding gehad en vanaf 4 weken volledig kunst wegens borstontstekingen etc. (Nutrilon standaard). Vandaag besloten om vanaf nu 6 weken Pepti te gaan geven en te kijken of we verschil merken. Ben hiervoor vorige week naar CB gegaan (die zeiden 'kun je proberen') en de HA zei hetzelfde. Klonk echt een beetje als 'zoek het maar uit en dan zie je wel of het werkt'. Over een week of 4 ga ik terug naar de huisarts voor een machtiging voor Pepti - indien het werkt. Vorige week ook nog naar de osteopaat geweest en die heeft haar ook behandeld.

Nu maar kijken hoe/ of dit alles wat gaat doen..

Hallo.
Ik lees graag even mee. .
Onze dochter heeft al vanaf dag 1 Hero standaard 1 en is altijd al een beetje huilerig geweest. 
Nu is ze bijna 10 week oud vanaf 2 weken zet ze het overdag op krijsen gewoon vanaf smorgens tot savonds laat, dan is ze zo moe is dat ze snachts wel slaapt.  En de volgende dag is het weer het zelfde liedje .  Overdag wil ze ook maar 60 tot 80cc drinken per fles. 
We hebben haar gister naar mijn schoonmoeder gebracht daar is ze gebleven tot vanmiddag en ze heeft daar niet gehuild of gekrijst maar lekker geslapen. 
Vanmiddag weer naar 
Nu was ze bij ons thuis weer, eerst rustig totdat ik haar weer de fles gaf hero standaard 1 het was weer niks anders dan huilen. Wou niet getroost worden. We hebben haar weer naar mijn schoonmoeder gebracht en heb haar daar de fles gemaakt blijkt dat ze daar hero Hypo-allegeen 1 krijgt en nadat ze de fles leeg had was ze rustig en sliep zo weer. 
Ik ben er zo onzeker van geworden en denk zelf dat ze niet bij mij wil zijn ( wat natuurlijk niet zo is ) maar mijn emoties zijn momenteel zo hoog en niet weten wat er nu aan de hand is. 
Donderdag gelukkig naar consultatie bureau en daar het verhaal uitleggen. 

Ons zoontje kreeg na 3 maanden ineens bloed in zijn stoelgang. Verder eigenlijk geen andere symptomen. Nutrilon pepti geprobeerd maar hielp niet. Nu drinkt hij puramino (vroegere nutramigen aa) en sinds hij dit drinkt geen bloed meer. De melk smaakt echt heel vies ocharme maar hij lijkt het graag te drinken gelukkig!

Lissete: ik ben helemaal vergeten te reageren. De dokter vermoede dus ook koemelk allergieën en ik kon contact opnemen mer consultatie bureau om ook nog te overleggen met hun. Mij werd ook aangerade om pepti te geven. Jeetje wat stinkt dit en ze spuugt er nog veeel meer van uit omdat het zo ligt verteerbaar is.
om het vergoed te krijgen zeggen ze bij mij 2 weken pepti proberen dan weer normale voeding en dan kijken wat het doet. Herkenbaar? Het is echt lastig.
gebruiker 101 kun je die niet thuis ook een keer geven? Dan weet je het maar. Baat het niet schaat het niet!

Ik lees ook mee! Hier een zoontje van bijna 8 weken met veel symptonen die wijzen op KMA, maar zeker weten we het (nog) niet.  Sinds eergister op Pepti. Gister ging heel goed, vandaag weer vrij huilerig... ik weet dus niet of het wel werkt... we zullen het zien...

Mijn dochter heeft ook koemellk allergie gehad, maar inmiddels er weer overheen gegroeid. Ze huilde alleen maar, was niet te troosten en zat helemaal onder de exceem in haar gezichtje. Dat voelde ze zelf ook, want ze krabde zichzelf helemaal open. Ook haar ontlasting werd dik, en regelmatig spugen. 
Allemaal symptonen die onze huisarts niet herkende als koemelk allergie. Hij vond dat ik maar over moest stappen op hypo-allergene flesvoeding. Uiteindelijk heb ik de problemen aangekaart bij het consultatiebureau en die zeiden meteen dat is een koemelk allergie. Ook bij de provocatietest was duidelijk verschil te merken. 
Ik zou zegggen: volg altijd je moeder instinct! als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan is het meestal al ook zo. Als eerst zou ik de huisarts proberen, maar lukt dit niet is het consultatiebureau ook een mogelijkheid.

[quote quote=10257080]Jeetje chantie wat een heftig verhaal! Ik twijfelde ook of ik contact op moet nemen met het consultatie bureau of met de huisarts. Wat raden jullie aan? onze dichter heeft nu ook al zo’n 2 weken baby acne dus dat zou dan ook zomaar eczeem kunnen worden? wat is het zoeken zeg en lastig![/quote]
Sorry, helemaal niet meer gereageerd... hoe gaat het nu met je dochter??
denk dat als je moedergevoel je ingeeft dat er iets niet klopt je gewoon altijd aan de bel moet trekken bij de HA... wij kregen alleen maar complimenten van de HA dat we onze bezorgdheid uiten.
wij zijn afgelopen maandag weer bij de kinderarts geweest. Ze gaan een blinde provocatie test inplannen om te kijken of hij zeker weten KMA heeft. Moet ook van de verzekeraar anders krijgen we de voeding niet meer vergoed. Maar ook wel fijn om dan zeker te weten of hij het wel of niet heeft. Kinderarts gaf aan dat hij misschien ook zo gereageerd kan hebben ivm gevoelige darmen, dus nu afwachten wanneer we daarvoor naar het ziekenhuis moeten.

Onze dochter zit nu een kleine 4 weken aan de nutramigen. Ik heb zelf koemelkallergie gehad als baby dus we waren er al op bedacht. 
Ze had na de kraamweek  maar 1x per 2 a 3 dagen ontlasting. Op een gegeven moment toen we ophoogde met voeding, begon ze enorm te huilen. Ze veranderde echt bijna in een huilbaby en het was overduidelijk dat ze pijn had. 
Even aangekeken of het niet wennen aan meer voeding was maar na 2 weken toch gevraagd om nutramigen (pepti daarvoor al geprobeerd wegens piepende ademhaling maar hiervan ging ze enorm spugen). Na 3 dagen een heel ander kind. Van de kinderarts hoefde we ook niet meer te provoceren. Het was duidelijk wat haar betreft. Verzekering heeft daar niets over gezegd.. 
Groetjes 

Terug
Bovenaan