Hoe hoog is jullie bloeddruk?

Hallo allemaal,

ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en een of andere mutserige stagiaire heeft mijn bloeddruk opgemeten en kwam op 140 om 85. Volgens de arts hoef ik me geen zorgen te maken. Mijn volgende afspraak is pas over vier weken maar ik ga volgende week voor de zekerheid even langs bij de huisartsassistente, want ik vind het wel veel.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken, mijn bloeddruk is altijd zo tussen de 130/80 en 140/85. Een aantal weken geleden was hij wel wat lager zo rond de 110/65 en daar voelde ik me helemaal niet zo lekker bij, duizelig enzo.
Nu is het wel zo dat ik voor mijn zwangerschap al hoge bloeddruk had en ik heb hier ook medicijnen voor, sta ook bij de gyn onder controle. Waarschijnlijk is mijn situatie dus wel wat anders.
Maar als je zekerheid wilt zou ik idd gewoon volgende week een keer naar de huisarts gaan om over te meten.
Sucses enne....niet teveel zorgen maken he!

Groetjes, Patricia

Hoi

Een bloeddruk kan ook een moment opname zijn. Ik heb in deze zwangerschap 1 keer een bloeddruk gehad van 138/81 en de keren erna was ie lager. Soms zelf wat aan de lage kant dat ik erg duizelig was.Maar goed ik zou als ik jou was er niet gerust onder voel gewoon een keer extra laten controleren.
Succes!

Groetjes bg

Hoi,
Een onderdruk van 85 is echt niet te hoog.
Een onderdruk tot 90 is goed!
En ten tweede het is een moment opname ,je kan hem 10 min. later doen en hij kan 75 zijn.

Bij de een hoort een bloeddruk van 65 en voor een ander is 80/85 heel gewoon.
Dus helemaal geen reden tot zorgen!

fijne zwangerschap.
groetjes yvonne

Hallo
Je bovendruk kan erg verschillen 140 is niet iets om je zorgen over te maken.
Meestal is  de bovendruk  100 plus je leefdtijd maar dit gaat niet altijd op
onderdruk is ook goed boven de 90 spreek je pas van een  licht verhoogde bloeddruk
vaak heb je tijdens de zwangerschap een verlaagde bloeddruk maar 140 om 85 is niet iets om je zorgen over te maken

Ik heb meestal zo ongeveer 110/70 maar ik ben van mijzelf al laag. Als je je zorgen maakt laat je het gewoon nog even meten. Er is vast niks aan de hand maar voor je eigen rust is dat wellicht fijn. Gewoon doen hoor!

gr.Ing

Mijn bloeddruk schommelt ook heel erg. De laatste meting was 120/ 85 en dat is voo rmijn doen heel netjes. Tijdens mijn vorige zwangerschap was de bloeddruk een keertje 140/ 95 en dus iets verhoogd. Maar omdat mijn bloeddruk altijd al een beetje aan de hoge kant is maak ik me daar geen zorgen over. Het enige wat we deden voor de zekerheid is een urinetest om nog eens extra de eiwitten te meten.
Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik altijd, hoe onbelangrijk ook, heel erg zenuwachtig ben voor elk doktersachtig bezoek en daarbij voor de bloeddrukmeter. Dat is een soort fobie van mij helaas.
Maak je niet druk en je kan het altijd voor de zekerheid nog eens laten meten. Een meting is alitjd een moment opname.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan