Hoe hoog is jullie bloeddruk?

Bij mij ligt mijn bloeddruk nu rond de 120/60, maar ook als ik niet zwanger ben is ie altijd laag, dus voor mij is dit prima! Bij mijn vorige zwangerschap is ie geloof ik tot de 120/80 gegaan, maar dat schijnt normaal te zijn dat ie op het einde wat omhoog gaat.
Ik geef je groot gelijk dat het even een keer extra wilt laten checken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust, gewoon doen!!
Gr. Anne-Marie

mijn bloeddruk is steeds rond de 100/60, met als laagste 100/45 voel me steeds prima...vorige zw. liep ie met 38 weken op naar 120/85, maar ben nu 39 weken en hij is nog steeds laag...morgen weer meten ben benieuwd

Yvonne

hoi
de laatste keer was mijn bloeddruk 120/75.
Jou bloeddruk is niet te hoog hoor, de bovendruk (hoogste getal) kan door het minste geringste al omhoogschieten, door stres emoties noem maar op. De onderdruk is wel belangrijk en die mag maximaal 90 zijn tijdens de zwangerschap is die ietsjes hoger dan 90 is het ook nog niet ernstig maar moet je er rekening mee houden met zout en drop enzo.

groetjes silvia

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb normaal gesproken een bloeddruk van 110 om 65. Daarom schrok ik gisteren wel. Vooral omdat ik de laatste dagen vaak duizelig ben. Ik ga het zeker volgende week bij de huisartsassistente opnieuw laten opmeten.

Groetjes van Marloes

De bovendruk telt amper mee hoor! Het gaat om de onderdruk!
Het klopt dat de onderdruk maximaal tot 90 goed is, 95 is nog niet verontrustend maar wel om in de gaten te houden.
Ikzelf had tot 4 maanden 120/55, dus die 55 was wel wat aan de lage kant. Maar ja, niks aan te doen, was af en toe was dizzy.
Nu, een week of 2 geleden was ie: 140/60. Iets beter. Die bovendruk kwam omdat ik het óntzettend warm had! Het was daar bloedheet.
Als je bovendruk natuurlijk extreem is, dan is het een ander verhaal, maar het gaat eigenlijk om de onderdruk dat díe niet te hoog wordt.

Hoi Marloes,

Als ik jou was zou ik me er echt geen zorgen over maken. Je bloeddruk is echt in orde. Juist als je je nu onnodig druk gaat zitten maken gaat je bloeedruk  dadelijk wel omhoog, puur van de zenuwen. En dat terwijl het echt niet nodig is.

Mijn bloeddruk was nu ook al 2x 140 over 85 terwijl die normaal veel lager lag. Ik maak me er totaal geen zorgen over. Ik had de eerste keer wel wat eiwitten in de urine en dat moest wel extra getest. Ook dit was later in orde

Gr Vanessa 38+5

Terug
Bovenaan