Hoe houd je het nog even geheim?

Hi ladies,

Ik ben erg nieuwsgierig of jullie er moeite mee hebben om het grote geheim nog even te bewaren, of is iedereen al op de hoogte?
Voor mijn dochters (8 en 10) wil ik het graag nog even verbergen, totdat de eerste 12 wk voorbij zijn. Ik wil ze gewoon niet verdrietig zien als het misgaat en daarnaast duurt de zwangerschap dan voor hun ook minder lang.
Nu heb ik het geluk dat ik door mijn baan in het onderwijs, de beroerdste weken vakantie heb. Hoe doen jullie dat op je werk? Valt het op dat je de koffie laat staan ed? Mijn oudste merkte overigens op dat ik ineens veel sinaasappelsap drink, grappig.
Ben erg benieuwd naar jullie verhaal!

x Taraneh

Hallo,

Bij mij lukt het niet echt meer om het geheim te houden. Heb het gisteren ook op het werk verteld. Ben zo moe en beroerd dat ik het wel moest vertellen. Kon me natuurlijk ook ziek melden, maar heb toch gekozen om maar gewoon te vertellen wat er is. Niet alle collega's weten het nog, maar de meesten wel.

Verder geen kinderen in huis die groot genoeg zijn om het al te begrijpen.

Groetjes,
Elly

Hoi hoi,

mijn twee oudste kids, 14 en 9 zijn op de hoogte van mijn zwangerschap. ik ben erg moe en het is fijn dat zij af en toe mij helpen met mijn andere kids, twee kleine meiden van 3 en 11 maanden. voor de rest weet niemand het, ook vanwege eventuele complicaties en de 12-weken grens. Maar het is wel moeilijk. Zeker nu ik bijna niets lekker vind en de hele tijd duizelig ben. Mijn dochter van 9 vind het heerlijk dat we samen een geheimpje hebben.

groetjes

belia

Ik heb er heel veel moeite mee....
En ik moet nog een maand mijn mond houden, dan ben ik 12 weken.
Mijn ouders zijn op vakantie dus dat scheelt want als ze thuis spreek ik ze altijd veel en dan is het alleen maar moeilijk om je mond te kunnen houden.
OP mijn werk kijken hebben ze nog niet in de gaten dat ik de osseworst, filet american en rookvlees laat liggen terwijl ik daar heel gek op ben.
Ik drink en rook niet dus dat scheelt daar kunnen ze het niet aan merken.
Hoop dat het zo nog even goed gaat.... ;)

Groetjes K

Ik ben zaterdag 7 weken en vrijdag gaan we het aan mijn ouders, zus en schoonfamilie vertellen.

Ik wil niet langer het gevoel hebben dat ik lieg. Afgelopen zondag op maandagnacht had ik vreselijk pijn in m'n buik. was er echt heilig van overtuigd dat het mis zou gaan. Maar zo onverwacht als het kwam, zo snel ging het ook weer weg.
Geen bloed verloren, verder niks aan de hand.

Normaliter had ik hier echt wel met mijn moeder over gebeld, en dat kon dus nu niet.
Dus heb maandagochtend mijn vriend een sms gestuurd op het werk: vrijdagochtend gaan we het vertellen, ik wil er met hun over kunnen praten. kan ik hun ook om advies vragen enzo.

Daarna pas na de eerste echo gaan we het aan vrienden ed. vertellen.
Op het werk hoop ik het pas na 12 weken te kunnen vertellen, maar mijn buik wordt met de dag dikker.

ik ben vandaag 5 weken en wij wachten met vertellen nog voorlopig

onze zoon hebben we het wel verteld maar het zegt hem nog weinig hihi

ik heb 14 augustus de eerste controle en echo bij de gyn en dan gaat ie wel mee en dag erna op vakantie en dan ben ik ook jarig in de vakantie en dan komen mn ouders en schoonmoeder langs in luxemburg en wrs gaan we het dan vertellen... weet het nog niet ook ivm de reacties....

Hoi ik heb het wel direct verteld aan ouders en broers en zussen. We hebben het ook meteen verteld aan de jongens. Ik kreeg opeens bloedingen en krampen. Gelukkig is het goed gegaan, maar ik bedacht me wel direct dat ik baalde dat ik het de jongens al had verteld. Hoe moet je het uitleggen als het misgaat?
Ik kan het volgens mij niet veel langer meer voor me houden. Ben nu 7w2d en heb al een behoorlijke opgezwollen vocht buik. Ik weet zeker dat ze het op mijn werk direct zullen zien. Dan ben ik 3 weken met vakantie geweest. Het verschil kan ik dan echt niet meer verbergen....

Heej Fa,

Dat moest vast even spannend geweest zijn...
Je kunt toch zeggen dat je in de vakantie lekker alles wat lost en vast zit gegeten hebt??
Of is dat niks voor jou?

Groetjes K

Terug
Bovenaan