hoe houd je je katten uit de box?

Hoi meiden,

Ik heb 2 hele lieve katten maar die zijn ook heel erg nieuwsgierig.
Morgen komen al de meubeltjes en spulletjes binnen waar onder ook de box.
Die wil ik gelijk al gaan neer zetten om mn katten af teleren om niet in de box tegaan.
Maar hoe??

heb al een tip met ballonnen.
mischien weten jullie er nog meer.
ik hoor t graag

groetjes Tine
 
wij hebben de katten toen de box enzo er was er eerst gewoon zelf aan laten snuffelen en er even doorheen laten sjouwen en eigenlijk was de lol er toen wel af.... we hadden er toen nog geen kleed in, je hoeft het ze niet leuker te maken dan noodzakelijk natuurlijk :)
 
en als de kleine er is, is het toch altijd opletten....
 
Hoi Tine,

ik ben erg benieuwd naar de tips die gaan komen, want ik heb zelf 4 katten  en weet ook nog niet hoe ik dit moet aanpakken.
Zelf denk ik dat ze niet in de box zullen proberen te kruipen als daar een baby inligt, want kleine kinderen die een hoop kabaal kunnen maken, die vinden ze vaak toch alleen maar eng.
Wel heb ik een box gekocht met lade daaronder, zodat ik daar het boxkleed in kan doen en een toyszak voor aan de zijkant waar de knuffels en speeltjes in kunnen. Zo kunnen de katten niet op het boxkleed of tegen de knuffels aan gaan liggen, als die kleine niet in de box ligt.

Wat is die tip met ballonnen?

Groetjes Elise
 
Ik heb de box al, en maxi cosi en wipstoel, overal ligt een ballon in. Ze hebben even mogen snuffelen maar ik leer ze nu al dat ze daar niet in mogen. Nu met de balonnen erin komen ze er niet meer in de buurt, balonnen vinden ze eng.

In de babykamer mogen ze sowieso niet, ook niet op onze slaapkamer maar dat was altijd al zo.

Leer ze wel nu wat ze wel en niet mogen, dan associeren ze het straks niet met de baby.

Andere tips heb ik helaas niet!
Succes
liefs diana
 
Hoi Allemaal,

Onze katten sprongen er in en dan meteen boos reageren helpt heel goed. 1 doet het helemaal niet meer, de ander af en toe.
En zoals iemand anders al zei: het blijft opletten.

groetjes Mariska
40 + 5 dagen
 
quote: Elise77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2007 22:30:29'));

Hoi Tine,

ik ben erg benieuwd naar de tips die gaan komen, want ik heb zelf 4 katten  en weet ook nog niet hoe ik dit moet aanpakken.
Zelf denk ik dat ze niet in de box zullen proberen te kruipen als daar een baby inligt, want kleine kinderen die een hoop kabaal kunnen maken, die vinden ze vaak toch alleen maar eng.
Groetjes Elise


Das nou net een beetje het probleem in het begin....die kleintjes maken nog helemaal geen lawaai...en ze zijn zo lekker warm om tegenaan te kruipen. Das geen kwaaiigheid van de kat, maar die zoekt gewoon een lekker warm plekje.
Dus met baby + kat = altijd opletten!!!!
 
hay,

wij hebben de box al tijden staan. nou gaan ze er niet heel vaak in zitten en als ze het doen doen wij gelijk een brul geven,mijn schoonmoeder had gelezen als je katten hebt is  het heel belangrijk dat je samen met je kat even regelmatig op het kamertje gaat kijken en 'm dat ook overal laat snuffelen en koppies aan geven wat zo geeft hij zijn geur af en voor de baby is dat niet schadelijk of zo.het schijnt dat ze de baby dan ook beter accepteren als het er al is want hun geur was daar al eerder dan  dat die van de baby en   ook blijven doen tot ze daar de behoefte niet meer aan hebben(wel als je erbij bent nartuurlijk).het van af dag een wegjagen schijnt niet goed te zijn want het enige wat ze willen is hun geur afgeven en kijken wat voor moois er nu allemaal weer bijkomt.  of dit werkt of waar is weet ik niet maar vond het wel logisch klinken en bij ons werkt het.

gr patricia

34w1d
 
Hey ladies!!!

Wij zelf hebben ook twee katten
Maar toen het kamertje klaar was hebben we de katten binnen gelaten waar wij bij waren
Ze zijn helemaal niet in het wiegje of ledikant gesprongen
Ik kreeg als tip van de kraamhulp dat als wij in het kamertje zijn dat je de katten er ook bij moet laten
Hihi alleen willen onze katten steeds naar binnen
Ze lopen dan een rondje in de kamer en gaan dan lekker op het kleedje liggen wat bij het bedje ligt!!

Ik had de tip van de ballonnen ook gehad alleen is dat bij ons niet nodig
Straks als de kleine geboren is slaapt hij eerst even bij ons op de kamer en dan mogen de katten niet meer op de kamer s'avonds.. maar als we dan wakker zijn dan mogen ze wel op de kamer

Je moet proberen je katten zo min mogelijk buiten te sluiten anders heb je kans dat ze overal gaan plassen en/of poepen gewoon omdat ze zich buiten gesloten voelen.

Maar het blijven katten dus je moet ze altijd goed in de gaten houden en vooral straks met de kleine

succes ladies


groetjes
Jolanda
35 weken en 5 dagen
 
Terug
Bovenaan