hoe houd je je katten uit de box?

Hoi,

Wij hebben ook een kat.
We hadden er 3 maar i.v.m haren enz hebben we er nu nog maar 1.
Omdat katten haren kruipen en slecht kunnen zijn voor de luchtwegen.

Maar om ze uit de box te houden...
Onze kat gaat er niet in als wij beneden zijn.
Maar s,nachts dus wel.
Dus sochtend alles onder de haren knuffels etc.

Dus als de kleine geboren is gaat de kat s,nachts naar de bij keuken ( is verwarmt daar)
Of in de zomer naar buiten s,nachts.
Hij komt als wij niet thuis zijn of slapen de woonkamer gewoon niet in.
En boven mocht ie zowiezo al niet komen.

Katten zijn best leuk maar de haren zijn echt smerig.
Dus doen we het maar zo want de baby gaat zeker voor de kat.

Groetjes,

Senjo
 
Wat ook wel wil helpen is met de plantenspuit.
Als ze ergens liggen wat je niet wil even wat water spuiten dan zijn ze het ook zo afgeleerd.
Zo heb ik mijn katten geleerd nergens aan te krabben.
Klikt xielig maar is het niet hoor.
Ze hebben gewoon een hekel aan water en leren het zo snel af.

 
quote: jolandaatje26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2007 09:42:00'));

Hey ladies!!!

Wij zelf hebben ook twee katten
Maar toen het kamertje klaar was hebben we de katten binnen gelaten waar wij bij waren
Ze zijn helemaal niet in het wiegje of ledikant gesprongen
Ik kreeg als tip van de kraamhulp dat als wij in het kamertje zijn dat je de katten er ook bij moet laten
Hihi alleen willen onze katten steeds naar binnen
Ze lopen dan een rondje in de kamer en gaan dan lekker op het kleedje liggen wat bij het bedje ligt!!

Ik had de tip van de ballonnen ook gehad alleen is dat bij ons niet nodig
Straks als de kleine geboren is slaapt hij eerst even bij ons op de kamer en dan mogen de katten niet meer op de kamer s'avonds.. maar als we dan wakker zijn dan mogen ze wel op de kamer

Je moet proberen je katten zo min mogelijk buiten te sluiten anders heb je kans dat ze overal gaan plassen en/of poepen gewoon omdat ze zich buiten gesloten voelen.

Maar het blijven katten dus je moet ze altijd goed in de gaten houden en vooral straks met de kleine

succes ladies


groetjes
Jolanda
35 weken en 5 dagen

Hoi Jolanda,

Wij hebben ook 2 katten en onze eerste kindje komt in Oktober. Ik heb ook overal om tips gevraagd en inderdaad gehoord dat je ze wel af en toe moet laten snuffelen en de tip van de ballonnen heb ik ook wel vaker gehoord.
1 ander tip die ik heb gekregen is misschien voor jullie ook wel interessant.

Ik lees dat als jullie kleine geboren is dat de katten s avonds niet meer op de kamer mogen. Ik heb de tip gekregen om deze regel al ruim van tevoren in te stellen. Dit om ervoor te zorgen dat de katjes niet het idee krijgen dat het door het kindje komt dat ze niet meer op de kamer mogen. Misschien dat ze anders dit het kindje gaan kwalijk nemen...

Ik weet niet hoeveel ervan waar is, en net als ieder kind, is ieder kat anders maar volgens mij kan het geen kwaad...

Groetjes
Casey
18+5
 
Wij hadden de box ook al eerder neergezet. En de plantenspuit ernaast. Elke keer als een kat in de box ging, kreeg hij water op zijn kop. Dat hielp bij ons erg goed, want nu zitten ze nooit meer in de box. Wat wij wel doen, is elke avond het boxkleed opruimen. Succes ermee.
 
Hallo,
Wij hebben ook een kat. Bij onze andere 2 kinderen sprong hij bijna nooit overdag in de box, wel 's nachts en dan lag alles onder de haren.
In de periode dat het kindje nog niet geboren was en 's nachts legde ik ballonnen en aluminiumfolie. Dat folie hielp goed, want daar had hij echt een bloedhekel aan, alleen is het geen gezicht in je box.
Groetjes, Yoeke
 
Haai!

Ik ben nu net zwanger van de tweede, en we hebben 2 katten en een hond in huis. Wij kregen ook de ballonnen-tip er deze was perfect!
Wij hadden zodra we de box en bedje hadden deze opgezet en neergezet en daarna gevuld met meerdere ballonnen. Geloof me, ze springen er maar 1 keer in! Hetzelfde hebben we later met de maxi-cosi en de wandel-bak gedaan, maar dat was toen al niet meer interessant voor ze! Wij hebben de katten hun gang laten gaan en laten snuffelen en gaan en staan waar ze wilden, maar wat schetste onze verbazing? Katten vinden   er allebei helemaal niets aan die kleine dreumes die ze aan de staart trekken!  
Dit trucje hoeven we dus niet nog een keer te doen want is dus niet nodig meer!

-X- Marieke  
 
Hoi,
Ik heb plastic kraamzeiltje uit het kraampakket in de box liggen als die kleine er niet in ligt. Dit vinden ze niet fijn om op te liggen en zo blijft het boxkleed mooi schoon.
Op de babykamer laat ik ze absoluut nooit! Dit ivm eventuele allergieën van het kindje. Dan is het erg belangrijk dat het babylijfje een plek heeft waar het tot rust kan komen, zonder dat het in contact komt met kattenharen. Dit geld bij mij ook voor de hond.
Succes, Sil
 
Onze katten hadden alleen belangstelling voor de box als deze echt leeg was.
Als onze   kleine er in lag wilden ze er echt niet bij, ze waren al 8 jaar bij ons toen de kleine werd geboren en zijn alleen maar bang voor hem, nog steeds trouwens!

gr mama van MD
 
Terug
Bovenaan