Hoe houden jullie verborgen dat je "bezig" bent?

A

Anoniem

Guest
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen, want ik heb soms het idee alsof het op mijn voorhoofd geschreven staat... Naasten weten wel dat er een wens is maar ik denk niet dat ze het nu al zouden verwachten. Ik ben normaal best wel van een wijntje/drankje hier en daar. Maar probeer nu echt wel op te letten met alcohol! Ben alleen bang dat ik door de mand val (feestdagen etc.) Plaatst hier je tips, smoesjes, die jullie gebruiken!!! tnx

schenk druivensap in ipv van wijn hahaha.
Nee weet het niet, ik drink bijna nooit. Ik heb het wel met roken. Ik heb altijd gezegd ik stop pas als ik zwanger ben. Nu ga ik dus volgende week stoppen en ik heb het zo weten om te bouwen dat ze nu denken dat ik het voor het geld doe, en als goed voornemen maar omdat 1 januari zo cliché is, gewoon haast een maand eerder.

Mijn ouders weten dat ik gestopt ben met de pil, want ik had ze inmiddels al verteld dat ik zwanger was, toen moest ik ze helaas een week later bellen dat ik een miskraam had gehad. Nu heb ik daar geen spijt van want ze weten toch wat je bezig houdt, hetzelfde geldt voor vrienden.

ik denk juist dat als je zwanger bent en nog niet in de veilige zone dat ik het moeilijk vindt te verbergen, zeker als je misselijk bent en in een vol kantoor, opeens in de prullebak spuugt. haha

succes

Ik ben gelukkig ook altijd de bob, dat scheelt al een hele hoop. Maar vorige week gingen we weer eens gezellig op stap, hier in het dorp, met vrienden die dus van helemaal niks weten. Ik haalde de hele tijd wel een cola voor mijzelf, maar als er drinken voor me gehaald werd dan kreeg ik dus een apfelkorn in m'n handen gedrukt. Heb een half glas weg gezet, een glas aan mn mannetje gegeven en toch denk ik wel 3 glazen gedronken. :( (was dus het weekend van m'n ovu) En ik maar zeggen dat ik niks meer moest, maar kerels halen gewoon ook al zeg je dat je een frisje wilt...
Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de smoesjes van iedereen, want dit werkt ook niet echt...

Succes allemaal, Liefs Vissen

ehm ik had ook al zitten te denken aan antibiotica... Maar ja dat kan je ook maar 1 keer gebruiken.... hahaha Die was rodebessen sap vind ik ook wel goed! ga ik zeker uitproberen! Vind het nu al grappig...

de BOB zijn, antibiotica, avond ervoor al heel hard gedronken; tja dat zijn ook dingen die bij mij op komen. Op zich kan daar nog wel een mouw aangepast worden. Maar hoe te doen met het eten; er is toch een heleboel wat je niet mag eten als zwangere of pre-zwangere....
Ik zit zelf ook met dit probleem hoor, maar vraag me tegelijkertijd af of het zo erg is als mensen vragen of je ' bezig' bent. Kim Lian heeft bij Boulevard ook met een stalen gezicht gezegd dat ze hard aan het oefenen waren voor een tweede toen dat werd gevraagd en toen bleek ze achteraf al 4 maanden zwanger te zijn....

Als pre-zwangere hoef je je echt neit te gedragen als zwangere hoor. Je mag best een wijntje drinken, maar hou gewoon mate. de eerste 2 weken van je zwangerschap heeft je eitje niets van je nodig, pas na de innesteling moet je uit gaan kijken. Dus een wijntje drinken om de boel te verhullen is niet erg. Wel lette is er op dat ik na de eisprong minder dronk of helemaal niet. Maak het jezelf niet te moeilijk.... als je gezond en vruchtbaar bent wordt je ook wel zwanger als je af en toe en wijntje drinkt of filet americain eet.... ik vind het allemaal een beejt vergezocht. Dus wil je niet opvallen: gewoon lekker met de club meedoen... alleen met mate... zodra je test positef is is het tijd om heel je gedrag aan te passen... dit is niet omdat ik er zelf zo over denk, maar omdat ik er met de vk destijds over had toen ik een miskraam had. Ze vond het allemaal zo'n onzin voor gezonde vruchtbare mensen... het wordt allemaal te breed uit gemeten. wel is het verstandig om alvast te stoppen met roken... niet omdat je dan sneller zwnager bent maar stoppen met roken kost moeite en dat doe je niet van de 'e'en op de andere dag als je een positieve test hebt.

Succes dames en hopelijk zijn jullie snel zwanger!

Hoi hoi!

Ik heb hetzelfde probleem. Nu weten onze vrienden wel dat wij een wens hebben en gestopt zijn met de pil (zitten allemaal beetje in zelfde schuitje én ik ben een enorme flapuit), maar voor ouders zou ik het graag wat langer verborgen houden. Ik rijd eigenlijk ook altijd, verder hoest ik nogal op dit moment dus heb ik al een paar 'antibioticakuurtjes achter de rug'. Steeds in de tweede helft van de maand. Met de vrienden gaan wij iedere zondagavond even een wijntje drinken in de kroeg. Daar zijn manlief en ik op een gegeven moment iets later met de auto gekomen 'was nog even bij ouders geweest en op terugweg naar huis'. De mexicaanse griepspuit heb ik niet gehad omdat 'ik onmogelijk eerder vrij kon nemen van mijn werk'. Kortom, ik wring mij ook lekker in allerlei bochten. Nu alleen de kerstdagen nog. BEn normaal gek op filet americain en biefstuk het liefst zo rood mogelijk. Daar moet ik dus nog even iets op verzinnen. Maar wie weet wordt ik voor die tijd wel weer ongesteld en kunnen we weer normaal doen met de kerst. Wel vermoeiend hoor.

Terug
Bovenaan