Hoe in slaapzak?

<p>Ons meisje is 13 maanden. Ze slaapt in een winterslaapzak van de Hema. </p><p>Maar ze doet hier soms nog 2 dutjes. Dan doe ik haar altijd alleen in romper in der slaapzak. Maar dan moe ik haar wel 3 soms 4 keer uitkleden en aankleden als ze haar 2 dutjes doet.. Het is al een gedoe om haar aan te kleden ? hoe doen jullie dat?  Gewoon toch uitkleden elke keer of ook gewoon soms met kleding aan in der slaapzak? ?</p>

Sochtends kleed ik hem als we niet weg hoeven, pas aan na zijn ochtendutje. En in de middag leg ik ons zoontje gewoon met de kleren in bed (alleen spijkerbroekje uit)..

Hier slaapt ze snachts ook in romper/pyjamapakje/winterslaapzak zonder mouwen. Het is dan 18 a 19 graden in de slaapkamer. Overdag heb ik haar nog nooit helemaal uitgekleed tot romper voor een slaapje. Gewoon met kleertjes aan. Hooguit een vest of dik truitje even uit, en idd geen ongemakkelijke kleding als een spijkerbroekje. Maar daar ben ik op babyleeftijd sowieso geen fan van.

Van die slaapzakken van de hema kun je de mouwen af ritsen toch (iig hebben wij er zo eentje)? Overdag haal ik de armen eraf en dan kan hij z'n trui of lange mouwen shirt aan houden. Broekje doe ik wel altijd uit maar vind zelf slapen met een broek aan heel arelaxt dus dat projecteer ik beetje op m'n zoontje haha.

Hier doen we alleen het middagdutje en de nacht in bed en dus slaapzak. De overige dutjes zijn zo kort dat hij ze in het babynestje doet. Na 3 kwartier is hij toch weer wakker. En ik loop zelf liever niet teveel trap. 

Als hij een dikkere trui aan heeft rits ik de mouwen van de slaapzak en slaapt hij het middagdutje in zijn slaapzak met alleen de romper en trui aan.
Heeft hij een longsleeve of boxpakje aan (dunner) dan laat ik de mouwen aan de slaapzak en gaat hij met boxpakje en al erin. Of met romper en longsleeve. 

S nachts doen we met mouwen en krijgt hij nu het kouder is een dunne pyjama erin aan. Slaapzak is 3,3 tog. En dan nog een lakentje met deken van 0,9 tog. Het is ca 16 graden bij ons boven en hij voelt zo nooit te warm.

Overdag gewoon alleen de broek en sokken uit. Dus shirt blijft aan. 
Een broek en sokken heb je toch snel weer aangedaan? Shirt is altijd meer gedoe en vinden kindjes vervelend.
Ik werk al 10 jaar in de kinderopvang en daar gaat het overal ook zo. Gewoon altijd alleen de broek en sokken uit voor de slaapjes overdag.

Terug
Bovenaan