hoe is dat nu bij jullie?

Hoihoi,

Ik ben net gestopt met de pil (23 mei) maar ik moet zeggen dat ik de veranderingen al wel merk.

Heb meer zin in seks (maar ja manlief is er dan niet altijd op dat moment haha!) en veel vrolijker.
Tijdens mijn ongi heb ik altijd wel een emotineel moment, en moe enz maar verder heb ik eigenlijk niet te klagen.

Ben wel benieuwd hoe mijn menstruatie zal zijn, het word de eerste maand zonder pil, dus hoop dat ik toch wel redelijk snel een normale cyclus heb en dat ik gewoon regelmatig ongesteld word. Maar ja we zien wel.

Liefs, Maaike

Hoi hoi,

Ik voel me echt veel beter sinds ik gestopt ben met de pil... ik had altijd een beetje het gevoel dat ik een beetje depri werd van de pil.... veel emotioneler... en ik heb nu ook veel meer zin in sex dan dat ik voorheen had... alleen het nadeel is dat ik bij mijn ongi nu super veeel buikpijn heb.... dus dat is een min puntje maar goed... voor mij geen pil   meer.... dan zal het toch een andere oplossing moeten worden!

Liefs karen

hoi imme,

Ik ben nu 4 maanden van de pil af en we gaan deze maand voor het eggie hoop dat het snel lukt, en hoelang ben jij al van de pil af en in welke ronde zit je nu?

xxx natascha

Hoi Imme,
Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar als het gaat hoe je je voelt zonder pil. Ook ik heb veel minder hoofdpijn (migraine) en stemmingswisselingen. Dat is ook de reden waarom ik in eerste instantie gestopt ben met de pil. Ook ik heb veel meer zin in sex, zeker de dag dat het "moet", ha ha!

Ik ben ongeveer 5 dagen ongi, soms 6. Wel heb ik meer last van lichamelijke pijntjes, als pijnlijke borsten en krampen. Deze keer waren de krampen echt erg, zo erg had ik het nog niet gehad.

Groetjes Anoek

Hoi meiden,

ik ben sinds eind januari gestopt met de pil en heb sindsdien best wel regemlatige cyclussen gehad (tussen 25 en 28 dagen), mag niet klagen dus.

Wel veel last van puistjes, had ik helemaal niet toen ik aan de pil was. Verder geen last van stemmingswisselingen ofzo, wel een opgeblazen gevoel steeds.

Ukkie26

Hoi! Ik weet het nog zo net niet.. Ik ben eind januari gestopt met de pil en gelukkit behoorlijk regelmatig (steeds op dag 28 of 29), ongesteldheid is heeeeel kort, nl 3 dagen soms zelfs maar 2,5. Met de pil was dit 5 dagen. Ik ben ooit met de pil begonnen omdat ik (ook omdat is beter ) heel erg ziek was de 1e 2 dagen van ongesteldheid. Hier was ik dus nu met stoppen erg bang voor. Inderdaad is de 1e dag echt geen pretje, dan kan ik wel jankend van de kramp op bed liggen, gelukkig is die dag tot noch toe op een vrije dag of weekend gevallen dat ik me niet hoefde ziek te melden!
dus dat is minder. Verder heb ik juist meer hoofdpijn (of ik maak me nu gewoon drukker dat kan ook ). Zin in sex is niet meer geworden, hetzelfde. Maar ik wil wel vaker op de vruchtbare dagen, niet zozeer meer zin, maar ook het gevoel van anders een 'verloren' maand. Niet dat het tegen mijn zin in is hoor! Maar manlief is heel stellig, geen zin bij hem dan niet. En dat is dan wel weer balen aangezien wij om de dag in de belangrijke periode van de maand dus vaak niet halen..... en tja... dan duurt het dus lang.. ik merk ook dat ik meer kortaf en sjagg. ben. Ik had trouwens de diane pil, ook voor acne en overbeharing, heb nu idd ook weer soms puistjes erg irritant!
goed, dit was mijn klaagzang!
groet!

Terug
Bovenaan