Hoe is het met alle wachtenden?

Denk misschien wel even leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat enzo, en rara wat ons bezig houdt.
Dan zal ik maar beginnen:

as dinsdag 39 weken, morgen nog controle, en echt kan niet wachten tot die kleine komt.
Vandaag komt mijn moeder, mijn ouders wonen namelijk 200 km verderop, en ze wil absoluut niet de kans lopen dat ze te laat is voor de bevalling.
Mijn moeder blijft net zolang tot onze uk geboren is, en ze heeft zoiets van "tot die tijd kan ik mooi nog wat voor je doen" Lijkt me ook wel gezellig hoor, ik merk dat men wereld wat kleiner wordt.

Ik merk dat ik weer verandering in de hormonen heb, vooral dat ik bepaalde dingen niet kan ruiken, of eten/drinken. En nog steeds last in de buik, dus probeer zo min mogelijk gekruid eten te eten, uien en knoflook kan ik zn last van hebben.

Verder voelt het nog heerlijk om zwanger te zijn, wat zal ik straks die kleine missen in mijn buik zeg. Al merk ik wel dat de ruimte steeds kleiner wordt, en dat die kleine dus ook veel rustiger is, stilletjes hoop ik dan maar dat dat een voorteken is, en dat die kleine energie aan het sparen is. :)
Zwanger zijn is gewoon weg heerlijk, buitenom de slaapproblemen, niet meer weten hoe te zitten/lopen en opstaan bijvoorbeeld. Ik heb natuurlijk sinds april al last van vocht vasthouden, maar wat ik pas echt verschrikkelijk vind is het carpale tunnel syndroom, echt wie dit uigevonden heeft!!!! Oh wat doet dit zeer zeg. duurt minstens 4 uur na het slapen voordat men vingers weer een beetje normaal voelen.

Verder klagen we niet hoor!! Het is nog even mooi weer, dus maar even lekker met een haakwerkje of boekje in het zonnetje zitten strakkies.

Hoe is het allemaal bij jullie? Nog vol te houden, ook veranderingen in je lichaam merkbaar?

liefs nath

Hier ook nog een wachtende hoor!ben een dinsdag 38 weken dus kan nog wel even duren.aan de ene kant wil ik al wel bevallen.maar er zijn ook nog wat dingen die ik graag af wil hebben voor de bevalling:zo ga mn man nog een nieuwe douche cabine zetten.en ligt mijn oma op sterven.zou zo graag willen dat ze mn kindje nog kan zien...maar gaat heel slecht dus zal niet meer gebeuren.aan de andere kant zou ik weer wel graag naar de begrafenis willen.1 ding waar ik heel bang voor ben is dat ik ga bevallen en mn oma overlijd.t is allemaal erg dubbel:leven en dood liggen dicht bij elkaar.dus snappen jullie dat ik ook niet goed weet waar ik nou blij mee moet zijn?bevallen of nog even niet!
verder gaat met de kwaaltjes goed.loop wel moeilijker omdat de baby voor mn gevoel heel erg laag ligt.en daarbij nog eens lekker bewegelijk is.ook als ik loop of schoonmaakt.is een lekkere druktemaker!slapen gaat nog steeds erg goed
en kan best nog genieten van de zwangerschap!maar ben ook super benieuwd naar ons kindje hoor.

@Nathalie:wat fijn dat je moeder komt.kan ze je idd nog lekker helpen met wat laatste klusjes misschien.is ze ook bij de bevalling?
liefs jootje

Ik ben nu 36w1d, dus heb nog even te gaan.. Alles gaat eigenlijk wel goed. De baby doet het goed, behalve goed liggen dan, en ik doe het verder ook goed. Wel last van veel vervelende kwaaltjes, maarja dat hoort er gewoon bij.. Het is voor het goede doel en het einde is gelukkig in zicht!
De stuitligging houd me veel bezig. Ik zou zo ontzettend graag willen dat de kleine nog wel goed gaat liggen, want ik wil heeel graag gewoon kunnen bevallen. We houden al wel in ons achterhoofd dat het misschien wel een ks gaat worden, maar dat vind ik nog moeilijk te accepteren. We zijn iig blij dat we morgen eindelijk naar de vk gaan!! Dan weten we meer..
Verder probeer ik nog lekker te genieten dat de kleine nog even dicht bij mij is! Het gezellige gefriemel in mn buikje en de schopjes.. dat ga ik straks wel missen hoor! En natuurlijk kan ik ook niet wachten totdat het zover is dat de kleine er is.. ik ben zo benieuwd hoe die eruit ziet en hoe het voelt om mama te zijn.. spannend allemaal!

Nathalie wat fijn dat je moeder komt! Geniet er lekker van en maak het maar gezellig!

liefs rosan

hoi,

oke hier mijn verhaal:
ben vandaag 40 weken en 3 dagen.. en nu word het toch wel eens tijd dacht ik zo:p gister had ik een 'bad'day zo noem ik ze:p dan heb ik echt de hele dag last van rugpijn en moeheid er komt niks uit mn handen en het liefst lig ik de hele dag ik bed.. maarja er loopt er nog 1 rond van 2,5 die ook zijn aandacht moet hebben:p haha en soms lekker dwars kan zijn. gelukkig slaapt hij smiddags nog ong. 2 uurtjes dus dan ga ik af en toe ook nog wel eens liggen als ik een slechte dag heb.
verder moet ik dinsdag weer naar verloskundige en ben benieuwd of ze ook al gaan strippen, ben namelijk nog geen 41 weken dan en de vorige keer deden ze het pas met 41 weken.. ( ben toen 3 keer gestript zonder resultaat; zelfs in het ziekenhuis nog een keer) dat was wel lastig want ik was net voor het weekend 42 weken dus gingen ze pas na het weekend in leiden met gevolg dat ik dus 42 wk en 2 dagen zwanger was toen onze zoon is geboren.
ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan maar heb wel zin in de bevalling en om ons kleintje te zien en vast te houden..

succes allemaal meiden, enne we zullen zien wie de volgende is!

Liefs, Christien

Ben vandaag precies 37 wk, dus ook hier begint t op te schieten. Vannacht heeft onze zoon voor t eerst in zijn nieuwe kamer geslapen, dus ik kan de wieg en de babykamer nu in orde gaan maken. Kleertjes zijn gewassen en liggen klaar. Ziekenhuis tas ga ik vandaag ook inpakken. Langzaam maar zeker kan ik steeds meer afstrepen van m'n lijstje.

Gevoelsmatig heb ik t idee dat het nog wel even gaat duren hier. Denk zelf dat ik in september nog niet ga bevallen. Merk wel dat ik echt vreselijk labiel geworden ben de afgelopen, tranen zitten zo ontzettend los, ik jank overal om.

As woensdag moet ik weer naar de gynaecoloog voor een groei echo en bloeduitslagen. Mogelijk moet ik in het ziekenhuis bevallen ivm te laag HB wat we niet omhoog krijgen. Ach, als dat t ergste is, mag ik nog niet klagen natuurlijk.

@Josanne: ik kan me voorstellen dat het heel erg dubbel is allemaal, wat kunnen geluk en verdriet toch dicht bij elkaar liggen he?! Lijkt me heel moeilijk als je zou bevallen terwijl je oma net overleden is (of andersom), maar misschien kun je het ook wel op een mooie manier bekijken: oma maakt plaats voor jouw kindje.. Maar dat is misschien makkelijk gezegd, het blijft moeilijk in ieder geval. Sterkte hoor!!

Ik ben nu 37.1 weken zwanger. En van mij mag hij al komen. Ik slaap heel slecht, heb al zeker 10 weken harde buiken.
Mijn dochtertje is 12 dagen later geboren en was duidelijk "te laat". Nu heb ik de vk gevraagd om me al met ruim 38 weken te strippen. Hij is namelijk al helemaal ingedaald wat voor een tweede wel snel.
Ik hoop voor 40 weken te gaan bevallen, maar jahhh natuur moet het ook wel willen. :)
Rusten 's middags probeer ik wel maar alleen als mijn dochter op school is.

Ik ben 37.3 weken zwanger. Tja, hoe het met mij gaat verschilt per uur bijna.
Vandaag voel ik me heel beroerd (misselijk) en hoop ik iedere seconde dat het gaat beginnen. Straks maar even naar bed, dan hoef ik niet na te denken.

Maar op de dagen dat ik nog genoeg energie heb om wat te ondernemen, vind ik het wel weer even best.

Eigenlijk mag ik wel zeggen dat ik er verschrikkelijk klaar mee ben en dat ik hoop dat ik de kleine heel snel in mijn armen mag sluiten. Maar ik wil natuurlijk niet te zeikerig over komen, dus ik probeer ook de positieve kanten nog te zien.

Oow ja, de striae op mijn heupen wordt met de dag erger en daar baal ik ontzettend van. Zeker als ik me bedenk dat het nog wel eens een tijdje kan gaan duren... Arm lichaam!

@ Josanne, heel veel sterkte in deze rare tijd. Leven en dood, blijdschap en verdriet, zo is het leven, maar dat maakt het leven ook zo hard!

@josanne: Wat een aparte laatste loodjes en kraamtijd heb jij/zal je hebben.. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe...

Ik ben zelf heel wisselend (zie ook ander topic). Ik voel me vandaag top, kan de hele wereld aan, en denk, ow, blijf nog maar even zitten. Kan ik nog geneiten van dat intieme gevoel van een kleintje in mijn buik. En voor mijn verlof zou het zo verschrikkelijk gunstig zijn om 5 dagen te laat te bevallen :p

Maar andere dagen, als ik echt weer te weinig heb geslapen, niet kan poepen, maar wel de hele dag aandrang heb, of een verschrikkelijk zere/zware onderbuik heb, dan ben ik het ook wel zat!

Vrijdag was zo'n dag. Eerst aanrijding gehad met de scooter (fietser die ik inhaalde, ging zonder omkijken of handuitsteken in eens links af, en fietste vervolgens zonder sorrie, omkijken, of hoe gaat het meteen heel hard weg..., ik zit nu met zere knie, di bovendien ook helemaal blauw is...), vervolgens krijg ik te horen dat ik blaasontsteking heb. Medicijnen gehaald, ZIJN HET DE VERKEERDE!! Krijg ik iets voorgeschreven dat geschikt is voor zwangere vrouwen, maar dat je niet vlak voor of tijdens de bevalling mag slikken!! Ik was vrijdag 38+2, dus ja, ik weet niet of ik vandaag of over twee weken ga bevallen... ZUCHT!!!

Toen had ik het wel helemaal gehad... Maar nu, heerlijk zonnetje, heerlijk weer... lekker genieten...

Als al die mensen maar eens ophielden emt vragen: EN? Is er al wat? Heb je al weeen??

Liefs,

T

Terug
Bovenaan