Euh,.. Hier eigenlijk niks te klagen!!
Dat mijn rug zeurt door die mega ballon onder m'n shirt is logisch, dat al m'n positietruien inmiddels naveltruitjes zijn interesseert me niet, dat mijn bekken "op" is ben ik bijna gewend en dat mijn buik zó enorm strak staat en pijn doet omdat er een kleine in zit die meent dat dwars liggen nu comfortabeler is dan gewoon in de lengte,. tsja,.. kan ik moeilijk iets van zeggen. Ben zelf ook eigenwijs en koppig.. en moe,.. ja, maar daar hebben we nu ijzertabletjes voor!
Buiten bovenstaande heb ik dus nergens last van! Ik slaap over het algemeen nog goed en heb geen echte zwangerschapskwaaltjes. Het wordt nu wel zwaar allemaal, maar als ik naar mijn buik kijk en er een aai over geef waarna de kleine me terug gedag groet dan ben ik weer alles vergeten. Het zijn nog hooguit 12 dagen dat ik daarvan kan genieten.. Het bewegen van de kleine, de spanning van het afwachten, de nieuwsgierigheid naar het geslacht en uiterlijk, mijn lompe gedoe en gekreun bij alles wat ik doe... We weten hier allemaal hoe snel je dat straks weer vergeten bent. Dat je dan weer een soort van heimwee kunt krijgen naar die dikke buik en het voelen van een bewegende baby in je...
Morgen moet ik weer naar de gyn voor controle. Kijken ze weer of mogelijk de kleine gedraait is, maar dat is hij/zij zeker niet.. Er wordt dan een datum gepland voor een keizersnede en dat is dus vóór de uitgerekende datum. Er is namelijk een groot risico verbonden aan een dwarsligger. Als mijn water spontaan breekt dan ben ik ineens ál mijn vruchtwater kwijt omdat er geen kindje voor de "uitgang" ligt (onderste gedeelte van mijn buik is leeg). Door de druk van het snel weglopende vruchtwater verzakt de navelstreng door de baarmoedermond en knelt af met alle gevolgen van dien. Ik moet dus, waar me dat eventueel ook gebeurd, meteen plat op de grond gaan liggen en met spoed bellen.
Omdat men natuurlijk bovenstaande wil voorkomen, dus dat het natuurlijk op gang komt, wordt de kleine eerder gehaalt. Wanneer?? Dat hoor ik morgen!!
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en wie weet ligt de kleine morgen ineens goed. Maar dan nog wordt de kleine eerder gehaald dmv inleiden.
Ik ben dus wel een klein beetje zenuwachtig voor morgen,.. Het kan zomaar ineens héél snel gaan!
Groetjes en alle zwangere mama's; SUCCES!!
Esmé mv Kay en ???
(38.2 wk zw)