Hoe is het met Elise en alle andere zwangeren?

Ik ben benieuwd hoe het met iedereen is, gaat het goed met de laatste loodjes of is het echt de minuten aftellen.

Zelf ben ik, nu al, de minuten aan het aftellen. Al vind het ik babygespring in mijn buik helemaal geweldig, ik word echt helemaal leip van de gebroken nachten (5x plassen is echt gewoon) en de last van mijn bekken. Nee deze zwangerschap is geen pretje maar het resultaat is het wel waard!!!

Kortom vertel hoe is het met iedereen ff lekker zeuren.....

Groetjes Carolien

mv elisa en 33.2 weken zwanger van hummel

Hier nog altijd aan het wachten..

Morgen alweer 41 weken! Dan denk je van: owww dan kan het toch niet zo lang meer duren! nee, dat hou ik ook in mijn achterhoofd, maar die dagen duren zoooooo lang nu!

Ik was echt vergeten hoe lang dat voor je gevoel duurt, dat wachten!
Merel was toen 11 dagen te laat!

Vanmiddag weer naar de gyn toe, hopenlijk ligt ons kindje, net als vorige week, nogsteeds met het hoofdje naar beneden, en weet ie snel de weg naar buiten hahahaha.

De bevalling zelf kan me ook niks meer schelen, ik wil gewoon mijn kindje eruit!!!!

Nou even echt klagen dan hihihi:
Mijn buik ontploft...ik kan echt mijn schoenen bijna zelf niet meer aan doen.
Mijn kleding zit voor geen meter meer, t-shirts kruipen omhoog..en broeken zitten te strak
Mijn handen en voeten lijken wel balonnen, vocht vocht vocht.
Werd gek van mijn schoonmoeder afgelopen week, die belde iedere dag of het er nog niet was (hebben we even vriendelijk gezegd dat ze niet meer mag bellen, dat we dat zelf wel doen)

En verder...het is toch nog even die laatste keer genieten van een schoppend kindje in je buik..want dit is mijn laatste zwangerschap! Vinden 2 kindjes prima!

Ik hoop jullie snel te kunnen vermelden dat de ooievaar hier geland is!!!

Meiden die ook nog wachten: succes!!!!

Elise mv Merel en ? (40.6)

HiHi

Hier ook nog iemand lekker aan het wachten...Heb weinig te klagen hoor maar als je er eenmaal klaar voor bent duurt iedere dag te lang haha! Dom van mezelf want het kan zomaar nog drie weken duren alleen...dochterlief was een week te vroeg en ik rekende daar nu ook een beetje op..
Nu ja, we zien wel, ik geniet ook nog wel hoor, voor ons wrs ook de laatste keer!

Meiden, succes met de laatste loodjes en zet m op tijdens de bevalling!

Liefs,Marcia mv Puck 38,6 zw

Euh,.. Hier eigenlijk niks te klagen!!

Dat mijn rug zeurt door die mega ballon onder m'n shirt is logisch, dat al m'n positietruien inmiddels naveltruitjes zijn interesseert me niet, dat mijn bekken "op" is ben ik bijna gewend en dat mijn buik zó enorm strak staat en pijn doet omdat er een kleine in zit die meent dat dwars liggen nu comfortabeler is dan gewoon in de lengte,. tsja,.. kan ik moeilijk iets van zeggen. Ben zelf ook eigenwijs en koppig.. en moe,.. ja, maar daar hebben we nu ijzertabletjes voor!

Buiten bovenstaande heb ik dus nergens last van! Ik slaap over het algemeen nog goed en heb geen echte zwangerschapskwaaltjes. Het wordt nu wel zwaar allemaal, maar als ik naar mijn buik kijk en er een aai over geef waarna de kleine me terug gedag groet dan ben ik weer alles vergeten. Het zijn nog hooguit 12 dagen dat ik daarvan kan genieten.. Het bewegen van de kleine, de spanning van het afwachten, de nieuwsgierigheid naar het geslacht en uiterlijk, mijn lompe gedoe en gekreun bij alles wat ik doe... We weten hier allemaal hoe snel je dat straks weer vergeten bent. Dat je dan weer een soort van heimwee kunt krijgen naar die dikke buik en het voelen van een bewegende baby in je...

Morgen moet ik weer naar de gyn voor controle. Kijken ze weer of mogelijk de kleine gedraait is, maar dat is hij/zij zeker niet.. Er wordt dan een datum gepland voor een keizersnede en dat is dus vóór de uitgerekende datum. Er is namelijk een groot risico verbonden aan een dwarsligger. Als mijn water spontaan breekt dan ben ik ineens ál mijn vruchtwater kwijt omdat er geen kindje voor de "uitgang" ligt (onderste gedeelte van mijn buik is leeg). Door de druk van het snel weglopende vruchtwater verzakt de navelstreng door de baarmoedermond en knelt af met alle gevolgen van dien. Ik moet dus, waar me dat eventueel ook gebeurd, meteen plat op de grond gaan liggen en met spoed bellen.

Omdat men natuurlijk bovenstaande wil voorkomen, dus dat het natuurlijk op gang komt, wordt de kleine eerder gehaalt. Wanneer?? Dat hoor ik morgen!!

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en wie weet ligt de kleine morgen ineens goed. Maar dan nog wordt de kleine eerder gehaald dmv inleiden.

Ik ben dus wel een klein beetje zenuwachtig voor morgen,.. Het kan zomaar ineens héél snel gaan!

Groetjes en alle zwangere mama's; SUCCES!!

Esmé mv Kay en ???

(38.2 wk zw)

Hallo mammas

Hier gaat alles ook zijn gangetje.
Merk wel dat ik het behoorlijk zat ben. De beeb heeft het veel te goed in mijn buik en maakt nog geen aanstalten om zich kenbaar te maken.
Maar goed als hij/zij op grote broer lijkt, dan heb ik nog een week....

De klachten vallen eigenlijk wel mee. Ik slaap nog goed en heb weinig last van dikke buik. Het enige is dat ik al bijna 2,5 weken last heb van voorweeen. Dat maakt me wel onzeker want iedere keer denk je dat het weleens serieus kan beginnen.

@Esme: jeetje meid wat een verhaal.... veel sterkte vandaag. Hoe laat moet je? Ik zal aan je denken en misschien ben je vanavond al wel (weer) mamma!!!

Groetjes
Margo

Heej,
Hier een beetje wisselende stemmingen (op zich niet heel vreemd bij een zwangere toch, haha), echt zat ben ik het gelukkig nog niet, maar ik ben al wel erg nieuwsgierig naar de kleine. Ik heb wel wat kwaaltjes (vermoeiheid, last van mijn onderrug en een beknelde zenuw, waardoor ik enorm waggel en ik ben snel misselijk) maar ik maak me er maar niet te druk om, over vijf weken ben ik daar zeker wel vanaf. Nou ja, behalve die vermoeidheid dan waarschijnlijk ;-). Natuurlijk hoop ik deze keer op tijd te bevallen, maar probeer daar maar niet te veel op te rekenen aangezien Thom zich pas negen dagen later dan de uitgerekende datum liet zien. Ondertussen heb ik nog genoeg om me bezig te houden in huis (lees:poetsen vanwege de nesteldrang) en wil ik ook weer niet dat de kleine komt voor het huis glimt, haha. Maar wat verheug ik me er weer op om  ons lief klein hummeltje in mijn armen te houden..zucht
Veel succes met de laatste loodjes allemaal!!
Groetjes Laura mv Thom en 37,2 wkn zwanger

Hoi hoi!!

Ja hier is het echt aftellen hoor!! Ik mag en kan helaas ECHT helemaal niks en daar word ik echt niet goed van... (Lees heeeeeeeeel chagareinig   )  

Over 5 daagjes en dan over een kwartiertje is het onze beurt!!

Ik wil echt niet zeuren maar na dik 3 jaar zwanger zijn geweest heb ik het nu ECHT helemaaaaaaaaaaaal gehad!!!  sorrie...kan niks positiefs meer bedenken op het gebied van zwanger zijn...

Liefs een nijlpaard alias,

Lonneke Mama van       Lili 04-09-06      Jell 18-01-08       En ? 09-03-09

Terug
Bovenaan